node/25738

Ο Tom Tjaarda, σχεδιαστής του ορίτζιναλ FIAT 124 Sport Spider έφυγε στα 82 του

Ένας από τους πιο παραγωγικούς σχεδιαστές ιταλικών αυτοκινήτων, ο Tom Tjaarda, πατέρας του FIAT 124 Sport Spider και της De Tomaso Pantera πέθανε σε ηλικία 82 ετών.

Γεννημένος το 1934, ο Tjaarda ήταν το μήλο που έπεσε κάτω από μηλιά, καθώς ήταν γραφτό του να γίνει σχεδιαστής όπως και ο Ολλανδός πατέρας του, John Tjaarda, σχεδιαστής της Lincoln Zephyr.

Ύστερα από την αποφοίτησή του από τη αρχιτεκτονική σχολή του University of Michigan και παρότι μεγαλωμένος στη Μέκκα του Αυτοκινήτου, ο Tom Tjaarda μετακόμισε στην Ιταλία για να εργαστεί για τους Ghia και Pininfarina.

Μεταξύ των πρώιμων σχεδίων του στη δεκαετία του ’60, περιλαμβάνονται τα Innocenti 950 S Ghia SpiderChevrolet Corvette Rondine και Ferrari 330 GT 2+2. Η μεγαλύτερη επιτυχία του όμως τα χρόνια εκείνα, κι ενώ εργαζόταν στο ατελιέ του Pininfarina, ήταν το FΙΑΤ 124 Sport Spider που ως όνομα αναβίωσε μέσα από το FΙΑΤ 124 Spider 2017.

O δρόμος του Tjaarda διασταυρώθηκε με αυτόν της Ford όταν το Μπλε Οβάλ εξαγόρασε τη Ghia το 1970. Τότε ως αρχισχεδιαστής για την De Tomaso ηγήθηκε του ντιζάιν της Pantera και της Deauville, πριν σχεδιάσει το πρώτο Ford Fiesta το 1972. Με το μοντέλο που έκανε το σημάδι του να μείνει ανεξίτηλο στην αυτοκινητοβιομηχανία.

Πέρα από τα παραπάνω, το σχεδιαστικό παλμαρές του περιλαμβάνει τα Isuzu Bellett MX1600 GT και SportsWagon, De Tomaso Longchamp και διάφορες εκδόσεις της Pantera. Αργότερα, όταν μετακόμισε στη FIAT στη δεκαετία του ’80,  εργάστηκε πάνω στα Lancia Thema και FΙΑΤ Croma για την κοινή πλατφόρμα Tipo Quattro (Alfa Romeo, FIAT, Lancia, SAAB).

Τελικά, ο Tjaarda δημιούργησε τη δική του εταιρεία σχεδιασμού με την ονομασία Dimensione Design, αργότερα γνωστή ως Tjaarda Design. Το τελευταιο μεγάλο πρότζεκτ που ανέλαβε ήταν εξατομικευμένες Ford Mustang, περιλαμβανομένων των Shelby Series 2 και Tjaarda Mustang. Μάλιστα, Tjaarda Design Mustang του 2009 παρουσιάστηκε στην ταινία «Fast and Furious 4».

Ο Tjaarda ήταν και θα τον θυμόμαστε ως έναν από τους μεγαλύτερους σχεδιαστές ιταλικών σπορ αυτοκινήτων όλων των εποχών. Η σχεδιαστική κοινότητα και το αυτοκίνητο γενικότερα μπορεί να έχασε ένα λαμπρό μέλος της, αλλά θα συνεχίσει να ζει μέσα από τη δουλειά του που αποτελεί πλέον σημαντικό και αλησμόνητο μέρος της ιστορίας του αυτοκινήτου.

[Πηγή Tjaarda Design μέσω Facebook, Coachbuild.com]

TAGS
node/39619

Elon Musk: Αν το Cybertruck δεν πουλήσει, θα φτιάξουμε ένα συμβατικό pick-up

Ο CEO της Tesla δήλωσε πως δεν έγινε έρευνα στο απευθυνόμενο κοινό όσον αφορά το σχεδιασμό του Cybertruck.

Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Elon Musk: Αν το Cybertruck δεν πουλήσει, θα φτιάξουμε ένα συμβατικό pick-up

Ο Elon Musk, μιλώντας για την αντισυμβατική σχεδίαση του Cybertruck, δήλωσε πως αν δεν άρεσε στους πελάτες της Tesla τότε θα το ανασχεδίαζαν για να δείχνει σαν ένα παραδοσιακό pick-up.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Επίσημο: Tesla Cybertruck [video]

Σε συνέντευξή του στο Automotive News, ο CEO της Tesla αποκάλυψε πως δεν έκαναν την καθιερωμένη έρευνα με συμμετοχή απευθυνόμενου κοινού στη φάση σχεδιασμού και εξέλιξης. Αντίθετα, κατέληξαν από μόνοι τους σε ένα σχέδιο που τους φάνηκε «φανταστικό και υπερβολικά περίεργο».

«Εγώ απλά ήθελα να φτιάξω ένα φουτουριστικό άρμα μάχης - κάτι που να μοιάζει πως θα μπορούσε να βγει από τις ταινίες Blade Runner, Aliens ή κάτι παρόμοιο, αλλά την ίδια στιγμή να είναι πολύ πρακτικό», δήλωσε ο Musk. 

Ο ισχυρός άντρας της Tesla παραδέχθηκε ότι ο σχεδιασμός του Cybertruck ήταν εσκεμμένα εκκεντρικός, ενώ σε περίπτωση που δεν τα πάει καλά στην αρένα των πωλήσεων, το Plan B της εταιρείας είναι να φτιάξει μια ανασχεδιασμένη έκδοσή του που να μοιάζει περισσότερο με ένα παραδοσιακό pick-up: «Δεν ανησυχούσα πολύ σχετικά με το σχεδιασμό του, γιατί αν τελικά κανένας δεν θέλει να αγοράσει ένα περίεργο φορτηγό, θα φτιάξουμε ένα συμβατικό φορτηγό, κανένα πρόβλημα. Υπάρχουν πολλά συμβατικά φορτηγά που μοιάζουν σχεδόν ίδια, με δυσκολία μπορείς να εντοπίσεις τις διαφορές. Και φυσικά, θα μπορούσαμε να αντιγράψουμε αυτή τη λογική - αυτό είναι εύκολο. Οπότε αυτή είναι η εναλλακτική στρατηγική μας σε περίπτωση που τα πράγματα δεν πάνε καλά».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ο πραγματικός λόγος που έσπασαν τα παράθυρα του Tesla Cybertruck [video]

Μέχρι στιγμής, η Tesla έχει δεχθεί πάνω από 620.000 προπαραγγελίες για το Cybertruck που παρουσιάστηκε το Νοέμβριο του 2019. Όπως περιγράφει ο ίδιος: «Το Cybertruck μπορεί να είναι καλύτερο σπορτσκαρ από μια Porsche 911, καλύτερο φορτηγό από ένα F-150, ενώ είναι θωρακισμένο και δείχνει λες και ήρθε από το μέλλον. Αυτός ήταν και ο στόχος μας, αναγνωρίζοντας βέβαια πως θα μπορούσε να εξελιχθεί σε παταγώδη αποτυχία».

«Στόχος μας είναι να εντυπωσιάσουμε όσο το δυνατόν περισσότερο με αυτό το pick-up. Θέλουμε να είναι κάτι που μπορείς να χρησιμοποιήσεις για να ρυμουλκήσεις ένα σκάφος, ένα τρέιλερ αλόγου, να ξεριζώσεις δέντρα από το έδαφος, να βγεις εκτός δρόμου και να μη νοιάζεσαι για το αν θα γδάρεις το χρώμα καθώς δεν υπάρχει βαφή. Θα μπορούσες να συνθλίψεις πέτρες και να είσαι κομπλέ.»

[Πηγή: CarAdvice μέσω Automotive News]

node/39617

FCA Group: Ζημιά €928 εκατομμυρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2020

Μικρότερη των αρχικών προβλέψεων η ζημιά του FCA Group λόγω πανδημίας.

Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

FCA Group: Ζημιά €928 εκατομμυρίων το δεύτερο τρίμηνο του 2020

Ο όμιλος Fiat Chrysler Automobiles (FCA) ανακοίνωσε τα οικονομικά αποτελέσματα για το δεύτερο τρίμηνο του 2020 το οποίο σημαδεύτηκε από την πανδημία, με ζημιά €928 εκατομμυρίων (€0,65-0,66 ανά μετοχή). Αυτό το νούμερο είναι σημαντικά χαμηλότερο από τις εκτιμήσεις των αναλυτών που προέβλεπαν ζημιά €1,87 δισ.

Η θετική πορεία της FCA στην αγορά της Βόρειας Αμερικής - όπου παρά το lockdown σημείωσε κέρδη €39 εκατομμυρίων - βοήθησε την εταιρεία να μειώσει τις επιπτώσεις της κρίσης.

Οι συνολικές πωλήσεις του ιταλο-αμερικανικού ομίλου σε παγκόσμια κλίμακα μέσα στο δεύτερο τρίμηνο του 2020 ήταν 424.000 αυτοκίνητα, σημειώνοντας πτώση 63% σε σχέση με πέρυσι λόγω πανδημίας. Η ρευστότητα βρίσκεται στα €17,5 δισ. παρόλο που η εταιρεία επένδυσε πρόσφατα €4,5 δισ για το εργοστάσιο Intesa Sanpaolo facility.

Ο Mike Manley, CEO του FCA Group δήλωσε: «Τα αποτελέσματα του δεύτερου τρίμηνου έδειξαν πως αποφασιστικές ενέργειες και η απίστευτη συμβολή των εργαζομένων μας επέτρεψαν στην FCA να περιορίσει τις επιπτώσεις της κρίσης του COVID-19. Παρόλο που η εταιρεία παραμένει σε εγρήγορση για την υγεία και την ασφάλεια των εργαζομένων της, τα εργοστάσιά μας έχουν επανακκινήσει τη λειτουργία τους, οι αντιπρόσωποί μας έχουν ξεκινήσει τις πωλήσεις σε εκθέσεις αλλά και μέσω διαδικτύου, και έχουμε την ευελιξία και την οικονομική δύναμη να προχωρήσουμε προς τα εμπρός με τα σχέδιά μας. »

Το επόμενο βήμα για το FCA Group είναι η συγχώνευση με το Groupe PSA που θα σχηματίσει τον υπερ-όμιλο Stellantis, τον τέταρτο μεγαλύτερο κατασκευαστή αυτοκινήτων στον κόσμο.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε το επίσημο έγγραφο του FCA Group

TAGS