
ΒΥD: Πτώση κερδών για πρώτη φορά μετά από 3,5 χρόνια
Ο κινεζικός κολοσσός των EV βλέπει πιεσμένα περιθώρια λόγω του πολέμου τιμών και μένει πίσω στον στόχο πωλήσεων για το 2025.


Η BYD, ο μεγαλύτερος κατασκευαστής ηλεκτρικών αυτοκινήτων παγκοσμίως και βασικός ανταγωνιστής της Tesla, ανακοίνωσε μείωση κερδών για πρώτη φορά μετά από τρεισήμισι χρόνια, καθώς η κινεζική κυβέρνηση επιχειρεί να περιορίσει τον πόλεμο τιμών που έχει πλήξει το σύνολο του κλάδου.
Τα καθαρά κέρδη της εταιρείας για το δεύτερο τρίμηνο διαμορφώθηκαν στα 6,4 δισ. γιουάν (894,74 εκατ. δολάρια), καταγράφοντας πτώση 29,9% σε σχέση με πέρυσι, ενώ στο πρώτο τρίμηνο είχαν σημειώσει αύξηση 100,4%. Ο τζίρος στο τρίμηνο έφτασε τα 200,9 δισ. γιουάν, αυξημένος κατά 14%. Στο πρώτο εξάμηνο του έτους, τα καθαρά κέρδη ενισχύθηκαν συνολικά κατά 13,8% με έσοδα αυξημένα κατά 23,3%.
Για πρώτη φορά μετά από τρεισήμισι χρόνια, η ασταμάτητη ανοδική πορεία της BYD συναντά εμπόδια
Η BYD έχει θέσει στόχο να πουλήσει 5,5 εκατ. αυτοκίνητα παγκοσμίως μέσα στο 2025, όμως μέχρι τον Ιούλιο είχε διαθέσει 2,49 εκατ., καλύπτοντας μόλις το 45% του στόχου.
«Η προοπτική επίτευξης των φιλόδοξων ετήσιων στόχων της BYD φαίνεται απαισιόδοξη», σχολίασε η αναλύτρια, Rosalie Chen, της Third Bridge. Σύμφωνα με εκτίμηση της Nomura, οι πωλήσεις για φέτος θα κινηθούν τελικά μεταξύ 5 και 5,2 εκατ. αυτοκινήτων.
Η εταιρεία, που αντλεί σχεδόν το 80% των πωλήσεών της από την κινεζική αγορά, κατέγραψε μείωση ταξινομήσεων στην εγχώρια αγορά για τρίτο συνεχόμενο μήνα τον Ιούλιο, ενώ η παραγωγή υποχώρησε για πρώτη φορά μετά από 17 μήνες. Μάλιστα, έχει ήδη προχωρήσει σε επιβράδυνση της παραγωγής και αναβολή επενδύσεων σε νέες γραμμές συναρμολόγησης στην Κίνα, όπως είχε αποκαλύψει τον Ιούνιο το Reuters.
Παράλληλα, η BYD συγκαταλέγεται στους μεγάλους κατασκευαστές που δεσμεύτηκαν τον Ιούνιο να καταβάλλουν πληρωμές προς τους προμηθευτές εντός 60 ημερών, μετά από σχετική κυβερνητική οδηγία για τερματισμό της καθυστέρησης πληρωμών και αποκλιμάκωση του πολέμου τιμών.
Η κίνηση αυτή οδήγησε τους αναλυτές σε εντονότερη παρακολούθηση των κεφαλαίων κίνησης της εταιρείας. Το έλλειμμα κεφαλαίου κίνησης της BYD διευρύνθηκε στα 122,7 δισ. γιουάν στο τέλος Ιουνίου, έναντι 95,8 δισ. γιουάν στο τέλος Μαρτίου, ενώ τον Δεκέμβριο του 2024 βρισκόταν στα 125,4 δισ. γιουάν.
Την ίδια στιγμή, ο δείκτης χρέους προς περιουσιακά στοιχεία αυξήθηκε στο 71,1% στο τέλος του Ιουνίου, από 70,7% τρεις μήνες νωρίτερα, επιβεβαιώνοντας την πίεση που δέχεται ο κινεζικός κολοσσός των EV σε μια περίοδο αβεβαιότητας για την πορεία της αγοράς.
Πηγή: Reuters