Main menu

Σπύρος Θεοδωρόπουλος
Τετάρτη, 5 Νοεμβρίου 2014 - 1:03μμ

De Tomaso Dauville 1971-1985

Η Dauville ήταν η μοναδική τετράπορτη De Tomaso. Δαπανηρή και μέσ’ το καπρίτσιο, είχε και ανάλογη εμπορική πορεία.

Μεγαλομανής, πιλότος, τυχοδιώκτης, αμφιλεγόμενη προσωπικότητα, αλλά πάντως μέσα στα πράγματα, ο αργεντινής καταγωγής Alejandro De Tomaso ήταν μια ασυνήθιστη προσωπικότητα στον κόσμο των κατασκευαστών.

Αφού κατασκεύασε κάποια διαβαθμισμένα μοντέλα στα χρόνια του ’60, ο De Tomaso είδε τις φιλοδοξίες του να παίρνουν σάρκα και οστά ύστερα από ένα σύμφωνο με τη Ford. Εκτός από το επιθετικό Pantera, θέλησε να εμπλουτίσει την γκάμα του φτιάχνοντας μια φιλόδοξη πολυτελή μπερλίνα.

Η Dauville παρουσιάστηκε στο Σαλόνι του Τορίνο, το φθινόπωρο του 1970 και φορούσε μοτέρ Ford V8 small block με 5.763 κυβικά ή 351 κυβικές ίντσες. Το ίδιο μοτέρ που απέδιδε 330 PS φορούσε το Ford Cleveland, αλλά και το σούπερκαρ του Alejandro De Tomaso, το Pantera.

Η Dauville ήταν ένα μεγάλο σεντάν με τέσσερις πόρτες, με επιδόσεις που σου έκοβαν την ανάσα (τελική ταχύτητα 230 km/h) και πλασαρίστηκε ως αντίπαλος της Jaguar XJ12. Καλή ήταν και η οδική συμπεριφορά της, χάρη και στην ανεξάρτητη πίσω ανάρτηση, παρόμοια με αυτήν της Jaguar. Την επιβράδυνσή της είχαν αναλάβει τέσσερις αεριζόμενοι δίσκοι και το σασί της το μοιραζόταν με τη Maserati Quattroporte III -από το 1975 και ύστερα. Βλέπετε, ο De Tomaso, από το 1975, ήταν και ιδιοκτήτης της Maserati που «αγόρασε» από την ιταλική κυβέρνηση έναντι πινακίου φακής, και είχε ανάγει την οικονομία κλίμακος σε άλλοθι για την άρνησή του στις επενδύσεις

Κακοκατασκευασμένη και αναξιόπιστη
Σχεδιασμένη από τον Ghia, από την Dauville δεν έλειπε το στιλ, μα για ακόμη μια φορά η φροντίδα του De Tomaso δεν ήρθε στο ραντεβού. Η Dauville με προβλήματα υπερθέρμανσης και φινίρισμα που ελάχιστη σχέση είχε με την τιμή της δεν πουλούσε. Ως εκ τούτου η Ford δεν έκανε τίποτα για να την προωθήσει στις ΗΠΑ, μια αγορά που της ταίριαζε περισσότερο.  

Συνολικά κατασκευάστηκαν 244 Deauville σε τρεις σειρές: Series 1 1970-1974, δεύτερη series 1 1975-1977 και series 2 1978-1985. Εκτός από τα κλασικά σεντάν, κατασκευάστηκα και μία Dauville στέισον βάγκον για τη σύζυγο του De Tomaso, μία θωρακισμένη σεντάν για τη βασιλική οικογένεια του Βελγίου και μία για την ιταλική κυβέρνηση

Η Dauville με μια ματιά
Κινητήρας V8
Κυβισμός 5.763 cc
Ισχύς 330 PS
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Παραγωγή 244 κομμάτια
Τιμή σήμερα 10.000-50.000 ευρώ

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία