BMW Σειρά 3: 50 χρόνια παραγωγής με πάνω από 18 εκατ. αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο

BMW Σειρά 3: 50 χρόνια παραγωγής με πάνω από 18 εκατ. αυτοκίνητα σε όλο τον κόσμο

Το εμβληματικό μοντέλο της BMW γιορτάζει μισό αιώνα ζωής, παραμένοντας πυλώνας του παγκόσμιου δικτύου παραγωγής του BMW Group και οδηγός της μετάβασης στη νέα εποχή του BMW iFACTORY και της NEUE KLASSE.

BMW Σειρά 3

Η BMW Σειρά 3 συμπληρώνει φέτος 50 χρόνια συνεχούς παραγωγής και γιορτάζει μια από τις πιο επιτυχημένες διαδρομές στην ιστορία της αυτοκινητοβιομηχανίας.

Από το 1975 μέχρι σήμερα, περισσότερα από 18 εκατομμύρια αυτοκίνητα Σειράς 3 έχουν κατασκευαστεί παγκοσμίως, σε 18 εργοστάσια και 13 χώρες, σε τέσσερις ηπείρους, καθιστώντας το μοντέλο σημείο αναφοράς όχι μόνο για την BMW αλλά και για το σύνολο της κατηγορίας των μεσαίων premium σεντάν.

Η BMW Σειρά 3 είναι η κινητήρια δύναμη για την καινοτομία και την παγκόσμια ανάπτυξη του BMW Group εδώ και 50 χρόνια

Εδώ και πέντε δεκαετίες, η BMW Σειρά 3 αποτελεί βασικό στήριγμα του διεθνούς παραγωγικού δικτύου του BMW Group και ταυτόχρονα πεδίο εφαρμογής της φιλοσοφίας του BMW iFACTORY, που βασίζεται στην αποδοτικότητα, την ευελιξία, την ψηφιοποίηση και την υπεύθυνη χρήση πόρων. Αρχές που ενσωματώνονται σε κάθε στάδιο της παραγωγικής διαδικασίας και εξελίσσονται διαρκώς, ακολουθώντας τις απαιτήσεις της εποχής.

Σημείο εκκίνησης αυτής της μακράς ιστορίας είναι το εργοστάσιο του BMW Group στο Μόναχο, το οποίο από το 1975 είναι άρρηκτα συνδεδεμένο με τη Σειρά 3. Ήδη από τα πρώτα χρόνια, η BMW επένδυσε σε ευέλικτες γραμμές παραγωγής και προηγμένες τεχνολογίες, όπως εναέρια συστήματα μεταφοράς και προγραμματιζόμενους σταθμούς συγκόλλησης. Το 1982, με τη δεύτερη γενιά της BMW Σειράς 3, τέθηκε σε λειτουργία στο Μόναχο ένα πλήρως αυτοματοποιημένο τμήμα παραγωγής αμαξωμάτων, με τη χρήση βιομηχανικών ρομπότ να ανεβάζει το ποσοστό αυτοματοποίησης σε επίπεδα άνω του 90%.

BMW Σειρά 3

Ο συνεχής εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων – από το φινίρισμα με ηλεκτροστατική σκόνη έως την παραγωγή κινητήρων με συστήματα ελέγχου μέσω υπολογιστή – διασφάλισε ότι το εργοστάσιο παρέμεινε τεχνολογικά πρωτοπόρο. Σήμερα, αξιοποιεί εκτεταμένα εφαρμογές ψηφιοποίησης και συστήματα ελέγχου ποιότητας με υποστήριξη τεχνητής νοημοσύνης, με τη BMW Σειρά 3 να συνεχίζει να λειτουργεί ως «εργαστήριο» τεχνολογικής εξέλιξης για το σύνολο του BMW Group.

Παράλληλα, η Σειρά 3 υπήρξε καθοριστικός παράγοντας για τη γεωγραφική επέκταση της παραγωγής της BMW. Το 1980, η παραγωγή επεκτάθηκε από το Μόναχο στο Dingolfing, ενώ το 1986 ακολούθησε το εργοστάσιο του Regensburg. Στη δεκαετία του 1980 και του 1990, το μοντέλο έπαιξε πρωταγωνιστικό ρόλο στη διεθνή παρουσία της μάρκας, με γραμμές παραγωγής να δημιουργούνται στο Rosslyn της Νότιας Αφρικής από το 1984 και στο Spartanburg των Ηνωμένων Πολιτειών από το 1994, ενισχύοντας την τοπική τροφοδοσία αγορών και τη διεθνή κατανομή της παραγωγικής αξίας.

Η BMW Σειρά 3 λειτούργησε επίσης ως καταλύτης για την ανάπτυξη νέων εργοστασίων. Με εξαίρεση το Debrecen, σχεδόν κάθε νέο εργοστάσιο της BMW ξεκίνησε τη λειτουργία του με την παραγωγή της Σειράς 3, από το Regensburg έως τη Λειψία, το San Luis Potosí στο Μεξικό και την κοινοπραξία BBA στην Κίνα. Στο πέρασμα των χρόνων, έχουν κατασκευαστεί σχεδόν όλες οι εκδόσεις του μοντέλου -σεντάν, Touring, κάμπριο και εκδόσεις M- σε διάφορες μονάδες, προσφέροντας μέγιστη ευελιξία στο παραγωγικό δίκτυο.

BMW Σειρά 3

Σημαντικό στοιχείο αυτής της ευελιξίας είναι το γεγονός ότι διαφορετικές τεχνολογίες κίνησης συνυπάρχουν στην ίδια γραμμή συναρμολόγησης. Κινητήρες εσωτερικής καύσης, plug-in υβριδικά σύνολα αλλά και αμιγώς ηλεκτρικές εκδόσεις παράγονται παράλληλα, ανάλογα με τις ανάγκες κάθε αγοράς.

Σήμερα, η έβδομη γενιά της BMW Σειράς 3 κατασκευάζεται στο Μόναχο, στο Shenyang της Κίνας και στο San Luis Potosí του Μεξικού, καθώς και σε περιφερειακά εργοστάσια σε Chennai (Ινδία), Rayong (Ταϊλάνδη) και Araquari (Βραζιλία), αλλά και σε συνεργαζόμενες εγκαταστάσεις σε άλλες χώρες.

Ταυτόχρονα, βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη οι προετοιμασίες για την όγδοη γενιά του μοντέλου. Από το δεύτερο εξάμηνο του 2026, μια αμιγώς ηλεκτρική BMW Σειρά 3 θα ξεκινήσει να παράγεται στο εργοστάσιο του Μονάχου, ως επόμενο μοντέλο της NEUE KLASSE, με την παραγωγή να ακολουθεί στη συνέχεια σε Κίνα και Μεξικό. Παράλληλα, έχει προγραμματιστεί και η επιστροφή της BMW Σειράς 3 στο εργοστάσιο του Dingolfing, κλείνοντας με συμβολικό τρόπο έναν κύκλο 50 ετών συνεχούς εξέλιξης και επιτυχίας.
 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube