Η FCA βάζει στον «πάγο» μια ντουζίνα νέα μοντέλα

Η FCA βάζει στον «πάγο» μια ντουζίνα νέα μοντέλα

Έλλειψις χρημάτων στάσις εμπορίου. Εν προκειμένω, ανανέωσης και λανσαρίσματος καινούργιων αυτοκινήτων.

Ο CEO της Fiat Chrysler Automobiles, Sergio Marchionne, τονίζει διαρκώς πως οι συνεργασίες και συγχωνεύσεις είναι αναπόφευκτες για να μειωθεί το κόστος.

Μέχρι στιγμής, οι προσπάθειές του έχουν αποβεί άκαρπες – με τελευταία τη «χυλόπιτα» από την General Motors. Ταυτόχρονα, τα οικονομικά δεν πηγαίνουν καλά: η ρευστότητα της FCA μειώθηκε κατά 1,1 δισεκατομμύριο ευρώ από τις 31 Δεκεμβρίου 2014 μέχρι τις 31 Μαρτίου και τα χρέη αυξήθηκαν από τα 7,7 στα 8,6 δις ευρώ.

Το πενταετές πλάνο που παρουσίασε τον Μάιο του 2014 ο Marchionne περιλαμβάνει την επένδυση 50 δις ευρώ με στόχο την αύξηση των ετήσιων πωλήσεων από τα 4,7 στα 7 εκατομμύρια μονάδες μέχρι το 2018.

Προμηθευτές της εταιρείας αναφέρουν ότι όλη η προσοχή έχει επικεντρωθεί στην Alfa Romeo και στη νέα Giulia που θα παρουσιαστεί στις 24 Ιουνίου και η οποία θα αποτελέσει την απαρχή για την πολυπόθητη αναγέννηση της μάρκας.

Ταυτόχρονα όμως έχουν πάει πίσω τουλάχιστον 12 μελλοντικά μοντέλα των Chrysler, Jeep, Ram, Dodge και Maserati, μερικά μάλιστα περισσότερο από ένα χρόνο.

Το λανσάρισμα του νέου Wrangler, για παράδειγμα, που ήταν προγραμματισμένο να γίνει στις αρχές του 2017 τώρα έχει μετατεθεί για τα μέσα του ίδιου έτους και, ακόμα, δεν έχει επιλεχθεί το εργοστάσιο στο οποίο θα κατασκευάζεται.

Ο ίδιος ο Marchionne είπε ότι το ανασχεδιασμένο Grand Cherokee, που είναι ένα από τα μοντέλα της εταιρείας με το υψηλότερο περιθώριο κέρδους, θα καθυστερήσει για άγνωστο χρονικό διάστημα ώστε οι μηχανικοί να «εξετάσουν από την αρχή» την βασική του αρχιτεκτονική.

Κάτι που, όπως αναφέρουν οι ίδιες πηγές, σημαίνει πως η παρουσίασή του που κανονικά θα γινόταν το φθινόπωρο του 2017 θα αργήσει γύρω στον ένα χρόνο. Επίσης, το pick up Ram 1500 πήγε από τα μέσα του 2017 στον Νοέμβριο του ίδιου έτους.

Ακόμα μεγαλύτερες καθυστερήσεις έχουν επιβληθεί σε άλλα μοντέλα όπως το Chrysler 300 και τα Dodge Dart, Journey, Challenger κ.ά., οι αντικαταστάτες των οποίων μετατέθηκαν για τα τέλη της δεκαετίας.

Το παράδοξο είναι πως αναλυτές εκτιμούν ότι οι πωλήσεις των SUV και pick up αντιστοιχούν σε περισσότερα από τα μισά κέρδη (προ φόρων) της FCA

Εκπρόσωπος του ομίλου αρνήθηκε να μπει σε λεπτομέρειες, σχολίασε ωστόσο πως «τα πλάνα μας πρέπει να είναι ευέλικτα και ρευστά, με τη δυνατότητα να προσθέσουμε, να μεταθέσουμε ή να επεκτείνουμε τον κύκλο ζωής των μοντέλων μας ανάλογα με τις προτεραιότητες που θέτουμε».

[Πηγή: Reuters]

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube