Νόμιμο το λογισμικό των ντίζελ στην Ευρώπη, υποστηρίζει η VW

Νόμιμο το λογισμικό των ντίζελ στην Ευρώπη, υποστηρίζει η VW

To Volkswagen Group υποστηρίζει ότι το λογισμικό που επιτρέπει στα ντίζελ μοντέλα του γκρουπ να «συμμορφώνονται» κατά περίπτωση στις αντιρρυπαντικές διατάξεις δεν είναι παράνομο σύμφωνα με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

H θέση αυτή ερμηνεύεται ως σκλήρυνση της στάσης του Γερμανού κατασκευαστή, προκειμένου να εγείρει νομική ασπίδα σε πιθανή αύξηση των αξιώσεων για αποζημίωση στην Ευρώπη.

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αύξησε την πίεση προς τη VW για την αποζημίωση ιδιοκτητών των ένοχων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, όπου και έχει ταξινομηθεί η πλειονότητα τους. Η VW από τη μεριά της αρνήθηκε να ανταποκριθεί σε τέτοιες περιπτώσεις, αλλά από την άλλη διατίθεται να καταβάλλει αποζημιώσεις σε ιδιοκτήτες στις ΗΠΑ, χώρα όπου παραδέχτηκε πριν από ένα χρόνο ότι παραπλανούσε τους ελέγχους της σχετικά με τις εκπομπές ρύπων.

Τον περασμένο μήνα, ένα ισπανικό δικαστήριο αποφάνθηκε υπέρ ενός ιδιοκτήτη VW και επέβαλε πρόστιμο στην τοπική αντιπροσωπεία, οδηγώντας έτσι οργανώσεις καταναλωτών να παροτρύνουν κι άλλους ιδιοκτήτες τέτοιων αυτοκινήτων να οργανωθούν για να υποβάλλουν ομαδικά μηνύσεις εναντίον της VW.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η VW διαθέτει τα πιο καθαρά ντίζελ Euro 6 στην Ευρώπη, υποστηρίζει έρευνα


Aφού απέκρουσε τις κατηγορίες ότι μπορεί να έχει παραβεί την ευρωπαϊκή νομοθεσία για τους καταναλωτές σε σχέση με το dieselgate, η VW λέει ότι η ίδια τεχνολογία που θα την επιβαρύνει με $16,5 εκατ. στις ΗΠΑ είναι σύννομη με την ευρωπαϊκή νομοθεσία.

«Το λογισμικό που υπάρχει στα αυτοκίνητα με τον κινητήρα EA-189  κατά την άποψη της Volkswagen δεν αντιπροσωπεύει μια παράνομη συσκευή υπό το πρίσμα της ευρωπαϊκής νομοθεσίας», είπε η VW την περασμένη Πέμπτη σε σχολιασμό που απέστειλε στον Τύπο μέσω e-mail. «Η αποδοτικότητα του συστήματος καθαρισμού ρύπων δεν μειώνεται σε αυτά τα αυτοκίνητα, παρά την προϋπόθεση για τη ύπαρξη μια παράνομης συσκευής υπό τη νομική έννοια». Τη θέση αυτή της VW μετέφεραν Γερμανοί σχολιαστές των NDR, WDR και της εφημερίδας Sueddeutsche Zeitung.

Μολονότι η VW πιστεύει ότι το επίμαχο λογισμικό είναι σύννομο με την ευρωπαϊκή νομοθεσία, θα συνεχίσει να συμμορφώνεται με τις εντολές της γερμανικής αρχής για το αυτοκίνητο KBA και να επισκευάζει τα αυτοκίνητα με τέτοιες συσκευές για λόγους καλής θέλησης.

«Η Volkswagen θέλει να –υπό το ειδικό ενδιαφέρον των πελατών- να συνεργάζεται εποικοδομητικά και συνεργατικά χέρι χέρι με τις ρυθμιστικές αρχές καθώς και με την Ομοσπονδιακή Αρχή για το Αυτοκίνητο», δήλωσε η VW. «Αυτή η εντατική συνεργασία δεν πρέπει να επιβαρυνθεί από μια αμφιλεγόμενη διαφορά».

Από την άλλη, η VW απέρριψε τις απόψεις της Ομοσπονδιακής Υπηρεσίας Περιβάλλοντος της Γερμανίας, αλλά και άλλων οργανώσεων υγείας, ότι τα οξείδια του αζώτου είναι επιβλαβή για την ανθρώπινη υγεία και το περιβάλλον. «Με το επίπεδο της γνώσης που έχουμε δεν είναι δυνατός από επιστημονικής άποψης ένας αξιόπιστος προσδιορισμός νοσηρότητας ή θνητότητας για συγκεκριμένες δημογραφικές ομάδες», δήλωσε η VW.

[Πηγή Automotive News Europe]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube