Η χαμηλή προσφορά σε λίθιο ανεβάζει την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Η χαμηλή προσφορά σε λίθιο ανεβάζει την τιμή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων

Το λίθιο που ακρίβυνε περίπου 500% (!) σε σχέση με το 2021 λόγω του ισοζυγίου προσφοράς και ζήτησης, εξαλείφει τις ελπίδες για μείωση της τιμής των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μπαταρίες

Το εισιτήριο για την επικράτηση των ηλεκτρικών αυτοκινήτων είναι η εξίσωση της τιμής τους με τα συμβατικά. Ωστόσο, η ολοένα αυξανόμενη ζήτηση ηλεκτρικών αυτοκινήτων φαίνεται να δημιουργεί πρόβλημα στους κατασκευαστές, μιας και η ζήτηση για λίθιο, το οποίο χρησιμοποιείται για τις μπαταρίες τους έχει ξεπεράσει κατά πολύ την παραγωγή του. 

Αυτό έχει αποτέλεσμα την εκτόξευση της μέσης τιμής του λιθίου συγκριτικά με πέρυσι κατά περίπου 500%. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Bloomberg, αυτό όχι μόνο δεν θα επιτρέψει στις αυτοκινητοβιομηχανίες να μειώσουν το κόστος αγοράς των ηλεκτρικών μοντέλων τους, αλλά αναμένεται να προσθέσει κατά μέσον όρο πάνω από 1.000 δολάρια στο κόστος αγοράς τους.

Η μόνη λύση για να αυξηθεί η παραγωγή σε λίθιο είναι η επένδυση σε νέες εγκαταστάσεις εξόρυξής του.

Όμως, από την πλευρά του, ο ιδρυτής της Global Lithium, Joe Lowry, δήλωσε στο Bloomberg «υπάρχει άφθονο λίθιο στο έδαφος, το πρόβλημα βρίσκεται στην έλλειψη των νέων επενδύσεων». «Η Tesla μπορεί να φτιάξει ένα gigafactory σε περίπου δύο χρόνια και τα εργοστάσια μπαταριών μπορούν να ολοκληρωθούν σε ακόμη λιγότερο χρόνο. Όμως, χρειάζεται πάνω από μια δεκαετία για να κατασκευαστεί μια μονάδα εξόρυξης λιθίου».

Οι ειδικοί πιστεύουν ότι τα κράτη θα αναγκαστούν να παρέμβουν στην τιμή του λιθίου έτσι ώστε να προστατεύσουν καταναλωτές και βιομηχανίες, ενώ είναι πολύ πιθανό οι αυτοκινητοβιομηχανίες να εμπλακούν οι ίδιες στην εξόρυξη λιθίου.

Λίθιο, ορυχείο εξόρυξης

Νωρίτερα μέσα στη χρονιά, ο ισχυρός άνδρας της Tesla, o Elon Musk, δημοσίευσε ένα tweet στο οποίο ανέφερε ότι η εταιρεία ίσως εμπλακεί στην εξόρυξη λιθίου μιας και ο ρυθμός παραγωγής του παγκοσμίως είναι ιδιαίτερα αργός.

Μια μερική λύση στο πρόβλημα μπορεί να δώσει η ανακύκλωση παλιών μπαταριών η οποία μπορεί σύμφωνα με ειδικούς μπορεί να καλύψει το 16% της ετήσιας παραγωγής μέχρι το 2035. Από την άλλη, με την απαγόρευση της πώλησης συμβατικών μοντέλων να πλησιάζει, «η ανακύκλωση τον μπαταριών δεν θα είναι αρκετή», ισχυρίστηκε σε δηλώσεις του στο Bloomberg, ο ερευνητής υλικών για μπαταρίες, Ken Hoffman.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube

Videos από το DRIVE