Nissan GT-R: Τίτλοι τέλους για το R35 μετά από 18 χρόνια

Nissan GT-R: Τίτλοι τέλους για το R35 μετά από 18 χρόνια

Το τελευταίο Nissan GT-R βγήκε από τη γραμμή παραγωγής, κλείνοντας έναν κύκλο σχεδόν δύο δεκαετιών γεμάτο θρύλους, επιδόσεις και αντιπαραθέσεις.

Nissan GT-R R35

Μετά από σχεδόν δύο δεκαετίες, το τελευταίο Nissan GT-R R35 βγήκε από τη γραμμή παραγωγής. Και κάπως έτσι, ένα από τα πιο εμβληματικά σπορ αυτοκίνητα της εποχής μας, που αμφισβήτησε τα όρια και έβαλε σε δύσκολη θέση ακόμη και την ίδια την Porsche, περνά πλέον στην ιστορία.

Από το 2007 έως το 2025 κατασκευάστηκαν περίπου 48.000 μονάδες του R35, με δύο facelift και αρκετές εκδόσεις από τη Nismo. Στην καρδιά του βρισκόταν ο χειροποίητος 3.8 V6 twin-turbo, συναρμολογημένος στο χέρι από μια ομάδα μόλις εννέα μηχανικών. Η πρώτη του μορφή απέδιδε 480 ίππους και 588 Nm ροπής, με 0-100 km/h σε 3,5’’ και τελική 315 km/h. Στην κορυφαία έκδοση Nismo, η ισχύς έφτανε τους 600 ίππους και 652 Nm, ενώ οι δυνατότητες βελτίωσης του κινητήρα έγιναν θρύλος: βελτιωτές έβγαζαν από αυτόν ακόμη και 2.000 ίππους.

Η τελευταία αναβάθμιση παρουσιάστηκε το 2023, με τα βιβλία παραγγελιών στην Ιαπωνία να κλείνουν ήδη τον Φεβρουάριο του 2025. Όμως η κληρονομιά είχε ήδη χτιστεί. Το 2007, το R35 συγκλόνισε τον κόσμο όταν η Nissan ανακοίνωσε χρόνο 7:38 στο Nürburgring, ξεπερνώντας τον Porsche 911 Turbo. Η Porsche μίλησε για «μη στάνταρ» ελαστικά, αλλά η Nissan απάντησε με νέο ρεκόρ 7:29 την επόμενη χρονιά. Τελικά, η έκδοση Nismo έγραψε το εκπληκτικό 7:08, τοποθετώντας οριστικά το GT-R στον χάρτη των σούπερκαρ με τρόπο που κανείς δεν μπορούσε να αγνοήσει.

Nissan GT-R R35

Η διεθνής κριτική το αγκάλιασε από την πρώτη στιγμή. Το βρετανικό Autocar το χαρακτήρισε το 2007 «έναν από τους μεγαλύτερους giant killers που υπήρξαν ποτέ», ενώ το 2008 του έδωσε τον τίτλο Britain’s Best Driver’s Car για τον συνδυασμό επιδόσεων, φιλικής οδικής συμπεριφοράς και αξίας.

Σήμερα, με την παραγωγή του να ολοκληρώνεται, το GT-R R35 αφήνει πίσω του κάτι περισσότερο από νούμερα και χρόνους πίστας. Αφήνει μια κληρονομιά που άλλαξε τον τρόπο που βλέπουμε τα ιαπωνικά σούπερκαρ. Για πολλούς, ήταν το αυτοκίνητο που απέδειξε ότι η Nissan μπορούσε να κοιτάξει στα μάτια τα κορυφαία ευρωπαϊκά μοντέλα και, συχνά, να τα ξεπεράσει.

Nissan GT-R R35

Όσο για το μέλλον, η Nissan έχει ήδη υποσχεθεί ότι το όνομα GT-R θα επιστρέψει. Ο Ivan Espinosa, πρόεδρος και CEO, δήλωσε χαρακτηριστικά: «Το GT-R θα εξελιχθεί και θα επανεμφανιστεί στο μέλλον». Μέχρι τότε, το εντυπωσιακό πρωτότυπο Hyper Force του Tokyo Motor Show 2023 δίνει μια πρώτη ιδέα για την κατεύθυνση, αν και η έκδοση παραγωγής φαίνεται να απέχει ακόμα χρόνια.

Μέχρι να έρθει εκείνη η στιγμή, το R35 θα παραμείνει ένας ζωντανός θρύλος. Ένα αυτοκίνητο που, με τον δικό του τρόπο, έκανε πολλούς να πιστέψουν ξανά ότι τα όνειρα μπορούν να έχουν τετρακίνηση, δύο τουρμπίνες και έναν ήχο που δεν ξεχνιέται ποτέ.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube