Main menu

Σπύρος Θεοδωρόπουλος
Δευτέρα, 5 Αυγούστου 2013 - 5:11μμ

Fiat 124 Sport Spider 1967-1972 [video]

Μiss young: Με καρότσα υπογεγραμμένη από τον Pininfarina και ένα λαμπρό μοτέρ, το 124 Spider καθιερώθηκε ως το πιο σαγηνευτικό μικρό σπορ της εποχής του.

Η μπερλίνα 124 λανσαρίστηκε τον Μάρτιο του 1966 και ήθελε να είναι το λάβαρο του εκσυγχρονισμού της ιταλικής φίρμας. Το σύγχρονο μητρώο του Τορίνο στη συνέχεια έλαβε μεγαλύτερες διαστάσεις μέσα από τα μοντέλα 125 και 132.

Κάτω από την κλασική έως και μπανάλ φόρμα του 124 όμως κρυβόταν ένα νεωτερικό ταμπεραμέντο με τέσσερα δισκόφρενα και ένα μοτέρ με τεχνολογία αιχμής. Εξ αυτού λοιπόν, το 124 δεν άργησε να γίνει το σημείο αναφοράς στα μικρά οικογενειακά της ιταλικής χερσονήσου. Ήταν η αρχή μιας εποποιίας.

Η Fiat μαζί με την Peugeot ήταν οι μόνες εταιρείες σε όλη την Ευρώπη που κατασκεύαζαν κουπέ και καμπριολέ που προέρχονταν κατευθείαν από μοντέλα μαζικής παραγωγής. Έτσι η ιταλική εταιρεία το φθινόπωρο του ίδιου χρόνου παρουσίασε την έκδοση 124 Sport Spider. Η σχεδίαση και η παραγωγή ανατέθηκε στον Pininfarina και το εμπορικό ντεμπούτο έγινε στις αρχές του 1967.

Μακριά κι αγαπημένοι
Σε στενότατη συγγένεια με τη μπερλίνα, από την οποία πήρε το σασί (πιο κοντό) και τους δύο άξονες, το Spider αισθητικά δεν είχε καμία σχέση μαζί της. Κομψή και καθαρόαιμη, η καρότσα της ήταν το άκρο αντίθετο της τετράγωνης σιλουέτας της μπερλίνας. Με μερικές μολυβιές, ο Pininfarina είχε μεταμορφώσει έναν αραμπά σε αμαξάκι ιπποδρομιών. Και τα πράγματα δεν τέλειωναν εδώ.

Ο Aurelio Lampredi, υπεύθυνος για τα μηχανικά μέρη, της έδωσε και την απαραίτητη ορμή. Ο μοτορίστας αυτός, με θητεία στη Scuderia Ferrari, μεταμόρφωσε κυριολεκτικά το μικρό 4κύλινδρο μοτέρ. Με 300 κυβικά επιπλέον, ένα ελαφρύ καπάκι και δύο εκκεντροφόρους επικεφαλής, το μπλοκ αυτό έβγαλε 30 ακόμη άλογα και ένα ήχο μαγικό. Με 5άρι κιβώτιο (στοιχείο σπάνιο για εκείνη την εποχή), δυνατό φρενάρισμα και πιο σκληρή ανάρτηση, το Sport Spider πήρε όλες εκείνες τις βιταμίνες που θα του δικαιολογούσαν το προσωνύμιο Sport.

Αυτό το 124 πατούσε γερά στην άσφαλτο, είχε αποτελεσματικά φρένα, έπιανε τα 170 km/h και ήταν ένα διασκεδαστικό πισωκίνητο στην οδήγηση. Μέσα έβρισκες μια τυπική καμπίνα του ’60 με «σπορ» τιμόνι, μικρό λεβιέ και ταμπλό σε απομίμηση ξύλου. Σαγηνευτικό, με καλές επιδόσεις και δελεαστική τιμή, το 124 Sport Spider προκαλούσε πραγματικό ενθουσιασμό.

Οι πωλήσεις του απογειώθηκαν από την πρώτη στιγμή. Μια επιτυχία που ενισχύθηκε ακόμη περισσότερο το 1969, όταν το 1.600άρι τετράγωνο μοτέρ (80 mm x 80 mm) με το διπλό καρμπιρατέρ Weber 34 DMS του έδωσε το νεύρο που έλειπε, ενώ ταυτόχρονα μείωσε και τη δίψα του για βενζίνη.

Στο χρηματιστήριο του κλασικού αυτοκινήτου ένα 124 Sport Spider του 1967 με 1.400άρι μοτέρ και σε κατάσταση Concours στοιχίζει €23.000, ενώ ένα 1.600άρι του 1971 είνια φθηνότερο και για την ίδια κατάσταση δεν θα χρειαστεί να εκταμιεύσετε πάνω από 19 χιλιάρικα. Στην ίδια τιμή με το τελευταίο κινείται και το 1.800άρι της δεύτερης γενιάς.

Το 124 Sport Spider με μια ματιά
Κινητήρας 4κύλινδρος σε σειρά
Κυβισμός 1.438 και 1.608* cc.
Ισχύς 90 και 110 ίπποι
Τελική ταχύτητα 170 και 180 km/h
Παραγωγή 60.230 αυτοκίνητα
Τιμή σήμερα €18.800-23.000
* μοντέλα 1969-72

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία