node/25738

Ο Tom Tjaarda, σχεδιαστής του ορίτζιναλ FIAT 124 Sport Spider έφυγε στα 82 του

Ένας από τους πιο παραγωγικούς σχεδιαστές ιταλικών αυτοκινήτων, ο Tom Tjaarda, πατέρας του FIAT 124 Sport Spider και της De Tomaso Pantera πέθανε σε ηλικία 82 ετών.

Γεννημένος το 1934, ο Tjaarda ήταν το μήλο που έπεσε κάτω από μηλιά, καθώς ήταν γραφτό του να γίνει σχεδιαστής όπως και ο Ολλανδός πατέρας του, John Tjaarda, σχεδιαστής της Lincoln Zephyr.

Ύστερα από την αποφοίτησή του από τη αρχιτεκτονική σχολή του University of Michigan και παρότι μεγαλωμένος στη Μέκκα του Αυτοκινήτου, ο Tom Tjaarda μετακόμισε στην Ιταλία για να εργαστεί για τους Ghia και Pininfarina.

Μεταξύ των πρώιμων σχεδίων του στη δεκαετία του ’60, περιλαμβάνονται τα Innocenti 950 S Ghia SpiderChevrolet Corvette Rondine και Ferrari 330 GT 2+2. Η μεγαλύτερη επιτυχία του όμως τα χρόνια εκείνα, κι ενώ εργαζόταν στο ατελιέ του Pininfarina, ήταν το FΙΑΤ 124 Sport Spider που ως όνομα αναβίωσε μέσα από το FΙΑΤ 124 Spider 2017.

O δρόμος του Tjaarda διασταυρώθηκε με αυτόν της Ford όταν το Μπλε Οβάλ εξαγόρασε τη Ghia το 1970. Τότε ως αρχισχεδιαστής για την De Tomaso ηγήθηκε του ντιζάιν της Pantera και της Deauville, πριν σχεδιάσει το πρώτο Ford Fiesta το 1972. Με το μοντέλο που έκανε το σημάδι του να μείνει ανεξίτηλο στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Πέρα από τα παραπάνω, το σχεδιαστικό παλμαρές του περιλαμβάνει τα Isuzu Bellett MX1600 GT και SportsWagon, De Tomaso Longchamp και διάφορες εκδόσεις της Pantera. Αργότερα, όταν μετακόμισε στη FIAT στη δεκαετία του ’80,  εργάστηκε πάνω στα Lancia Thema και FΙΑΤ Croma για την κοινή πλατφόρμα Tipo Quattro (Alfa Romeo, FIAT, Lancia, SAAB).

Τελικά, ο Tjaarda δημιούργησε τη δική του εταιρεία σχεδιασμού με την ονομασία Dimensione Design, αργότερα γνωστή ως Tjaarda Design. Το τελευταιο μεγάλο πρότζεκτ που ανέλαβε ήταν εξατομικευμένες Ford Mustang, περιλαμβανομένων των Shelby Series 2 και Tjaarda Mustang. Μάλιστα, Tjaarda Design Mustang του 2009 παρουσιάστηκε στην ταινία «Fast and Furious 4».

Ο Tjaarda ήταν και θα τον θυμόμαστε ως έναν από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές ιταλικών σπορ αυτοκινήτων όλων των εποχών. Η σχεδιαστική κοινότητα και το αυτοκίνητο γενικότερα μπορεί να έχασε ένα λαμπρό μέλος της, αλλά θα συνεχίσει να ζει μέσα από τη δουλειά του που αποτελεί πλέον σημαντικό και αλησμόνητο μέρος της ιστορίας του αυτοκινήτου.

[Πηγή Tjaarda Design μέσω Facebook, Coachbuild.com]

TAGS
node/39954

Έχετε ξαναδεί pick-up με εφτά πόρτες;

Ένα εφταθέσιο pick-up για ταξίδια με ολόκληρη την οικογένεια στους αχανείς αυτοκινητόδρομους των Ηνωμένων Πολιτειών.

Κυριακή, 20 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Έχετε ξαναδεί pick-up με εφτά πόρτες;

Δεν είναι λίγες οι φορές που έχουμε γράψει για περίεργες μετατροπές οχημάτων, όμως σήμερα έχουμε για εσάς κάτι διαφορετικό καθώς αυτό το όχημα είναι σχεδιασμένο για να καλύψει όλες τις ανάγκες μιας μεγάλης οικογένειας.

Ο λόγος για ένα εφταθέσιο και εφτάπορτο pick-up στο Colorado των ΗΠΑ το οποίο πωλείται έναντι $32.000 (27.000).

Το όχημα βασίζεται σε ένα Chevrolet 3500 (2002) το οποίο έχει επιμηκυνθεί από την εταιρεία Krusty. Ως αποτέλεσμα, το pick-up έχει τέσσερις πόρτες απο τη μία πλευρά και τρεις από την άλλη, διευκολύνοντας την πρόσβαση στην ιδιαίτερα ευρύχωρη καμπίνα. Εκεί υπάρχουν επτά θέσεις σε διάταξη 2+2+3, άπλετος χώρος για τα πόδια και στις τρεις σειρές αλλά και δύο οθόνες 17,3" στην οροφή που προβάλλουν DVD.

pick-up

Κάτω από το καπό βρίσκεται ο πετρελαιοκινητήρας Duramax V8 6,6 λίτρων της General Motors που έχει δεχθεί μια σειρά από επεμβάσεις για να ανταποκριθεί στο βάρος του οχήματος αλλά και στη ρυμούλκηση τρέιλερ. Όπως βλέπουμε στις φωτογραφίες ο ιδιοκτήτης Kurt Barnhart συνήθιζε να έχει μαζί του και ένα τεράστιο τροχόσπιτο, αυξάνοντας το συνολικό μήκος του οχήματος σε επίπεδα που θυμίζουν νταλίκα! Σημαντικές τροποποιήσεις έχουμε και στη χαμηλωμένη ανάρτησ με αμορτισέρ της Bilstein εμπρός και αερανάρτηση πίσω με αυτο-ρυθμιζόμενο ύψος.

Επιπλέον, στην καρότσα μπορεί να προστεθεί και ένα επιπλέον ντεπόζιτο καθώς οι ανάγκες του κινητήρα για καύσιμο είναι ιδιαίτερα αυξημένες.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Αυτό το pick-up έχει καρότσα 4,9 μέτρων! [video]

Δεν ξέρουμε πώς σας φαίνεται η ιδέα ενός εφταθέσιου pick-up, όμως η αλήθεια είναι πως ένα όχημα αυτού του μεγέθους δύσκολα θα μπορούσε να χωρέσει σε κάποια ευρωπαική πόλη. Βέβαια στην Άγρια Δύση δεν υπάρχει έλλειψη χώρου, οπότε δεν φανταζόμαστε πως ο νέος ιδιοκτήτης θα δυσκολευτεί με το πάρκινγκ - ειδικά αν ζει σε φάρμα.

[Πηγή: Kurt Barnhart μέσω TheDrive.com]

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]