node/39106

Αυτό είναι το σχέδιο αναδιάρθρωσης της Renault

Στόχος να εξοικονομηθούν €2 δισ. - Το σχέδιο προβλέπει μείωση παραγωγής, οικονομίες κλίμακος και κόψιμο 15.000 θέσεων εργασίας παγκοσμίως. 

Λίγες μόνο μέρες πριν, ο υπουργός Οικονομικών της Γαλλίας Bruno Le Maire δήλωνε ότι η Renault θα μπορούσε να βγει εκτός λειτουργίας εάν δεν πάρει βοήθεια πολύ σύντομα για να αντιμετωπίσει την πτώση τζίρου από την κρίση του κορονοϊού, προσθέτοντας επίσης ότι η αυτοκινητοβιομηχανία πρέπει να προσαρμοστεί στην νέα κατάσταση.

Σήμερα έρχεται στο φως όλο το σχέδιο αναδιάρθρωσης της εταιρείας το οποίο στοχεύει στην εξοικονόμηση του όχι και τόσο ευκαταφρόνητου ποσού των €2 δισ. παγκοσμίως. Οι βασικοί άξονες του σχεδίου αυτού είναι η μείωση της παραγωγής κατά 20%, η αναθεώρηση της δραστηριότητας έξι εργοστασίων και -ως αποτέλεσμα των παραπάνω - το κόψιμο περίπου 15.000 θέσων εργασίας.

Ο χρονικός ορίζοντας της υλοποίησης του σχεδίου είναι ορίζοντας 3ετίας με τη Renault να αναθεωρεί πλήρως τις επιχειρησιακές της δραστηριότητες, στοχεύοντας πλέον στην ηλεκτροκίνηση και στην καινοτομία. Δυνατό χαρτί της μάρκας θα παραμείνουν τα ελαφρά επαγγελματικά, τομέας στον οποίο οι εμπορικές της επιδόσεις είναι εξαιρετικές. 

ren

Σε ό,τι αφορά στις περικοπές θέσεων εργασίας, η Renault ανακοίνωσε ότι αυτές θα γίνουν μέσω προγράμματος εθελουσίας εξόδου, αλλά πάντα σε συνεργασία με τους συνδικαλιστικούς φορείς των εργαζομένων και τους κοινωνικούς φορείς, ενώ θα υλοποιήσει και πρόγραμμα μετεκπαίδευσης και κινητικότητας εργαζομένων. Υπολογίζεται ότι στη Γαλλία θα χαθούν πάνω απο 4.600 θέσεις εργασίας και άλλες 10.000 περίπου σε όλο τον κόσμο.

Παράλληλα, μέσα από το νέο μοντέλο δράσης της Συμμαχίας (ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ λεπτομέρειες) θα της δώσει τη δυνατότητα να χρησιμοποιεί κοινά εξαρτήματα με τα υπόλοιπα μέλη της Συμμαχίας, πετυχαίνοντας σημαντικότατες οικονομίες κλίμακος. 

Σε ό,τι αφορά στα εργοστάσια, αυτά σε Ρουμανία και Μαρόκο θα δουν την παραγωγικότητά τους να «παγώνει», ενώ στο μικροσκόπιο θα τεθεί και η χρησιμότητα των εργοστασίων που διατηρεί η εταιρεία στη Ρωσία. 

Το εργοστάσιο στη Διέππη μάλλον θα κλείσει ύστερα από το τέλος της παραγωγής της Alpine A110, ενώ τα άλλα δύο σε Douai και Maubeuge τίθενται και αυτά στο μικροσκόπιο με σκοπό τη δημιουργία ενός κέντρου ελαφρών φορτηγών και ηλεκτρικών οχημάτων στη Βόρεια Γαλλία. Ακόμη θα επανεξεταστεί αν συντρέχει λόγος ύπαρξης του εργοστασίου στο Fonderie de Bretagne.

alpine

Επίσης, οι δραστηριότητας του εργοστασίου στο Choisy-le-Roi θα μεταφερθούν σε αυτό του Flins, ενώ όπως ανακοινώθηκε η Renault θα δώσει πίσω στην κινεζική Dongfeng το μερίδιο που κατέχει στη μέχρι σήμερα κοινή τους εταιρεία, την Dongfeng Automotive Company.

