node/42296

Daimler: Επαναπροσδιορίζει τη σχέση της με τη συμμαχία Renault-Nissan-Mitsubishi

Σύμφωνα με πληροφορίες που είδαν το φως της δημοσιότητας ο όμιλος Daimler θέλει να επαναπροσδιορίσει την εταιρική του σχέση με τη γαλλο-ιαπωνική συμμαχία καθώς κρίνει ότι δεν ανταποκρίνεται στις αρχικές της προσδοκίες.

Ο όμιλος Daimler θέλει να δώσει μια νέα τελευταία ίσως ευκαιρία στη σχέση του με τη γαλλοιαπωνική συμμαχία των Renault-Nissan-Mitsubishi. Ο άνθρωπος που ήταν υπεύθυνος για την εύρυθμη συνεργασία των εμπλεκόμενων μερών, Jacques Verdonck, αποσύρεται από την ενεργό δράση στα τέλη του μήνα, με τους Γερμανούς να βρίσκουν την ευκαιρία να επαναπροσδιορίσουν τη σχέση τους με το γαλλο-ιαπωνικό γκρουπ. 

Τα τελευταία χρόνια έχουν συμβεί πολλά και διάφορα ανάμεσα στις «δύο» πλευρές, με αποκορύφωμα φυσικά την αποπομπή του αρχιτέκτονα της εν λόγω συμμαχίας, Carlos Ghosn, το 2018. Οι κατηγορίες που βαραίνουν τον πρώην ισχυρό άνδρα της γαλλο-ιαπωνικής συμμαχίας είχαν ως αποτέλεσμα όχι μόνο να παγώσουν οι σχέσεις ανάμεσα στις δύο πλευρές αλλά και μεταξύ των Renault-Nissan.

Ωστόσο, τόσο η Renault όσο και η Nissan «δουλεύουν» εδώ και μια διετία τις σχέσεις τους ώστε να αποτρέψουν ενδεχόμενη ρήξη που θα σήμαινε και το τέλος της συμμαχίας. Ο όμιλος Daimler βλέποντας το τεταμένο κλίμα που υπήρχε το τελευταίο διάστημα ζήτησε από τις Renault-Nissan και Mitsubishi να επαναπροσδιορίσουν τη μεταξύ τους συνεργασία. 

rnm

Άλλωστε, οι τελευταίοι καρποί της συνεργασίας τους κάθε άλλο παρά επιτυχημένους μπορεί να τους χαρακτηρίσει κανείς. Αναφερόμαστε φυσικά στη δημιουργία των Smart fortwo & forfour (βασίζονταν στο Renault Twingo) καθώς και του πρώτου premium pick up της Mercedes, της X-Class (βασιζόταν εν πολλοίς στο Nissan Navara).

Πλέον Smart δεν υπάρχει, από την άποψη ότι τις τύχες της έχει αναλάβει εξ' ολοκλήρου ο κινέζικος όμιλος Zhejian Geely Holding Group (ο μεγαλύτερος επίσης ξένος μέτοχος στον όμιλο Daimler), ενώ όπως όλα δείχνουν, ούτε νέα γενιά X-Class θα υπάρξει ποτέ ξανά. 

Υψηλόβαθμα στελέχη του ομίλου Daimler υποστηρίζουν ότι η συνεργασία δε θα τερματιστεί καθώς υπάρχουν πολλά ανοιχτά μέτωπα (στην κατασκευή και παραγωγή κυρίως επαγγελματικών Van μοντέλων), ωστόσο πρέπει άμεσα να υπάρξει μια πιο ρεαλιστική προσέγγιση. Σε νέες βάσεις και με το βλέμμα στραμμένο κυρίως στην ηλεκτροκίνηση.

Ο στόχος άλλωστε παραμένει ο ίδιος: κοινά έργα για μείωση του κόστους παραγωγής. Αν μη τι άλλο αυτό μπορεί να επιτευχθεί σαφώς πιο εύκολα στη νέα εποχή των ηλεκτρικών οχημάτων...