Bugatti Chiron Super Sport 300+
node/43312

Έτσι κατάφερε η Bugatti Chiron Super Sport να σπάσει το φράγμα των 490 km/h

Η Bugatti Chiron Super Sport χρειάστηκε πολλά παραπάνω από περισσότερη ισχύ και ειδικά ελαστικά για να ξεπεράσει το φράγμα των 490 km/h.

Η Bugatti βιώνει μια μεταβατική περίοδο μετά την συγχώνευση της με την Rimac και το μέλλον της θα έχει σίγουρα μεγάλο ενδιαφέρον. Καθώς όμως η εταιρεία ετοιμάζεται και αυτή να ακολουθήσει ηλεκτρικά μονοπάτια, δεν πρέπει να ξεχνάμε την πληθώρα επιτευγμάτων της με τη χρήση θερμικών κινητήρων. 

Το πρώτο αυτοκίνητο παραγωγής το οποίο ξεπέρασε το φράγμα των 490 km/h ήταν κατασκευής Bugatti. To να καταφέρεις να σχεδιάσεις ένα αυτοκίνητο παραγωγής που θα είναι ικανό να αναπτύξει τέτοιες ταχύτητες, αλλά και να λειτουργεί πολιτισμένα σε αστικές συνθήκες, είναι ένα πολύ δύσκολο εγχείρημα.

Για να ξεπεράσει το φράγμα των 490 km/h η Bugatti Chiron Super Sport 300+ δεν χρειάστηκε μόνο περισσότερη ισχύ και ελαστικά ειδικής κατασκευής.

Ας ανακαλύψουμε τις περίτεχνες λύσεις της Bugatti που βοήθησαν την Chiron Super Sport 300+ και υιοθετήθηκαν από την Super Sport παραγωγής να φτάσει τα 490,484 km/h τον Αύγουστο του 2019.

Bugatti Chiron Super Sport 300+

Ας ξεκινήσουμε με την αεροδυναμική του αυτοκινήτου, η οποία έχει βελτιωθεί συγκριτικά με την Chiron εξαιτίας των κουρτινών αέρα που βοηθούν στην ομαλοποίηση της ροής του γύρω από τους τροχούς.

Επίσης, η Super Sport διαθέτει και μια δεύτερη κουρτίνα αέρα η οποία, σε συνδυασμό με τις εξαγωγές αέρα πάνω από τον θόλο, βελτιώνουν περαιτέρω την αεροδυναμική του μοντέλου προσφέροντας και μοναδική εμφάνιση. Η Bugatti δηλώνει πως η Super Sport είναι «σμιλεμένη από την ταχύτητα».

Bugatti Chiron Super Sport

Είναι φυσικό ότι οι σχεδιαστές θέλουν τον αέρα να γλιστράει όσο πιο γρήγορα γίνεται γύρω από τα τοιχώματα του αμαξώματος, παρέχοντας παράλληλα την κατάλληλη ροή στις εισαγωγές του αυτοκινήτου για την ψύξη του.

H ομάδα εξέλιξης της Super Sport ξόδεψε πολύ χρόνο για να σιγουρέψει ότι τα ψυγεία θα δέχονται την κατάλληλη ποσότητα αέρα ακόμη και σε ταχύτητες πάνω από 480 km/h.

Για να επιτευχθεί αυτό, η κύρια μονάδα ψύξης της Super Sport είναι τοποθετημένη 8% ψηλότερα από το έδαφος, συγκριτικά με την «απλή» Chiron.

Επιπροσθέτως, όταν δοθεί εντολή από τον οδηγό στο αυτοκίνητο να τεθεί σε «λειτουργία τελικής ταχύτητας», οι διαχύτες επανατοποθετούνται αυτόματα σε πιο οριζόντια θέση μειώνοντας τη ροή αέρα στους θόλους των τροχών, αυξάνοντας έτσι την κάθετη δύναμη.

​​​Bugatti Chiron Super Sport

Χαρακτηριστικό της εμφάνισης της Bugatti Chiron Super Sport είναι εννιά κυλινδρικές εξαγωγές αέρα που βρίσκονται πάνω από τους θόλους των εμπρός τροχών.

Είναι εμπνευσμένες από την Bugatti EB 110 SS και ειδικά σχηματοποιημένες για να αυξάνουν την κάθετη δύναμη, χωρίς να έχουν αρνητικό αντίκτυπο στην οπισθέλκουσα. Στα 380 km/h οι 18 μικρές κυλινδρικές εξαγωγές παράγουν 30 kg κάθετης δύναμης. 

Η αεροδυναμική σχεδίαση του εμπρός μέρους έχει σχεδιαστεί με σκοπό να βοηθά και την ψύξη των τεράστιων φρένων. Τα εμπρός φτερά είναι χειροποίητα, έχουν κατασκευαστεί από ανθρακονήματα, ζυγίσουν περίπου 4 kg και συνεισφέρουν στην μείωση της άντωσης.

Bugatti Chiron Super Sport

Mία από τις πιο έντονες διαφορές, συγκρίνοντας την Bugatti Chiron με την Chiron Super Sport, είναι ότι το πίσω μισό μέρος της Super Sport έχει μακρύνει κατά 24,8 cm.

To αυξημένο μήκος σε συνδυασμό με το μεγαλύτερο προφίλ του πίσω διαχύτη μειώνει σημαντικά την αντίσταση του αέρα όταν ο δείκτης του κοντέρ σκαρφαλώνει. Η πίσω αεροτομή έχει μεγαλώσει κατά 8% κάνοντας της λειτουργία του αερόφρενου πιο αποτελεσματική, έχοντας όμως την δυνατότητα να αναδιπλωθεί τελείως όταν ο οδηγός επιταχύνει μέχρι τις εξωπραγματικές ταχύτητες της Super Sport.

Σύμφωνα με τον αναπληρωτή διευθυντή σχεδίασης της, Frank Heyl, «η Super Sport παράγει αρκετή κάθετη δύναμη για να διατηρεί την σταθερότητα της σε ταχύτητες άνω των 400 km/h. Κάτι που είναι πολύ σημαντικό για να μειωθεί το φορτίο που ασκείται στα ελαστικά».

Bugatti Chiron Super Sport

Παρόλο που δημιουργείται μια περιοχή χαμηλής πίεσης από το μακρύτερο πίσω μέρος και τον μεγαλύτερο διαχύτη, η ροή των αερίων της εξάτμισης δεν αναστρέφεται. Τις εξατμίσεις προστατεύουν διπλά τοιχώματα τα οποία σε συνδυασμό με τον αέρα μειώνουν της θερμοκρασία τους.

Η ψύξη και η προστασία της εξάτμιση είναι σημαντική αν αναλογιστεί κανείς ότι η εξάτμιση αναπτύσσει θερμοκρασίες 850 βαθμών κελσίου.

Τα τέσσερα τούρμπο της Super Sport είναι μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά συγκριτικά με της Chiron. Aν και τα τούρμπο είναι μεγαλύτερα σε μέγεθος, διατηρούν την άμεση απόκριση τους.

Bugatti Chiron Super Sport

Στην καρδιά της Bugatti Chiron Super Sport χτυπάει ο 8λιτρος W16 με τέσσερα τούρμπο και αυξημένη κατά 100 PS ισχύ. Αποδίδει 1.600 PS στις 7.000 rpm και 1.600 Νm ροπής από τις 2.250 rpm μέχρι 7.000 rpm. Ένα εύρος μέγιστης ροπής αυξημένο κατά 1.000 rpm συγκριτικά με την Chiron.

O κόφτης έχει επίσης σκαρφαλώσει κατά 300 rpm και έρχεται πλέον στις 7.050 rpm. Mε ένα αυξημένο εύρος στροφών και υψηλότερη ισχύ είναι λογικό στον κινητήρα να ασκούνται μεγαλύτερες δυνάμεις.

Για τον λόγο αυτό οι κυλινδροκεφαλές, τα ελατήρια των βαλβίδων, ο συμπιεστής του air condition, η αντλία νερού και ο εντατήρας έχουν επανασχεδιαστεί με σκοπό να αντέχουν το αυξημένο φορτίο που τους ασκείται.

Η σχέση της έβδομης ταχύτητας του σασμάν έχει μακρύνει κατά 3,6% με αποτέλεσμα η Super Sport να επιταχύνει από στάση στα 400 km/h 12% ταχύτερα από την απλή Chiron δηλαδή σε μόλις 28,6''.

Bugatti Chiron Super Sport

H Bugatti έβαλε το χεράκι της και στο σασί της Super Sport το οποίο έχει επανασχεδιαστεί με σκοπό να τα βγάζει πέρα με τα ισχυρότερα φορτία που του ασκούνται στις εξωπραγματικές ταχύτητες που μπορεί να φτάσει.

Τα ελαστικά Michelin Pilot Sport Cup 2 έχουν σχεδιαστεί ειδικά για τη Chiron Super Sport. Οι ζάντες της είναι κατασκευασμένες από μαγνήσιο μειώνοντας την μάζα τους κατά περίπου 4 kg σε κάθε γωνία.

Από όποια οπτική γωνία και να το δει κανείς η Bugatti Chiron αποτελεί ένα αυτοκινητιστικό θαύμα. Διαβάζοντας τις παραπάνω λεπτομέρειες παίρνει κανείς μια καλύτερη γεύση από τον άθλο της Bugatti για την τελειοποίηση της Super Sport. To μόνο που μπορούμε να κάνουμε σαν petrolheads είναι να υποκλιθούμε στον κατασκευαστή και το δημιούργημα του.