Να θυμίσουμε επίσης ότι η γαλλική κυβέρνηση βρισκόταν πριν λίγες μέρες σε συζητήσεις με τη διοίκηση της εταιρείας για δάνειο ύψους €5 δισ., βάζοντας όμως ως βασική προϋπόθεση πολλές από τις εκτός συνόρων δραστηριότητες της εταιρείας να επιστρέψουν στη Γαλλία.

node/39933

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Η Bugatti ίσως αλλάξει χέρια πολύ σύντομα σύμφωνα με δημοσιεύματα του βρετανικού Τύπου.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

VW Group: Πουλάει την Bugatti;

Σύμφωνα με δημοσίευμα του βρετανικού Car, το Volkswagen Group ετοιμάζεται να πουλήσει την Bugatti και πιθανότερος αγοραστής φαίνεται πως είναι η Rimac Automobili από την Κροατία (εταιρεία παραγωγής ηλεκτρικών υπεραυτοκινήτων και προμηθευτής εξαρτημάτων σε άλλες αυτοκινητοβιομηχανίες). Πηγές του περιοδικού αναφέρουν πως η συμφωνία έχει κλέισει από την προηγούμενη εβδομάδα, και μένει η επικύρωσή της από το διοικητικό συμβούλιο. Αν η είδηση επιβεβαιωθεί, ο Stephan Winkelmann είναι πολύ πιθανό πως θα εγκαταλείψει τη θέση του CEO της Bugatti.

Στόχος του Volkswagen Group είναι να ανταλλάξει τη Bugatti με μεγαλύτερο μερίδιο μετοχών στη Rimac η οποία αποτελεί έναν από τους σημαντικότερους παίχτες όσον αφορά την τεχνολογία ηλεκτροκίνησης στην αυτοκινητοβιομηχανία. Με αυτό τον τρόπο, η VW θα εξοικονομήσει χρήματα από την κοστοβόρα Bugatti και θα τα επενδύσει στους τομείς της ηλεκτροκίνησης, της ψηφιακής τεχνολογίας και της αυτόνομης οδήγησης.

Η αναγέννηση της Bugatti ήταν μια πρωτοβούλία του Ferdinand Piëch ο οποίος διετέλεσε CEO του Volkswagen Group από το 1993 μέχρι το 2002 και παρέμεινε ενεργό μέλος του διοικητικού συμβουλίου μέχρι την οριστική συνταξιοδότησή του το 2015, εν μέσω σκανδάλου dieselgate, πριν φύγει από τη ζωή το 2019. Ο Piëch πέτυχε το όνειρό του που ήταν να κατασκευάσει το ταχύτερο αυτοκίνητο του κόσμου - την Buggati Veyron (2005-2015) - όμως για να γίνει αυτό χρειάστηκε να επενδυθούν υπέρογκα ποσά σε έρευνα και εξέλιξη επιβαρύνοντας τον προυπολογισμό του ομίλου.

Bugatti and Rimac
Αριστερά η Bugatti Chiron και δεξιά το Rimac C_Two

Η πώληση της Bugatti στη Rimac Automobili φαίνεται πως θα γίνει μέσω της Porsche. Εξάλλου, η εταιρεία από τη Στουτγάρδη εξαγόρασε το 10% της Rimac Automobili το 2018, ενώ αύξησε το ποσοστό της σε 15,5% το 2019. Ως αντάλλαγμα για την Bugatti (εμπορικό σήμα και κεντρικές εγκαταστάσεις στο Molsheim), η Porsche θα πάρει σημαντικά μεγαλύτερο μερίδιο της Rimac που μπορεί να φτάσει ακόμα και το 49% - αν το επτρέψει φυσικά ο Mate Rimac που διατηρεί το 51% της εταιρείας του και οι υπόλοιπες εταιρείες που έχουν επενδύσει σε αυτή (ανάμεσά τους οι Hyundai, Jaguar, Koenigsegg, και Magna Steyr).

Εκτός από την Bugatti, το Volkswagen Group εξετάζει το ενδεχόμενο να πουλήσει και άλλες μάρκες όπως οι Lamborghini, SEAT, Cupra, Italdesign, Bentley και Ducati.

[Πηγή: CarMagazine.co.uk]

node/39932

Renault Scénic: Διαθέσιμο στην Ελλάδα!

Η τέταρτη γενιά του Renault Scénic έφτασε στη χώρα μας τέσσερα χρόνια μετά από το ντεμπούτο της.

Πέμπτη, 17 Σεπτεμβρίου 2020 | Θάνος Παππάς Επικοινωνία

Renault Scénic: Διαθέσιμο στην Ελλάδα!

Μπορεί τα τελευταία χρόνια τα MPV να έχουν χάσει σημαντικό έδαφος στις πωλήσεις λόγω της προτίμησης του κοινού στα SUV, όμως αυτό δεν πτόησε την ελληνική αντιπροσωπεία της Renault η οποία ανακοίνωσε την εμπορική διάθεση του Scénic στη χώρα μας. Η τιμή του γαλλικού MPV με βαρύ όνομα στην κατηγορία των πολυμορφικών ξεκινά στην Ελλάδα από τα €28.190 στην πιο πλούσια εξοπλισμένη έκδοση Intens.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγούμε τα νέα Renault Scénic & Grand Scénic

Η πρώτη γενιά του Scénic (1996-2003) εγκαινίασε την κατηγορία των μικρομεσαίων πολυμορφικών (C-MPV) ως μια πιο πρακτική έκδοση του Mégane. Η σημερινή, τέταρτη γενιά του μοντέλου παρουσιάστηκε το 2016 με τη μορφή του πενταθέσιου Scénic και του επταθέσιου Grand Scénic που βασίζονται στην πλατφόρμα CMF C-D της συμμαχίας Renault-Nissan (όπως και τα συγγενικά Kadjar, Megane, Espace). 

Το Scénic χαρακτηρίζεται από δυναμική εμφάνιση με μυώδες αμάξωμα και τροχούς 20" (στάνταρ σε όλες τις εκδόσεις με ελαστικά 195/55R20). Το μήκος του είναι 4.406 mm, το πλάτος 1.866 mm και το ύψος 1.653 mm. Όπως ισχύει για όλες τις γενιές του γαλλικού MPV, έμφαση δόθηκε στην πρακτικότητα και την ευρυχωρία της καμπίνας, με 63 λίτρα αποθηκευτικών χώρων στο εσωτερικό και 572 λίτρα χώρου αποσκευών. Παράλληλα έχουμε οθόνη αφής 7" στην κεντρική κονσόλα που φιλοξενεί το infotainment R-LINK 2. Όσον αφορά την ασφάλεια, το Scénic εξοπλίζεται με τα συστήματα Active Emergency Brake, Lane Departure Warning, Lane Keeping Assist και Ενημέρωσης Τήρησης Ορίων Ταχύτητας με Αναγνώριση Πινακίδων Οδικής Σήμανσης.

Renault Scenic

Το νέο Scénic έρχεται στην ελληνική αγορά με δύο κινητήρες - ένα βενζίνης και ένα diesel. Ο τετρακύλινδρος υπερτροφοδοτούμενος βενζινοκινητήρας 1.3 TCe αποδίδει 140 PS και 240 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή αυτόματο EDC διπλού συμπλέκτη 7 σχέσεων. Η επιτάχυνση 0-100 km/h ολοκληρώνεται σε 10,5" / 9,6" και η τελική ταχύτητα αγγίζει τα 196 km/h ενώ η μέση κατανάλωση διαμορφώνεται στα 5,5-6,0 lt/100km.

Ο πετρελαιοκινητήρας 1.7 Blue dCi αποδίδει 120 PS και 300 Nm. Η κίνηση μεταδίδεται στους εμπρός τροχούς μέσω χειροκίνητου κιβωτίου 6 σχέσεων ή αυτόματου EDC διπλού συμπλέκτη 6 σχέσεων. Εδώ, η επιτάχυνση 0-100 km/h απαιτεί 14,2" / 12,2" και η τελική ταχύτητα φτάνει τα 187 km/h ενώ η μέση κατανάλωση περιορίζεται στα 4,8-4,9 kt/100km.

Για περισσότερες πληροφορίες δείτε τα συνημμένα αρχεία.

[Πηγή: Renault]