Audi, BMW και Mercedes-Benz θα κάνουν ρεκόρ πωλήσεων στα μικρομεσαία premium

Audi, BMW και Mercedes-Benz θα κάνουν ρεκόρ πωλήσεων στα μικρομεσαία premium

Χρονιά-ρεκόρ αναμένεται να είναι το 2015 για τις πωλήσεις των μικρομεσαίων premium με "ατμομηχανή" τις τρεις γερμανικές αυτοκινητοβιομηχανίες, που είδαν τις πωλήσεις τους να αυξάνονται σημαντικά μέχρι και τον περασμένο Αύγουστο

H Audi, η BMW και η Mercedes-Benz είναι οι υπεύθυνες εταιρείες για την επιτυχή επέκταση της κατξηγορίας των μικρομεσαίων premium, «κλέβοντας» με τα νέα προϊόντα τους μερίδιο της αγοράς στην Ευρώπη, από την κατηγορία στην οποία μέχρι τώρα κυριαρχούσαν αυτοκίνητα όπως το VW Golf, το Ford Focus και το Opel Astra.

Μέχρι τον περασμένο Αύγουστο η πωλήσεις των μικρομεσαίων premium είχαν αυξηθεί, σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2015, κατά 9,2%, φτάνοντας τις 606.0000 μονάδες. Έτσι η συγκεκριμένη κατηγορία θα κλείσει το 2016 κερδίζοντας το 6% των συνολικών πωλήσεων αυτοκινήτων στην Ευρώπη, σύμφωνα με τη JATO Dynamics. Η επιτυχία αυτή αναμένεται να συνεχιστεί, αφού οι προβλέψεις λένε ότι η αγορά των premium μικρομεσαίων θα αυξηθεί στο 1 εκατομμύριο πωλήσεις μέχρι το 2020 και η θα είναι η πρώτη premium υποκατηγορία που θα φτάσει σε εφταψήφιο νούμερο. Αυτό που επιταχύνει την αύξηση των πωλήσεων είναι η παρουσίαση νέων εκδόσεων από τις Audi, BMW και Mercedes-Benz. Αυτός ο εντεινόμενος μεταξύ τους ανταγωνισμός μπορεί να αναδείξει νικητή οποιαδήποτε από τις τρεις γερμανικές εταιρείες.



Βασισμένο στις πωλήσεις κυρίως μίας έκδοσης, του Sportback, το Audi A3 κράτησε για άλλη μια χρονιά την πρωτιά, παρά το γεγονός ότι οι πωλήσεις του έπεσαν κατά 7%. Την ίδια στιγμή όμως η Mercedes-Benz A-Class είδε μια αύξηση των πωλήσεων κατά 18%, που την κατοχυρώνει στη δεύτερη θέση και την κάνει να απειλεί πλέον το Α3. Στην 3η θέση βρέθηκε η BMW Σειρά 1.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: Mercedes-Benz A180 d 7G-DCT


Παρόλα αυτά είναι η BMW και η Mercedes-Benz που μάχονται για την συνολική πρωτιά στην κατηγορία, όταν αρθρoίσεις τις πωλήσεις όλων των διαφορετικών τύπων αμαξωμάτων – χάτσμπακ, σεντάν, στέισον, MPV, κουπέ και κάμπριο. Στους υπολογισμούς δεν συναρθροίζονται και τα μικρά premium SUV και crossover, που αποτελούν μία ξεχωριστή υποκατηγορία. Για παράδειγμα, η αύξηση των πωλήσεων της CLA, της CLA Shooting Brake, σε συνδυασμό με τις πωλήσεις των Α και Β-Class, ανεβάζουν τη Mercedes-Benz στην πρώτη θέση των πωλήσεων των μικρομεσαίων premium με συνολικά 185.000 μονάδες στο οκτάμηνοΗ BMW ήταν αρκετά κοντά με συνδυασμένες πωλήσεις που έφτασαν τις 175.000 μονάδες. Σε αυτές περιλαμβάνονται η πολύ επιτυχημένη Σειρά 2 Active Tourer και Gran Tourer, η Σειρά 1, αλλά και η Σειρά 2 κουπέ και κάμπριο.


ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΑ Test drive: BMW 218d Active Tourer

Έτσι η Audi βρίσκεται στην 3η θέση, απλώς διότι έχει τις λιγότερες παραλλαγές από τους άλλους δύο Γερμανούς ανταγωνιστές. Η σεντάν έκδοση του Α3, το Α3 Sport Sedan, παραμένει μάλλον πιο περιθωριακό, με συνολικά 20.312 πωλήσεις μέχρι τον Αύγουστο, ενώ ακόμα μικρότερη επιτυχία έχει η κάμπριο έκδοση με λιγότερες από 7.000 μονάδες.

Συνολική κατάταξη μέχρι τον Αύγουστο του 2016

1.   Audi A3                                                                       126.347           -7,2%

2.   Mercedes-Benz A-Class                                              91.629             +18%

3.   BMW Series 1                                                               82.014             +0,8%

4.   BMW Series 2 Active/Gran Tourer                                65.405            +27%

5.   Mercedes-Benz B-Class                                              48.993             -12%

6.   Volvo V40                                                                    46.468             -5,0%

7.   Mercedes-Benz CLA                                                    43.116             +12%

8.   Alfa Romeo Giulietta                                                   29.133             +3,4%

9.   MINI Countryman/Paceman                                        23.967             -17%

10. MINI Clubman                                                             21.076             (νέο)


Μια άλλη αξιοσημείωτη παρατήρηση είναι ότι αυξάνονται οι πωλήσεις των βενζινοκίνητων εκδόσεων. Πιο συγκεκριμένα οι πωλήσεις των premium αυτοκινήτων με βενζινοκινητήρες αυξήθηκαν κατά 18% φέτος, ανεβάζοντας το συνολικό μερίδιο των βενζινοκίνητων εκδόσεων στο 36%, από το 34% του 2015. Κύριο ρόλο σε αυτήν την αύξηση φαίνεται να έπαιξε ο 3κύλινδρος τούρμπο 1.5 της BMW, ο οποίος είδε μια αύξηση της τάξης του 148%. Αλλά ασφαλώς κάποιο ρόλο θα έχει παίξει και το Dieselgate που συνταράσσει τον Όμιλο VW, εδώ και πολλούς μήνες.


Η αγορά στην οποία πωλούνται τα περισσότερα μικρομεσαία premium κόμπακτ αυτοκίνητα είναι φυσιολογικά η γερμανική, όπου παρατηρήθηκε μια αύξηση κατά 7,6 μονάδες, στα 176.569 αυτοκίνητα. Στη δεύτερη θέση βρίσκεται η Μεγάλη Βρετανία με αύξηση 12% και 113.570 πωλήσεις. Στην 3η σε μέγεθος αγορά premium κόμπακτ, την Ιταλία, η ζήτηση αυξήθηκε κατά 16%,στις 72.396 μονάδες. Στην Ισπανία παρατηρήθηκε μια αύξηση κατά 19%, με τις πωλήσεις μέχρι τον Αύγουστο να φτάνουν στα 42.333 αυτοκίνητα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube