Νέο Toyota Mirai: Μεταμόρφωση!

Για τη δεύτερη γενιά του, το Mirai αλλάζει μέγεθος και look. H υδρογονοκίνητη μπερλίνα της Toyota μοιάζει με ένα (σχεδόν) κανονικό αυτοκίνητο.

Παρόλο που λανσαρίστηκε το 2014, το Mirai εξακολουθεί να φαντάζει σαν ένα… ΑΤΙΑ. Αυτό βέβαια στην υπόλοιπη Ευρώπη, μιας και η χώρα μας δεν αποτελεί προνομιακό πεδίο κυκλοφορίας ενός αυτοκινήτου με Ενεργειακή κυψέλη καυσίμου. Παρόλη λοιπόν την σχετικά πρόσφατη άφιξή του, η Toyota προετοίμαζε ήδη τον αντικαταστάτη του. Και μιας και είπαμε ότι το Mirai είναι υδρογονοκίνητο, να θυμίσουμε ότι το άεριο αυτό αντιδρά με τον αέρα εντός της κυψέλης καυσίμου εκλύοντας ηλεκτρική ενέργεια, την οποία και την παρέχει στο ηλεκτρομοτέρ.

Ύστερα από την παρουσίαση του αυτοκινήτου τον Οκτώβριο του 2019 στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Tokyo, η Toyota παρουσίασε κατά τη διάρκεια εκδήλωσης στο Άμστερνταμ ένα μοντέλο «οιονεί παραγωγής». Είπε δε ότι σε αντίθεση με το μοντέλο του Tokyo, αυτό το Mirai κουνιέται κιόλας! Και το κούνησε! 

Toyota Mirai 2020

Εμπρός μας λοιπόν έχουμε ένα μεταμορφωμένο Mirai. Ενώ η πρώτη γενιά δεν σου έκανε με τίποτα εκείνο το αισθητικό «κλικ», το νέο είναι μια καλαίσθητη μπερλίνα, της οποίας η σιλουέτα έχει επηρεαστεί από τον κόσμο των 4θυρων κουπέ, με τον κλωβό των επιβατών να εκτείνεται οπτικά μέχρι την άκρη του πορτμπαγκάζ.

Το Mirai μάλιστα δεν διστάζει να υιοθετήσει ρωμαλέους ώμους και τελικά να συντίθεται ένα αυτοκίνητο με ρευστό σχεδιασμό και σαφώς λιγότερο περίεργο, απόκοσμο θα λέγαμε, από το προηγούμενο.

Toyota Mirai 2020

Το αυτοκίνητο διατηρεί κάποια πρωτότυπα χαρακτηριστικά, όπως τα φανάρια που ανεβαίνουν ψηλά, αποτελώντας την μισή και παραπάνω ακμή των φτερών ή ακόμα το τεράστιο «στόμα». Στοιχεία που σε κάνουν ακόμα να αντιδράς θετικά ή αρνητικά ανάλογα με του γούστο σου. Το Mirai ΙΙ έχει μήκος 4,98 m, εννιά πόντους μακρύτερο από το προηγούμενο, φάρδυνε άλλα οκτώ, φτάνοντας σε πλάτος τα 1,89 m, ενώ έχασε πάνω από έξι εκατοστά σε ύψος, κατεβαίνοντας στα 1,47 m.

Στην καμπίνα, το ταμπλό ακολουθεί το φιλοσοφικό σχεδιαστικό μοτίβο της καροσερί: Πρωτοτυπία με μέτρο. Υπάρχει μια μεγάλη οθόνη 12,3 ιντσών που ενώνεται με το ψηφιακό καντράν αλά Mercedes-Benz. Το νέο Mirai όμως διαθέτει ένα γιγάντιο μεταξόνιο, 2,92 m. Διάσταση ικανή για να καθίσει στο πίσω κάθισμα τρεις ενηλίκους στη θέση των δύο της υφιστάμενης γενιάς.

Toyota Mirai 2020

Το Mirai ΙΙ πατάει πάνω στην πλατφόρμα GA-K που χρησιμοποιεί το Lexus LS. Και προφανώς δεν είναι τυχαίο που το αυτοκίνητο θα μπορούσε να φοράει σήματα της Lexus, χωρίς αυτό να προκαλεί εντύπωση. Παρόλα αυτά, η Toyota λέει δεν έχει προγραμματιστεί μια πιθανή αλλαγή σημάτων.

Με τη νέα βάση, είναι προφανές ότι λύθηκαν τα χέρια του Ιάπωνα κατασκευαστή για να σχεδιάσει μια πιο κομψή σιλουέτα χάρη στην ευκολότερη ενσωμάτωση τεχνικών στοιχείων, ιδιαίτερα των δεξαμενών υδρογόνου. Τώρα υπάρχουν τρεις αντί για δύο, μια διαμήκης και δύο άλλες κάθετες.

Toyota Mirai 2020

Η Toyota προβλέπει αύξηση στην αυτονομία της τάξης του 30%, η οποία μεταφράζεται σε περίπου 650 χιλιόμετρα. Στο σημείο αυτό να πούμε ότι το Mirai είναι πισωκίνητο και η ισχύς του ηλεκτρομοτέρ δεν έχει δημοσιοποιηθεί από την Toyota.

Η Toyota έχει πουλήσει περισσότερα από 10.000 κομμάτια της πρώτης γενιάς του Mirai. Προφανώς προτίθεται να τα πάει πολύ καλύτερα με την επόμενη. Το γεγονός παραμένει ότι στις περισσότερες ευρωπαϊκές χώρες το δίκτυο διανομής υδρογόνου παραμένει σε εμβρυικό ή ανύπαρκτο επίπεδο. Οι παραδόσεις του Mirai ΙΙ θα ξεκινήσουν στο τέλος του 2020.