Πώς τα πάει ένα VW Golf Mk2 σε σύγχρονο crash test;

Πώς τα πάει ένα VW Golf Mk2 σε σύγχρονο crash test;

Εντάξει, τα παλιά μοντέλα είναι λιγότερο ασφαλή από τα σημερινά σε δοκιμές πρόσκρουσης. Αλλά πόσο; Ορίστε τι έπαθε ένα VW Golf δεύτερης γενιάς.

VW Golf

Ξέχνα τους παλιούς που θεωρούσαν ότι οι λαμαρίνες των μοντέλων 40 και 50 ετών ήταν πραγματικά γεροδεμένες, ενώ τα σημερινά αυτοκίνητα «χάρτινα». Πλέον υπάρχει η χειροπιαστή γνώση ότι τα αυτοκίνητα γίνονται ολοένα κι ασφαλέστερα. Δες αυτό εδώ το VW Golf δεύτερης γενιάς.

Η Dekra, ένας ανεξάρτητος οργανισμός ασφάλειας αυτοκινήτων που ιδρύθηκε στο Βερολίνο το 1925, υπέβαλε ένα VW Golf Mk2 σε δοκιμές πρόσκρουσης σύμφωνα με τις σημερινές προδιαγραφές.

Για την ακρίβεια, προσομοιώθηκε η διαδικασία δοκιμών μετωπικής πρόσκρουσης που χρησιμοποιεί ο οργανισμός Euro NCAP από το 2020 μέχρι και σήμερα. Από το 2023, τα κριτήρια έχουν γίνει ακόμα πιο αυστηρά, αλλά αφορούν κυρίως τα συστήματα ADAS. 

Στόχος ήταν να καταδειχθεί πόσο έχει προοδεύσει η παθητική ασφάλεια, συγκρίνοντας το χάτσμπακ του 1989 με τον σημερινό διάδοχό του: Ένα μοντέλο 8ης γενιάς που κατασκευάστηκε το 2024

VW Golf

Για να λάβει αξιόπιστα αποτελέσματα, ο γερμανικός φορέας δοκιμών κατάφερε να εξασφαλίσει ένα μοντέλο 36 ετών σε άριστη κατάσταση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Video: Crash Test δύο Chevrolet με διαφορά ηλικίας 50 ετών

Λες κι οι φωτογραφίες δεν είναι ήδη αρκετά τρομακτικές, έχουμε και τα σχόλια των ειδικών της Dekra: «Στο Golf δεύτερης γενιάς, οι επιβάτες θα είχαν ελάχιστες πιθανότητες να επιβιώσουν από τη μετωπική σύγκρουση λόγω της κατάρρευσης του χώρου επιβατών. Της βαθιάς διείσδυσης των εξαρτημάτων του οχήματος στην καμπίνα και της πρόσκρουσης στο τιμόνι».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Xiaomi SU7, το ασφαλέστερο σε δοκιμές πρόσκρουσης το 2024

Όπως αναμενόταν, το αποτέλεσμα ήταν πολύ διαφορετικό για το VW Golf Mk8 που δοκιμάστηκε υπό τις ίδιες ακριβώς συνθήκες. «Ολόκληρος ο χώρος επιβατών παρέμεινε εντελώς άθικτος και οι επιβάτες ήταν πολύ καλά προστατευμένοι από τους μπροστινούς και πλευρικούς αερόσακους, σε συνδυασμό με την αυξημένη προστασία από τις ζώνες ασφαλείας και τους προεντατήρες».

VW Golf

Η Dekra θέλησε να αξιολογήσει και την ενεργητική ασφάλεια. Οι δοκιμές πέδησης αποκάλυψαν ότι το μοντέλο 8ης γενιάς χρειαζόταν περίπου 30% λιγότερη απόσταση για να ακινητοποιηθεί.

Στο σλάλομ, το σύγχρονο VW κατάφερε να ολοκληρώσει τη δοκιμασία με ασφάλεια στα 75 km/h, τη στιγμή που ο προκάτοχός του σταμάτησε στα 65 km/h.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Crash test: Ford Fiesta 1998 vs Ford Fiesta 2018 [video]

Οι διαφορές επεκτάθηκαν και στην ορατότητα. Οι στάνταρ προβολείς LED του νέου αυτοκινήτου αποδείχθηκαν «σε εντελώς διαφορετικό επίπεδο» από τους λαμπτήρες αλογόνου του προκατόχου του. 

Στο πίσω μέρος, τα φώτα LED βελτίωσαν την ορατότητα για τους οδηγούς που ακολουθούσαν, η οποία ενισχύθηκε περαιτέρω από το τρίτο φως φρένων. Το οποίο απουσίαζε από το μοντέλο του 1989.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube