Κάτω από 10 εκατ. οι ευρωπαϊκές πωλήσεις το 2022;

Κάτω από 10 εκατ. οι ευρωπαϊκές πωλήσεις το 2022;

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις θα μπορούσαν να πέσουν κάτω από τα 10 εκατ. μονάδες εφέτος, μόλις τα 2/3 του συνόλου των 14,3 εκατ. του 2019, λέει η αναλύτρια εταιρεία LMC Automotive.

ευρωπαϊκές πωλήσεις

Οι ευρωπαϊκές πωλήσεις νέων αυτοκινήτων θα μπορούσαν να πέσουν κάτω από το όριο των δέκα εκατομμυρίων εφέτος λόγω των συνεχιζόμενων προβλημάτων της εφοδιαστικής αλυσίδας, δήλωσε η εταιρεία προβλέψεων LMC Automotive.

Η πρόβλεψη της LMC για 9,81 εκατ. επιβατικά αυτοκίνητα θα έφτανε μόλις τα δύο τρίτα του προ πανδημικού επιπέδου των 14,29 εκατομμυρίων το 2019. Αυτός ο αριθμός είναι 7,4% κάτω από το 2021 και 24,5% κάτω από το 2020, έτος που επωμίστηκε το μεγαλύτερο βάρος των διακοπών λειτουργίας λόγω κορωνοϊού.

«Οι κίνδυνοι εξακολουθούν να πιέζουν προς τα κάτω, με την πιο άμεση απειλή για την πρόβλεψη που δημιουργείται από μια μεγαλύτερη από την αναμενόμενη σύγκρουση στην Ουκρανία ή από την επιδεινούμενη διακοπή της εφοδιαστικής αλυσίδας λόγω της πολιτικής της Κίνας για τον COVID-19», ανέφερε η LMC σε έκθεσή της.

ευρωπαϊκές πωλήσεις

Η LMC είπε ότι η πλευρά της ζήτησης φαινόταν «ολοένα και πιο ζοφερή», με την καταναλωτική εμπιστοσύνη στη χαμηλότερη αμπώτιδα από την έναρξη της πανδημίας το πρώτο 3μηνο του 2020.

Μέχρι τον Μάιο, οι πωλήσεις στις 17 χώρες της Δ. Ευρώπης μειώθηκαν κατά 13,6%, σύμφωνα με την LMC, με τη Γερμανία να έχει πτώση 10,2%, το Ηνωμένο Βασίλειο 20,6%, την Ιταλία 15,3% και τη Γαλλία 10,1%.

Ορισμένες αυτοκινητοβιομηχανίες ωστόσο, δηλώνουν βέβαιες ότι η επίμονη έλλειψη μικροτσίπ θα μειωθεί το δεύτερο 6μηνο του έτους. Παρόμοιες προβλέψεις στα μέσα του 2021 δεν είχαν ρεαλιστική αξία, αλλά αυτό που είναι διαφορετικό πλέον είναι η αναμενόμενη πτώση της ζήτησης για ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης λόγω του πληθωρισμού και άλλων πιέσεων.

Η Mercedes-Benz, η Daimler Trucks και η BMW συγκαταλέγονται μεταξύ των αυτοκινητοβιομηχανιών που έχουν σήμερα αρκετά από τα εξαρτήματα υψηλής τεχνολογίας για να παράγουν με πλήρη δυναμικότητα, αφού αντιμετώπισαν εξοντωτικές διακοπές για μήνες.

Μέρος της νέας διαθεσιμότητας μικροτσίπ προέρχεται από την αποδυνάμωση των οικονομικών προοπτικών και τον πληθωρισμό, που μείωσε τη ζήτηση για ηλεκτρονικά είδη ευρείας κατανάλωσης που χρησιμοποιούν επίσης αυτά τα εξαρτήματα.

ευρωπαϊκές πωλήσεις

Οι αυτοκινητοβιομηχανίες βρέθηκαν αποκλεισμένες από την παραγωγή μικροτσίπ από μεγάλα εργοστάσια παραγωγής από τα τέλη του 2020, καθώς η ζήτηση ηλεκτρονικών ειδών ευρείας κατανάλωσης αυξήθηκε κατά τη διάρκεια της πανδημίας. Επιπλέον, η αυτοκινητοβιομηχανία υποτίμησε τη μειωμένη ζήτηση ύστερα από το αρχικό κύμα των λοκντάουν, σημείωσαν αναλυτές. Ως αποτέλεσμα, οι αυτοκινητοβιομηχανίες έδωσαν προτεραιότητα στην παραγωγή μοντέλων με υψηλό περιθώριο κέρδους εις βάρος περισσότερων μοντέλων χαμηλότερων κατηγοριών, διατηρώντας έτσι –και σε ορισμένες περιπτώσεις αυξάνοντας απότομα– τα κέρδη τους.

Ένας άλλος αναλυτής προγνωστικών, ο Sam Fiorani της AutoForecastSolutions, δήλωσε αυτή την εβδομάδα ότι, «λίγα θετικά σημάδια εμφανίζονται για να ενθαρρύνουν μια πιο θετική προοπτική στο εγγύς μέλλον, αλλά παρόλα αυτά υπάρχουν». Ο Fiorani ανέφερε τη μετατόπιση στην παραγωγή για βασικές καλωδιώσεις αυτοκινήτων από την κατεστραμμένη Ουκρανία στο Μαρόκο και στο Μεξικό και νέες συμφωνίες για μικροτσίπ στην Ταϊβάν. Η Škoda μάλιστα, ξεκίνησε να κατασκευάζει τις δικές της καλωδιώσεις.

ευρωπαϊκές πωλήσεις

Από την πλευρά της παραγωγής, η S&P Global Mobility (πρώην IHS Markit) δήλωσε στα μέσα Μαΐου στην τελευταία έκθεσή της, ότι παρατηρήθηκαν βελτιώσεις για την Ευρώπη και τη Νότια Ασία σε σύγκριση με προηγούμενες προβλέψεις.

Η IHS αναμένει ότι η συνολική ευρωπαϊκή παραγωγή ελαφρών οχημάτων θα φτάσει τα 16,6 εκατομμύρια οχήματα φέτος, από 15,9 εκατομμύρια το 2021 και θα εκτιναχθεί στα 18,3 εκατομμύρια το επόμενο έτος.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube