Main menu

Σπύρος Θεοδωρόπουλος
Τρίτη, 4 Νοεμβρίου 2014 - 10:47πμ

Maserati Kyalami 1976-1983

Παρότι προερχόμενη από την De Tomaso Longchamp, η Kyalami ήταν μια πραγματική Maserati, σε ήχο και επιδόσεις, αλλά έγινε και ένα σπάνιο, συλλεκτικό μοντέλο.

Το 1975, η Citroën, παραπαίουσα και η ίδια, εγκαταλείπει τη Maserati στα κρύα του λουτρού. Η ιταλική κυβέρνηση μακριά από κάθε ρεαλισμό και με συναισθηματική αντίληψη της φρικτής οικονομικής κατάστασης της ιταλικής εταιρείας αποφασίζει να δώσει μια «λύση».

Αυτή άκουγε στο όνομα Alejandro De Tomaso: Πιλότος, τυχοδιώκτης, μέσα στα πράγματα, ο De Tomaso ήταν μια ασυνήθιστη όσο και αμφιλεγόμενη προσωπικότητα στον κόσμο των κατασκευαστών. Οι φιλοδοξία του είχε πάρει σάρκα και οστά την προηγούμενη δεκαετία, ύστερα από ένα σύμφωνο με τη Ford. Μια συμφωνία που τον είχε εγκαταστήσει στη Modena να κατασκευάζει υπέρ-αυτοκίνητα με το όνομά του –Pantera, Dauville και Longchamp.

Ο Αργεντινός κατασκευαστής αφού επέβαλε τους όρους και τους ανθρώπους του, βάλθηκε να αποδείξει ότι η θρυλική φίρμα της «Τρίαινας» ήταν ζωντανή, λανσάροντας ένα καινούργιο μοντέλο. Από τη μια το κατεπείγον της υπόθεσης και από την άλλη η απουσία επενδύσεων ή η βούληση να μην τοποθετήσει κεφάλαια σε μια εταιρεία με αβέβαιο μέλλον, τον οδήγησαν στην απόφαση απλώς να «αλλάξει» σήματα στο κουπέ Longchamp.

Το τελευταίο μεγάλο GT
Με εντολή να ανασχεδιάσει τη σιλουέτα του Longchamp, ο στιλίστας Pietro Frua πέτυχε το ακατόρθωτο, αν συνυπολογίσει κάποιος τον ελάχιστο χρόνο μέσα στον οποίο αυτό έπρεπε να γίνει και ισχνά μέσα που του παρασχέθηκαν. Η «έκδοση» Maserati κτίστηκε πάνω στην πλατφόρμα του Longchamp και μάλιστα με ακριβώς τις ίδιες διαστάσεις. Εμπρός μεταμορφώθηκε χάρη στα πιο τραβηγμένα χαρακτηριστικά που ενσωμάτωναν την κλασική μάσκα της εταιρείας, το πίσω μέρος που ανασχεδιάστηκε ελαφρά και το σαλόνι που έγινε πιο φιλόξενο και ζεστό.

Κάτω από το καπό, ο ταπεινής καταγωγής V8 της Ford πήρε δρόμο, παραχωρώντας τη θέση του στο V8 της Maserati με τα τεχνολογικά και ακουστικά διαπιστευτήρια που έπρεπαν σε ένα GT ευγενικής καταγωγής. Παρά τις μεγάλες διαστάσεις και το μπόλικο βάρος, το αυτοκίνητο πέρασε εύκολα το κατώφλι του κλαμπ των GT, πιάνοντας τα 240 km/h.

Με το όνομα Kyalami που αντιπροσώπευε την τελευταία νίκη της Maserati στο ομώνυμο νοτιοαφρικανικό σιρκουί, ο κόσμος την υποδέχτηκε με ανάμικτα συναισθήματα στο Σαλόνι της Γενεύης, όπου ντεμπουτάρισε το 1976. Οι πιστοί της φίρμας της καταλόγιζαν υβριδικό χαρακτήρα, αλλά όσοι ξεπερνούσαν τις αρχικές ενστάσεις τους, καλοτύχιζαν τον εαυτό τους που τη διάλεξαν. Πανίσχυρη, γρήγορη και με ακαταμάχητη οδική συμπεριφορά, η Kyalami δεν κατόρθωσε να βρει τη θέση της στο αυτοκινητικό στερέωμα. Η άλλη της όψη, ακριβή, λαίμαργη και χωρίς υποστήριξη από τον De Tomaso, ήταν εκείνη που τελικά επικράτησε και σφράγισε τη μοίρα της. Η τελευταία μεγάλη Maserati να είναι και μια από τις πιο σπάνιες, με μόλις 200 κομμάτια στο ενεργητικό της.

Στο χρηματιστήριο των κλασικών αυτοκινήτων μια από τις βασικές Kyalami με το 4,1λιτρο μοτέρ κοστίζει περίπου €65.000, ενώ μια από τις μεγάλες, τις 5λιτρες, λίγο ακριβότερα, στις 80.000 ευρώ

H Kyalami με μια ματιά
Κινητήρας V8
Κυβισμός 4.136 και 4.930 cc
Ισχύς 270 και 280 PS
Τελική ταχύτητα 240 km/h
Παραγωγή 200 αυτοκίνητα (1976-1983)
Τιμή σήμερα €65.000-€80.000

 

Κάθε αναγνώστης του drive.gr μπορεί να εκφράζει ελεύθερα τις απόψεις του στα σχόλια, όποιες κι αν είναι αυτές. Ωστόσο κάθε σχόλιο πρέπει να εγκριθεί από τους διαχειριστές της σελίδας, οπότε δημοσιεύεται λίγη ώρα μετά την καταχώρησή του. Τα μόνα σχόλια που απαγορεύονται και άρα διαγράφονται είναι όσα περιέχουν υβριστικές ή προσβλητικές εκφράσεις ή φωτογραφίες, αυτά που γράφονται μόνο για να προκαλέσουν αναταραχή ή προσωπική αντιπαράθεση με άλλους χρήστες (flaming), όσα διαφημίζουν εταιρίες, προϊόντα ή ανταγωνιστικές ιστοσελίδες και βέβαια τα κακόβουλα, βλαπτικά και επαναλαμβανόμενα μηνύματα (spam).
Ευχαριστούμε για τη συμμετοχή σας!

Σχεδιασμός, Ανάπτυξη και Φιλοξενία