Αντιμέτωπη με μεγάλα οικονομικά προβλήματα η Maserati

Αντιμέτωπη με μεγάλα οικονομικά προβλήματα η Maserati

Mike Manley: Λάθος η αντιμετώπιση της Maserati σαν μια μάρκα «μαζικής παραγωγής».

Αντιμέτωπη με μεγάλα οικονομικά προβλήματα βρίσκεται η Maserati η οποία βλέπει τα κέρδη της να σημειώνουν δραματική πτώση της τάξης του 87% στο τρίτο τρίμηνο της χρονιάς και σε απόλυτο αριθμό να περιορίζονται στα 15 εκατ. ευρώ.

Στο ίδιο χρονικό διάστημα οι πωλήσεις της μάρκας κατέγραψαν πτώση 19% φτάνοντας τις 8.800 αυτοκίνητα, με το περιθώριο κέρδους μειώθηκε στο 2,4% έναντι 13,8 που ήταν στο αντίστοιχο χρονικό διάστημα του προηγούμενου έτους.

Ο νέος CEO της FCA, Mike Manley, απέδωσε τα αίτια της πτώσης στο γεγονός ότι η μάρκα μπήκε κάτω από την ίδια διοίκηση με την Alfa Romeo, κάτι που  ήταν στρατηγικό λάθος, αφού η Maserati αντιμετωπίστηκε σαν ένα Brand «μαζικής παραγωγής» και όχι σαν ένας κατασκευαστής πολυτελών σπορ αυτοκινήτων όπως επί της ουσίας είναι.

Για το λόγο αυτό, ο Mike Manley τοποθέτησε μόλις πριν ένα μήνα στη θέση του Chief Operating Officer της Μaserati τον Harald Wester, ο οποίος σύμφωνα με τον CEO της  FCA «έχει βαθιά γνώση της διαφορετικότητας της μάρκας αλλά και της κατηγορίας των πολυτελών αυτοκινήτων».

Μια από τις πρώτες κινήσεις του Wester ήταν να προσλάβει ένα έμπειρο στέλεχος στις πωλήσεις και το μάρκετινγκ από τη Ferrari, τον Jean-Philippe Leloup. Ήταν προηγουμένως επικεφαλής των επιχειρηματικών δραστηριοτήτων της Ferrari στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και θα ηγηθεί μιας νέας οργάνωσης που ονομάζεται Maserati Commercial, δήλωσε ο Wester σε δελτίο Τύπου τη Δευτέρα.

Έλλειψη προϊόντων
Ο Felipe Munoz, αναλυτής της JATO Dynamics, δήλωσε ότι το βασικό πρόβλημα της Maserati είναι η έλλειψη νέων προϊόντων.

Ως παράδειγμα αναφέρει ότι το SUV της Maserati, το Levante, είναι τώρα δύο ετών και ανταγωνίζεται στον τομέα των SUV πολύ πιο «φρέσκα» αυτοκίνητα όπως είναι η Porsche Cayenne, η BMW X5 και η Mercedes GLE έχουν ανανεωθεί πρόσφατα.

Η Maserati έχει επίσης πληγεί από την πρόσφατη πτώση πωλήσεων στην κινεζική αγορά αλλά και τα νέα πρότυπα εκπομπών WLTP στην Ευρώπη έπληξαν το εμπορικό σήμα.

Να σημειώσουμε πως ο  επιχειρηματικός σχεδιασμός του αποθανόντος  Sergio Marchionne, για το 2014-18 για την Maserati, προέβλεπε συνολικές πωλήσεις  75.000 μονάδων για το 2018. Την 1η Ιουνίου ο στόχος αναθεωρήθηκε προς τα κάτω σε 50.000 μονάδες. Με τις πωλήσεις οχημάτων κάτω από 26%, σε 26.400 μονάδες κατά τους πρώτους εννέα μήνες, πρέπει το τέταρτο τρίμηνο της χρονιάς να πουλήσει περίπου 24.000 αυτοκίνητα για να ισοσκελίσει το στόχο, πράγμα μάλλον απίθανο αν σκεφτεί κάποιος ότι το καλύτερο τέταρτο τρίμηνο που έxει καταγράψει ποτέ η εταιρεία είναι αυτό του 2016 όταν είχε πουλήσει 18.237 αυτοκίνητα.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube