node/37302

Γιατί στη Γερμανία πανηγυρίζουν για το εργοστάσιο της Tesla

Η μονάδα παραγωγής της Tesla στη Γερμανία θα επιδράσει θετικά στον ανταγωνισμό, εξαναγκάζοντας τους γερμανούς κατασκευαστές να προωθήσουν περισσότερο την ηλεκτροκίνηση.

Η ανακοίνωση του Elon Musk, ιδρυτή της Tesla, για την κατασκευή μεγάλης μονάδας παραγωγής ηλεκτροκίνητων οχημάτων (Gigafactory) νοτιοανατολικά του Βερολίνου, έπεσε σαν κεραυνός εν αιθρία. Ήταν λίγο πολύ γνωστό ότι η πρωτοπόρος αμερικανική εταιρία βρίσκονταν σε επαφή με γερμανικά κρατίδια, αλλά και διάφορες ευρωπαϊκές χώρες για την κατασκευή εργοστασίου. Σχεδόν κανείς ωστόσο δεν περίμενε ότι η απόφαση θα ληφθεί τόσο γρήγορα.

Ο πρωθυπουργός του Βρανδεμβούργου δήλωσε ευτυχής για την επιλογή του Musk κάνοντας λόγο για τη «μεγαλύτερη επένδυση στην ιστορία του ομόσπονδου κρατιδίου». Παρά το γεγονός ότι η πρώτη μονάδα παραγωγής της Tesla αναμένεται να δημιουργήσει σχεδόν 10.000 νέες θέσεις εργασίας υπάρχουν ακόμα «πολλά ανοιχτά ζητήματα που πρέπει να συζητηθούν», τόνισε ο τοπικός πρωθυπουργός εμφανώς ικανοποιημένος για τη μεγάλη ευκαιρία που δίνεται στο ανατολικογερμανικό κρατίδιο να καταπολεμήσει με αξιώσεις την υψηλή ανεργία στην περιοχή.

Σε συνέντευξη στην DW αναλυτής της γερμανικής τράπεζας NordLB,  χαρακτηρίζει μεγάλη τύχη για την περιοχή του Βρανδεμβούργου την επιλογή της Tesla, επισημαίνοντας ότι μέχρι στιγμής η αμερικανική εταιρία κατασκευάζει οχήματα μόνο στην βόρεια Αμερική, μιας και η παραγωγή στο λεγόμενο Gigafactory στην Κίνα δεν έχει ξεκινήσει ακόμα.

Η ανακοίνωση του Elon Musk για την κατασκευή μονάδας παραγωγής στην Ευρώπη συνάδει με την μακρόπνοη στρατηγική του για την διεθνή καθιέρωση της ηλεκτροκίνησης. Στο πλαίσιο αυτό προτίθεται να αυξήσει όσο το δυνατόν περισσότερο την παραγωγή πιο προσιτών ηλεκτροκίνητων οχημάτων όπως το Model 3 και το Model Y. Ας σημειωθεί ότι στο νέο εργοστάσιο έξω από το Βερολίνο θα κατασκευάζονται 100.000 με 300.000 οχήματα.

H Τesla δεν ανταγωνίζεται τη VW

Στο ερώτημα, σχετικά με το αν η απόφαση της Tesla αποτελεί απειλή για την γερμανική VW, ο γερμανός ειδικός απαντά, ότι «Tesla και VW δεν είναι άμεσα ανταγωνιστές από τη στιγμή που ο γερμανικός κολοσσός δεν παράγει ακόμα μαζικά ηλεκτροκίνητα οχήματα. Από του χρόνου η VW σχεδιάζει να ξεκινήσει την παραγωγή του ID.3, κατασκευάζοντας 100.000 οχήματα. Η τιμή του νέου μοντέλου θα ξεκινά από 30.000 ευρώ. Κατά συνέπεια οι κύριοι ανταγωνιστές της Tesla στη Γερμανία δεν είναι η VW, αλλά περισσότερο η Mercedes, η Audi και η BMW. Και εδώ προβλέπονται σκληρές μεταξύ τους μάχες για την επικράτηση στην αγορά».

Ο αναλυτής της γερμανικής τράπεζας NordLB εκτιμά ότι η Tesla θα μπορούσε να επιλέξει οποιαδήποτε άλλη χώρα για το ευρωπαϊκό εργοστάσιό της: «Στη Ρουμανία το κόστος παραγωγής θα ήταν πολύ χαμηλότερο, ενώ στη Γερμανία το κόστος είναι ένα από τα υψηλότερα στην Ευρώπη. Ήταν όμως μια συνειδητή επιλογή, επειδή έτσι η Tesla ενισχύει το κύρος της ως κατασκευαστής πολυτελών οχημάτων, προσελκύει άριστα καταρτισμένους σε ζητήματα αυτοκίνησης Γερμανούς και στέλνει το μήνυμα ότι όταν το προϊόν είναι καλό μπορείς να φτιάξεις εργοστάσιο αυτοκινήτων ακόμα και στην πατρίδα του αυτοκινήτου.

[Πηγή: Deutsche Welle]

TAGS
node/39640

Γιατί κάποιος να αγοράσει 5 Mercedes-Benz SLR McLaren; [video]

Ο Manny Khoshbin βγάζει τις SLR του για βόλτα και για μια αναμνηστική φωτογραφία.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

Γιατί κάποιος να αγοράσει 5 Mercedes-Benz SLR McLaren; [video]

Ο Manny Khoshbin, γνωστός επιχειρηματίας που δραστηριοποιείται στον κλάδο του real estate, τα τελευταία χρόνια αρέσκεται στο να παρουσιάζει μέσω YouTube την πανάκριβη συλλογή υπεραυτοκινήτων που διατηρεί στο γκαράζ του. Ανάμεσα σε σπάνια μοντέλα όπως ειδικές εκδόσεις των Bugatti Veyron, Bugatti Chiron, Pagani Huayra κ.α., είναι και κάτοχος όχι μίας, αλλά πέντε (!) Mercedes-Benz SLR McLaren.

