
Λευκός καπνός! Τα 10 πιο ιδιαίτερα Popemobile
Η ιστορία των παπικών αυτοκινήτων ξεφεύγει από τα αναμενόμενα. Από στρατιωτικά φορτηγά και SEAT μέχρι υδρογονοκίνητα Toyota, κάθε όχημα εξυπηρετούσε έναν μοναδικό σκοπό και αποκαλύπτει κάτι από τον χαρακτήρα κάθε Πάπα.


Όταν σκέφτεται κάποιος τα αυτοκίνητα του Πάπα, το μυαλό πάει σε λευκές λιμουζίνες, ειδικά τζιπ και θωρακισμένα οχήματα. Κι όμως, η ιστορία των παπικών αυτοκινήτων είναι γεμάτη εκπλήξεις, σπάνια μοντέλα και ιδιαίτερες επιλογές.
Από πολυτελείς Mercedes-Benz και θηριώδη φορτηγά, μέχρι μικρά FIAT κάθε παπικό όχημα είχε τον δικό του σκοπό και τη δική του ιστορία. Κάποια σχεδιάστηκαν αποκλειστικά για χρήση μέσα στο Βατικανό και κάποια λίγα κατάφεραν να τραβήξουν τα βλέμματα σε όλο τον κόσμο.
Σε αυτό το άρθρο, ρίχνουμε μια ματιά στα πιο ξεχωριστά παπικά αυτοκίνητα που κυκλοφόρησαν ποτέ. Μοντέλα που δεν τα βλέπεις εύκολα στον δρόμο, πόσο μάλλον να μεταφέρουν τον Πάπα.
Land Rover Santana - 1982
Με έμφαση στην ασφάλεια και sτην προστασία, το «Popemobile» χρειαζόταν κάτι πολύ πιο ανθεκτικό ως βάση για να αντεπεξέλθει στο επιπλέον βάρος του θωρακισμένου γυαλιού και του εξοπλισμού ασφαλείας. Αν και αυτό φαίνεται για Land Rover Defender, στην πραγματικότητα είναι ένα Santana.
Κατασκευασμένο με άδεια της βρετανικής εταιρείας στην Ισπανία, τέθηκε σε υπηρεσία το 1982 με θωρακισμένο αμάξωμα και αλεξίσφαιρο γυαλί, καθώς και μεγάλο κουβούκλιο πίσω που θα γινόταν το χαρακτηριστικό στιλ των αυτοκινήτων του Πάπα.
SΕΑΤ Papamobil - 1982
Όταν ο Πάπας επισκέφθηκε την Ισπανία το 1982, η SEAT δημιούργησε το Papamobil. Δημιουργημένο από ένα Marbella, το οποίο ήταν ένα FIAT Panda με άδεια κατασκευής, το Papamobil χρησιμοποιήθηκε μόνο μία φορά για να μεταφέρει τον Πάπα σε μια συγκέντρωση στο Καμπ Νου. Χωρίς θωράκιση ή προστασία από σφαίρες, το κομμένο SEAT αποσύρθηκε γρήγορα στο μουσείο αυτοκινήτων του Βατικανού.
Leyland Constructor 6 - 1982
Ο τίτλος του βαρύτερου Popemobile ανήκει στο Leyland Constructor, βάρους 24.000 κιλών, που χρησιμοποιήθηκε για την επίσκεψη του Πάπα στο Ηνωμένο Βασίλειο το 1982. Ο Πάπας μεταφερόταν σε ένα από τα δύο ειδικά τροποποιημένα φορτηγά όταν η διαδρομή ήταν πιο δύσβατη, είχαν επιλεγεί για τη δύναμή τους και την ικανότητά τους να διασχίζουν ανώμαλο έδαφος.
Και τα δύο θωρακισμένα φορτηγά ολοκληρώθηκαν εντός έξι εβδομάδων. Ένα από αυτά χρησιμοποιήθηκε αργότερα για τις επισκέψεις του Πάπα στη Ζιμπάμπουε, στην Μποτσουάνα και στη Ζάμπια το 1988-89.
Mercedes-Benz ML 430 - 2002
Η Mercedes-Benz επανήλθε στο Βατικανό όταν παρουσίασε στον Πάπα ένα νέο Popemobile βασισμένο στην ML-Class το 2002. Ακολουθώντας την ίδια μορφή υπήρχε ένα μεγάλο πίσω κουβούκλιο για τον Πάπα να ώστε να στέκεται όρθιος ή να κάθεται. Προστέθηκε επίσης σημαντική θωράκιση και αλεξίσφαιρο γυαλί.
Renault 4 - 2013
Ήταν μια επιστροφή στις ρίζες του Πάπα Φραγκίσκου όταν πήρε το τιμόνι ενός Renault 4 που του δόθηκε από έναν Ιταλό ιερέα. Ο Πάπας χρησιμοποιούσε το ίδιο μοντέλο όταν ήταν ιερέας στην πατρίδα του, την Αργεντινή, και εξέπληξε τους σωματοφύλακές του κάνοντας μια βόλτα με το γαλλικό χάτσμπακ γύρω από το Βατικανό.
Jeepney - 2015
Κατά την επίσκεψή του Πάπα στις Φιλιππίνες το 2015, του παραδόθηκε ένα Jeepney ως αυτοκίνητο περιοδείας. Αυτά τα προσαρμοσμένα αυτοκίνητα που βασίζονται σε παλιά Willys MB του αμερικανικού στρατού χρησιμοποιούνται από τους ντόπιους ως φθηνός τρόπος μεταφοράς και ο Πάπας ήθελε να είναι μέρος αυτού.
Το παπικό Jeepney είχε μια ανυψωμένη θέση στο πίσω μέρος για να καθίσει ο Πάπας και το εξωτερικό του ήταν διακοσμημένο με γραφικά σκηνών από τη θρησκευτική ιστορία. Ωστόσο, δεν είχε το συνηθισμένο αλεξίσφαιρο γυαλί, καθώς ο Πάπας ήθελε να είναι κοντά στους πιστούς.
Isuzu D-Max - 2015
Κατά την επίσκεψή του στις Φιλιππίνες το 2015, ο Πάπας χρειάστηκε κάτι πιο ικανό για εκτός δρόμου διαδρομές από ένα Jeepney, οπότε έλαβε ένα Isuzu D-Max. Η διπλή καμπίνα κόπηκε πίσω από τις μπροστινές πόρτες, αν και οι πίσω ήταν ακόμα ορατές.
Στο πίσω μέρος, μια αναδιπλούμενη σκάλα παρείχε πρόσβαση στην μεγάλη πολυθρόνα του Πάπα, ενώ υπήρχαν και δύο μικρότερες θέσεις για το προσωπικό ασφαλείας.
Peugeot Hoggar - 2015
Για την επίσκεψη του στην Αβάνα το 2015 στην Κούβα, ο Πάπας χρησιμοποίησε ένα προσαρμοσμένο Peugeot Hoggar, μια παραλλαγή του Peugeot 206+ που τότε πωλούνταν στις αγορές της Καραϊβικής και της Νότιας Αμερικής. Το αυτοκίνητο κατασκευάστηκε στη Βραζιλία.
Pindad Maung MV3 Tangguh - 2024
Για την επίσκεψή του στην Ινδονησία το 2024, ο Πάπας Φραγκίσκος ταξίδεψε σε ένα από τα πιο ενδιαφέροντα παπικά αυτοκίνητα. Ένα μετασκευασμένο από το τοπικά κατασκευαζόμενο Pindad Maung MV3 Tangguh.
Αρχικά σχεδιασμένο ως στρατιωτικό όχημα, οι εκδόσεις δρόμου έγιναν διαθέσιμες το 2023. Διαθέτει κινητήρα ντίζελ της Toyota, 2,4 λίτρα με 136 ίππους.
Toyota Mirai - 2024
Ένα ακόμα ενδιαφέρον όχημα του Πάπα είναι ένα εξατομικευμένο Toyota Mirai με υδρογόνο το οποίο χρησιμοποιήθηκε στην πλατεία του Αγίου Πέτρου στο Βατικανό τον Σεπτέμβριο του 2024.
Ο Πάπας Φραγκίσκος ήταν υπέρ των δράσεων κατά της κλιματικής αλλαγής, και οι μεταφορές με υδρογόνο είναι δυνητικά μέρος αυτής της ιστορίας.