
Οὐ παντὸς πλεῖν ἐς Κόρινθον: Άλλο iPhone κι άλλο iCar
Η αποχώρηση της Foxconn από την ηλεκτροκίνηση δείχνει ότι ακόμη και οι τεχνολογικοί κολοσσοί σκοντάφτουν σε τομείς που απαιτούν δεκαετίες τεχνογνωσίας και ανθεκτικότητα· το ταξίδι προς την «Κόρινθο» της αυτοκινητοβιομηχανίας δεν είναι για όλους.


Τελευταία ανατροπή στην προσπάθεια του ταϊβανέζικου κολοσσού Foxconn να περάσει στην ηλεκτροκίνηση.
Γνωστή ως ο βασικός κατασκευαστής του iPhone, η ασιατική εταιρεία έθεσε προς πώληση το εργοστάσιο της General Motors που είχε αρχικά αποκτήσει με σκοπό την παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων. Και μάλιστα όχι μόνο τα δικά της, αλλά και δύο Ιαπώνων κατασκευαστών (ο ένας ήταν η Mitsubshi). Επίσης φέρεται να βρισκόταν σε μυστικές διαβουλεύσεις με την BYD, πέραν της συνεργασίας στις μπαταρίες για EV που χρονολογείται από το 2017..
Πίσω από την ανακοίνωση αυτής της πώλησης κλονίζεται ένα σημαντικό κομμάτι των ηλεκτρικών φιλοδοξιών της Foxconn. Το 2021, ο ταϊβανέζικος γίγαντας αγόρασε από τη νεοφυή εταιρεία Lordstown Motors ένα παλαιό εργοστάσιο της General Motors, στο Ohio, με την πρόθεση να το μετατρέψει σε κεντρικό κόμβο ηλεκτροκίνησης. Τρία χρόνια αργότερα, ο χώρος μεταπωλείται.
Η αγορά των ηλεκτρικών δεν κατακτάται μόνο με υποσχέσεις και δισεκατομμύρια· απαιτεί εξειδίκευση, τεχνογνωσία, οικοσύστημα… και χρόνο

Η Foxconn φέρεται να πούλησε το εργοστάσιο σε μια ασαφούς ταυτότητας εταιρεία, η οποία ιδρύθηκε μόλις δύο εβδομάδες πριν από τη συναλλαγή. Η σταδιακή της αποχώρηση από τον χώρο της αυτοκινητοβιομηχανίας αναδεικνύει μια απλή αλήθεια: H παραγωγή ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν είναι υπόθεση αυτοσχεδιασμού. Αν και η Foxconn κατέχει άριστα την τεχνολογία της ηλεκτρονικής, η συναρμολόγηση αυτοκινήτων αποτελεί πρόκληση διαφορετικής τάξης.
Στις Ηνωμένες Πολιτείες, τρεις από τις νεοφυείς εταιρείες ηλεκτροκίνησης με τις οποίες ήλπιζε να συνεργαστεί η Foxconn έχουν ήδη κλείσει. Σήμερα, η εταιρεία δηλώνει στρατηγική στροφή προς την παραγωγή εξυπηρετητών για την τεχνητή νοημοσύνη -ένας τρόπος να κλείσει το κεφάλαιο της αυτοκίνησης χωρίς να παραδεχθεί πλήρως την αποτυχία.

Σε έναν τομέα έντονα ανταγωνιστικό, οι τάσεις διαφοροποίησης ορισμένων τεχνολογικών γιγάντων συχνά σκοντάφτουν στην πραγματικότητα. Η αγορά των ηλεκτρικών αυτοκινήτων δεν κατακτάται μόνο με υποσχέσεις και δισεκατομμύρια· απαιτεί εξειδίκευση, τεχνογνωσία, οικοσύστημα… και χρόνο.