Στο τελευταίο του βίντεο, ο Khoshbin έβγαλε τις πέντε SLR από το γκαράζ με σκοπό να τις τραβήξει μια ομαδική φωτογραφία σε διπλανή αλάνα. Με αφορμή τη φωτογράφιση, κάθε SLR έκανε μια σύντομη βόλτα ώστε να λειτουργήσει ο κινητήρας καθώς από ότι καταλαβαίνουμε τα αυτοκίνητα περνούν το μεγαλύτερο χρόνο της ζωής τους σε ακινησία. Όπως λέει και ο ίδιος «Λοιπόν παιδιά, έχω πέντε από αυτές και πρέπει να τις οδηγώ!».

Να θυμίσουμε πως η Mercedes-Benz SLR McLaren ήταν ο πρώτος καρπός συνεργασίας των δύο εταιρειών που για πολλά χρόνια συμμάχησαν στην Formula 1. Το αυτοκίνητο παρουσιάστηκε σε μορφή πρωτοτύπου το 1999 ενώ η έκδοση παραγωγής ακολούθησε το 2003 με ανθρακονημάτινο αμάξωμα. Κάτω από το μακρύ καπό βρίσκεται ένας supercharged κινητήρας V8 5,4 λίτρων με απόδοση 626 PS και 780 Nm (στην "απλή" έκδοση). Μεταξύ 2003 και 2010, κατασκευάστηκαν συνολικά 2.157 μονάδες της SLR.

SLR

Οι δύο από τις SLR του Kohoshbin είναι εκδόσεις Roadster και οι υπόλοιπες τρεις Coupe, ενώ έχουν διαφοροποιήσεις όσον αφορά το συνδυασμό εξωτερικών και εσωτερικών αποχρώσεων. Αν και έχουν αρκετά χρόνια στην πλάτη τους, τα μοντέλα έχουν διατηρήσει τον εξωτικό τους χαρακτήρα. Το μόνο πρόβλημα που φαίνεται να ισχύει για όλες τις SLR είναι το υδραυλικό σύστημα με το οποίο ανοίγουν οι πόρτες, το οποίο δε λειτουργεί το ίδιο αποδοτικά μετά από 15 χρόνια.

Αν αναρωτιέστε γιατί ο Manny Khoshbin αγόρασε 5 SLR, όπως έχει αποκαλύψει σε παλαιότερο βίντεο λόγος είναι απλός - εκτός του ότι είναι ένα από τα αυτοκίνητα που του αρέσουν πολύ και ήθελε να το έχει σε διαφορετικά χρώματα, πιστεύει πως η αξία του θα ανέβει στο χρηματιστήριο των υπεραυτοκινήτων (όπως έγινε με τις ανταγωνιστικές Porsche Carrera GT και Ferrari Enzo από την ίδια χρονική περίοδο) οπότε βλέπει την αγορά τους ως επένδυση. Πάντως για να ξέρετε, η αγαπημένη του SLR είναι η λευκή Roadster.

node/39637

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

Όλη η ιστορία της μάρκας σε ένα βιβλίο που μπορείτε να το αποκτήσετε δωρεάν. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

100 χρόνια Mazda: Κατεβάστε δωρεάν το βιβλίο-αφιέρωμα

H Mazda ιδρύθηκε το 1920 και οδηγήθηκε από την τόλμη, την αμφισβήτηση της κοινής πρακτικής και την αναζήτηση νέων δρόμων στους τομείς της μηχανολογίας και του σχεδιασμού.

Σε όλη αυτή τη διαδρομή, η Mazda κατέγραψε σημαντικές διακρίσεις. Ήταν η πρώτη Ασιατική μάρκα που κέρδισε το Le Mans το 1991. Παρουσίασε το εμβληματικό Cosmo Sport 110S, τον περιστροφικό κινητήρα σε μοντέλο μαζικής παραγωγής και δημιούργησε ένα παγκόσμιο best-seller: το διθέσιο roadster Mazda MX-5, με πάνω από ένα εκατομμύριο πωλήσεις από το λανσάρισμά του το 1989. Είναι η μάρκα που παρουσίασε τον πρώτο βενζινοκινητήρα στον κόσμο που συνδυάζει τις τεχνολογίες αυτανάφλεξης με συμπίεση, και ανάφλεξη με σπινθήρα, τον κινητήρα Skyactiv-X.

Όλη η ιστορία της θρυλικής μάρκας που ακολουθεί το ασυμβίβαστο και προκαλεί το κατεστημένο, φιλοξενείται σε ένα πολύ όμορφο αφιέρωμα που ετοιμάστηκε από την Mazda Motor Europe. Ξεκινώντας από την πόλη καταγωγής της μάρκας, την ηρωική Χιροσίμα, οι σελίδες του βιβλίου μας ξεναγούν σε όλα τα σημαντικά γεγονότα που χάραξαν την αιωνόβια ιστορία της μάρκας. 

Μέσα σε 7 ενότητες φιλοξενείται όλη η διαδρομή της Mazda μέχρι το σήμερα.

Κατεβάστε το βιβλίο-αφιέρωμα στα 100 χρόνια της Mazda ΕΔΩ.

TAGS