Alfa Romeo: Ανάκαμψη στην Ευρώπη, ελεύθερη πτώση στις ΗΠΑ

Alfa Romeo: Ανάκαμψη στην Ευρώπη, ελεύθερη πτώση στις ΗΠΑ

Το πρώτο 6μηνο του 2025 αποκαλύπτει μια εντυπωσιακή ανισορροπία μεταξύ των δύο βασικών αγορών της ιταλικής φίρμας, με τη νέα Alfa Romeo Junior να κάνει τη διαφορά.

Alfa Romeo

Ενώ οι πωλήσεις της Alfa Romeo στις Ηνωμένες Πολιτείες κατέγραψαν πτώση-σοκ της τάξης του 34% κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η εικόνα στην Ευρώπη είναι εντελώς διαφορετική.

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η ACEA (European Automobile Manufacturers Association), η ιταλική φίρμα σημείωσε εντυπωσιακή άνοδο 33,3% στις ευρωπαϊκές ταξινομήσεις, παραδίδοντας συνολικά 33.116 νέα αυτοκίνητα στις 27 χώρες της Ε.Ε., στο Ηνωμένο Βασίλειο και στις χώρες-μέλη της EFTA (Ισλανδία, Λιχτενστάιν, Νορβηγία και Ελβετία).

Στον αντίποδα, η αμερικανική αγορά επεφύλασσε πικρές ειδήσεις για τη Stellantis και την ιταλική φίρμα: Συνολικά μόλις 3.164 μονάδες πωλήθηκαν στο εξάμηνο, με τριψήφιες μειώσεις για όλα τα μοντέλα της γκάμας. Η Giulia έπεσε κατά 32%, η Stelvio κατά 40% και η Tonale κατά 28%. Οι αριθμοί αποτυπώνουν μια άσχημη εικόνα για την παρουσία της Alfa Romeo πέρα από τον Ατλαντικό.

«Μπορούμε να ονειρευόμαστε πιο σπορ αυτοκίνητα, εφόσον τα SUV συνεχίσουν να πηγαίνουν καλά» - Cristiano Fiorio, επικεφαλής μάρκετινγκ της Alfa Romeo

Cristiano Fiorio, Alfa Romeo

Η κύρια αιτία αυτής της διαφοράς φαίνεται πως έχει όνομα Junior. Το νέο B-SUV της Alfa Romeo, το οποίο δεν διατίθεται στις ΗΠΑ, έχει συμβάλει καθοριστικά στην εκρηκτική άνοδο των πωλήσεων στην Ευρώπη. Πιο μικρό, πιο προσιτό και με σχεδιασμό που συνομιλεί άμεσα με το DNA της φίρμας, η Junior στηρίζεται σε μια εξαιρετικά αποδοτική στρατηγική: τη χρήση της κοινής πλατφόρμας CMP, την οποία μοιράζεται με μοντέλα υψηλού όγκου παραγωγής όπως τα Peugeot 2008, Opel Mokka, Jeep Avenger και Fiat 600.

Σε αντίθεση με τα παλαιότερα στερεότυπα που ήθελαν την Alfa Romeo να «ξεπουλιέται» κατασκευάζοντας SUV, η πραγματικότητα του 2025 είναι αμείλικτη: οι μάρκες που δεν διαθέτουν σύγχρονα SUV, δεν επιβιώνουν. Αν η Alfa Romeo είχε επιμείνει αποκλειστικά σε χάτσμπακ όπως οι MiTo και Giulietta, χωρίς την προσθήκη των Stelvio και Tonale, η ίδια της η ύπαρξη σήμερα ίσως να ήταν αμφίβολη. Η Junior απλώς επιβεβαιώνει το νέο μονοπάτι, χωρίς να απορρίπτει την ιδέα της οδηγικής απόλαυσης και το DNA της μάρκας.

Alfa Romeo

Μάλιστα, η επιτυχία της Junior και άλλων μοντέλων μαζικής παραγωγής δίνει στην Alfa Romeo και την Stellantis το περιθώριο να εγκρίνουν πιο εξειδικευμένα μοντέλα, όπως η εξωτική και περιορισμένης παραγωγής 33 Stradale.

Βέβαια, τα νούμερα αυτά δεν σημαίνουν πως η Alfa πλησιάζει τις κορυφαίες premium μάρκες της Ευρώπης. Στο ίδιο εξάμηνο, η BMW ταξινόμησε 406.126 αυτοκίνητα (+1,9%), η Mercedes-Benz 335.418 (+0,3%), και η Audi 328.761 (-4,7%). Ακόμα και η Lexus βρίσκεται μπροστά με 40.396 μονάδες και αύξηση 11,4%.

Παρόλα αυτά, η ανοδική τάση της Alfa Romeo στην Ευρώπη αποτελεί ενθαρρυντικό σημάδι για τη μελλοντική της πορεία, ειδικά αν συγκριθεί με τη Maserati, η οποία δείχνει να δυσκολεύεται ακόμη περισσότερο. Ο επικεφαλής μάρκετινγκ της Alfa, Cristiano Fiorio, δήλωσε χαρακτηριστικά ότι «μπορούμε να ονειρευόμαστε» πιο συναρπαστικά μοντέλα, υπό την προϋπόθεση ότι τα SUV θα συνεχίσουν να κερδίζουν έδαφος.

Alfa Romeo

Στο μεταξύ, η Giulia φαίνεται πως θα διατηρήσει τη θέση της ως το μοναδικό καθαρόαιμο «αυτοκίνητο» στην γκάμα της Alfa αλλά με σημαντικές αλλαγές. Η επόμενη γενιά, που αναμένεται το 2026, θα εγκαταλείψει την παραδοσιακή σεντάν μορφή για μια πιο μοντέρνα προσέγγιση: πεντάθυρο liftback με ελαφρώς αυξημένη απόσταση από το έδαφος. Κάτι ανάμεσα σε Peugeot 408, Citroën C5 X και DS 8.

Η γενικότερη εικόνα είναι πως, παρά τα εμπόδια, η Alfa Romeo έχει αρχίσει να βρίσκει σταθερό βηματισμό στην ευρωπαϊκή ήπειρο. Και παρότι η πορεία στις ΗΠΑ παραμένει απογοητευτική, η στρατηγική της Stellantis να εστιάσει στην Ευρώπη με μοντέλα όπως η Junior δείχνει, τουλάχιστον στο παρόν, να αποδίδει.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube