node/41501

Nissan: Έχουμε βρει τη συνταγή που θα ικανοποιεί τους πάντες

Ο άνθρωπος που ευθύνεται για την ανάπτυξη του κινητήρα του GT-R αλλά και του συστήματος κίνησης του Leaf, Naoki Nakada, δήλωσε πως η Nissan έχει τον τρόπο να ικανοποιήσει... τους πάντες!

Τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κερδίζουν συνεχώς έδαφος, με πολλούς κατασκευαστές, να έχουν κάνει ήδη γνωστές τις προθέσεις τους για πλήρη εξηλεκτρισμό της γκάμας τους έως το 2030. Υπάρχουν όμως και κάποιοι άλλοι κατασκευαστές που πιστεύουν ότι μέχρι το κόστος των μπαταριών να μειωθεί σημαντικά και να υπάρξει το κατάλληλο δίκτυο υποστήριξης για τη φόρτιση των ηλεκτρικών οχημάτων, οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα βρίσκονται στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος. Έστω και με «ηλεκτρικές ενέσεις». 

Όπως η Toyota, έτσι και η Nissan, πιστεύουν πολύ στα υβριδικά συστήματα κίνησης. Τα θεωρούν ως τον ιδανικό συνδυασμό τόσο σε ότι αφορά την οικονομία καυσίμου και την περιβαλλοντική φροντίδα όσο και στον τομέα της αίσθησης αλλά και της απόδοσης. Αυτό δε σημαίνει βέβαια ότι δεν εξελίσσουν και το ηλεκτρικό τους πορτφόλιο. Κάθε πράγμα όμως στον καιρό του. 

nakada

Ο Νaoki Nakada, ο άνθρωπος που ευθύνεται για τη δημιουργία του V6 twin-turbo (VR38DETT) κινητήρα του R35 GT-R αλλά και του συστήματος κίνησης του Leaf, μίλησε για τη νέα τάξη πραγμάτων που διαμορφώνεται στην αυτοκινητοβιομηχανία αλλά και το ρόλο της Nissan σε αυτήν. 

«Όταν δημιουργήσαμε τον κινητήρα του GT-R, δεν επιδιώξαμε απλά να κατασκευάσουμε ένα ισχυρό σε απόδοση μοτέρ αλλά ένα σύνολο που θα κάλυπτε τις ανάγκες των οδηγών σε όλους τους τομείς. Της απόδοσης, της αίσθησης, της εύρυθμης λειτουργίας και φυσικά της αξιοπιστίας. Και πιστεύω το πετύχαμε. Αντίστοιχα, όταν παρουσιάσαμε το Leaf, σκοπός μας ήταν να δώσουμε στον κόσμο να καταλάβει ότι ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο δεν πρέπει να είναι μόνο φιλικό προς το περιβάλλον αλλά και φιλικό και ευχάριστο και προς το χρήστη του». 

Ο Nakada, αναγνωρίζει ότι πλέον η αυτοκινητοβιομηχανία έχει μπει για τα καλά στην πρίζα και σε αυτούς τους ρυθμούς θα κινείται από δω και στο εξής. Όταν λοιπόν τον κάλεσε η Nissan για να δώσει τα φώτα του στο team των μηχανικών της που ασχολούνταν με την εξέλιξη των ηλεκτρικών οχημάτων της εταιρείας ο ίδιος πρότεινε στα υψηλόβαθμα στελέχη της φίρμας να ασχοληθεί με ένα άλλο πρότζεκτ. Ένα πρότζεκτ που θα συνδύαζε τα οφέλη ενός ηλεκτρικού συστήματος με τα αντίστοιχα ενός παραδοσιακού κινητήρα. Το αποτέλεσμα, το γνωρίζετε και δεν είναι άλλο από το e-POWER σύστημα κίνησης της Nissan.

qa

Στο σύστημα e-POWER, που θα το δούμε στο νέο Qashqai, ο βενζινοκινητήρας δεν είναι συνδεδεμένος στους τροχούς. Φορτίζει απλά την μπαταρία και σε αντίθεση με ένα αμιγώς ηλεκτρικό όχημα, η πηγή ισχύος είναι ο κινητήρας και όχι μόνο η μπαταρία. Η βασική διαφορά σε σύγκριση με άλλα συμβατικά υβριδικά οχήματα είναι ότι ο ηλεκτροκινητήρας έχει το μέγεθος ενός αντίστοιχου μοτέρ που συνήθως τοποθετείται σε αμιγώς EV κατασκευές.

Αυτό σημαίνει ότι δίνει την άμεση απόκριση επιτάχυνσης που είναι τόσο χαρακτηριστική στα ηλεκτρικά οχήματα. Η γεννήτρια με κινητήρα διατηρεί τη φόρτιση της μπαταρίας, αλλά μπορεί επίσης να παρέχει ηλεκτρική ενέργεια απευθείας στον κινητήρα για επιπλέον ισχύ. Ο κινητήρας λειτουργεί σε ένα βέλτιστο εύρος στροφών για καλύτερη οικονομία καυσίμου, ενώ ρυθμίζεται αυτόματα στο να ελαχιστοποιεί το θόρυβο και να παρέχει μια φυσική, έντονη επιτάχυνση.

Για το Nakada, αυτή είναι η πιο σωστή λύση έως ότου περάσουμε με «ασφάλεια» στην εποχή της ηλεκτροκίνησης.