Η σύγκρουση στην Ουκρανία επηρεάζει το 15% της ευρωπαϊκής παραγωγής αυτοκινήτων

Η σύγκρουση στην Ουκρανία επηρεάζει το 15% της ευρωπαϊκής παραγωγής αυτοκινήτων

Η έλλειψη ανταλλακτικών που συνδέονται με τον πόλεμο στην Ουκρανία θα μπορούσε να επηρεάσει την κατασκευή σχεδόν 700.000 οχημάτων ή το 15% της ευρωπαϊκής παραγωγής, το πρώτο 6μηνο του 2022.

Πόλεμος στην Ουκρανία

Πολλοί κατασκευαστές που κατασκευάζουν αυτοκίνητα στην Ευρώπη χρησιμοποιούν ανταλλακτικά και εξαρτήματα από την Ουκρανία. Μια κατάσταση που προφανώς υποφέρει αν όχι καταρρεύσει από τη σύγκρουση που σημειώνεται στη χώρα αυτή. Και η οποία θα μπορούσε να οδηγήσει σε μείωση κατά 15% της συνολικής παραγωγής στην Ευρώπη το πρώτο 6μηνο του 2022, δηλαδή περίπου 700.000 οχήματα.

Κυρίως, είναι η έλλειψη καλωδίων που παράγονται κατά πλειονότητα στην Ουκρανία που θα επηρεάσει τα ευρωπαϊκά εργοστάσια αυτοκινήτων, σύμφωνα με τον Colin Langan, αναλυτή αυτοκινήτων της Wells Fargo. Ορισμένοι μεγάλοι όμιλοι όπως η Volkswagen και η BMW έχουν ήδη μειώσει την παραγωγή τους στη Γερμανία λόγω της έλλειψης προμηθειών από την Ουκρανία.

Περίπου το 7% των παγκόσμιων εισαγωγών σε ηλεκτρικά καλώδια, στοιχεία απαραίτητα για της κατασκευή αυτοκινήτων, προέρχονται απευθείας από την Ουκρανία.

Πόλεμος στην Ουκρανία

Η Mercedes-Benz επηρεάζεται επίσης, στις βιομηχανικές μονάδες της, στη Γερμανίας και στην Ουγγαρία. Ωστόσο, ο Langan επιβεβαιώνει ότι αυτή η καθυστέρηση θα μπορούσε ακόμα να απορροφηθεί το δεύτερο 6μηνο του έτους, εφόσον η σύγκρουση δεν συνεχίζεται στο ουκρανικό έδαφος. Ισχυρισμός που μένει να αποδειχθεί διότι ορισμένοι προμηθευτές, περιλαμβανομένης της γερμανικής εταιρείας Leoni, η οποία έχει δύο εργοστάσια και απασχολεί 7.000 άτομα, έχουν ήδη ανακοινώσει ότι δεν θα μπορέσουν να αντισταθμίσουν πριν από το επόμενο έτος τη ζημιά που είχε ήδη καταγραφεί.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Πόλεμος στην Ουκρανία: Πώς αντιδρά η αυτοκινητοβιομηχανία 

Με 17 εργοστάσια κατασκευής καλωδίων, η Ουκρανία είναι σημαντικός παίκτης στον κλάδο. Και αυτό εξηγείται από το γεγονός ότι κατέχει την τρίτη θέση ως προς το κόστος παραγωγής πίσω από τη Ρουμανία και το Μαρόκο. Ως εκ τούτου, η αυτοκινητοβιομηχανία –τουλάχιστον στην Ευρώπη– αντιμετωπίζει μια μεγάλη διπλή έλλειψη, καθώς οι καλωδιώσεις προστίθενται πλέον στα μάικροτσιπ, δύο βασικά στοιχεία των σύγχρονων αυτοκινήτων.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube