
Xiaomi, μείωσε 11 φορές τη χασούρα που έχει ανά αυτοκίνητο
Προκειμένου να γίνει γνωστή και να εδραιωθεί στο αυτοκινητικό στερέωμα, η Xiaomi πουλούσε με σημαντική ζημία. Όχι πια.

H Xiaomi έχει κάνει γερό μπάσιμο και έχει ταράξει τα ύδατα της παγκόσμιας αυτοκινητοβιομηχανίας. Με εξαιρετικό προϊόν και πολύ επιθετική τιμολόγηση, η ζήτηση ήταν 5πλάσια της αναμενόμενης και ακόμα υπάρχουν εκδόσεις που έχουν πάνω από 45 εβδομάδες αναμονή.
Αυτό δεν θα μπορούσε να γίνει χωρίς να «κάψει» χρήμα, τουλάχιστον στην αρχή. Αναμενόμενα, τον Απρίλιο του 2024, όταν ξεκινούσε την εμπορική πορεία του πρώτου της μοντέλου, είχαμε δημοσιεύσει ότι «η Xiaomi θα έχει ζημία €8.700 για κάθε SU7 που θα πουλάει».
Και πράγματι, η ηλεκτρική μπερλίνα είχε διαστάσεις Model S και στην κινεζική αγορά -τη μόνη όπου είναι διαθέσιμη- κόστιζε σημαντικά λιγότερο από το φθηνότερο Model 3.
Είναι πολλές οι περιπτώσεις που σκεφτήκαμε ότι το «αφεντικό τρελάθηκε». Όπως τότε που το SU7 Ultra των 1.548 ίππων έπεσε από τις €105.000 στις €70.000
Αυτό φυσικά δεν θα μπορούσε να συνεχιστεί εσαεί. Μπορεί ο κινεζικός κολοσσός τεχνολογίας να έχει μπόλικο «οικονομικό λίπος» να κάψει, αλλά κάποια στιγμή θα πρέπει να σταματήσει να ζημιώνεται για κάθε αυτοκίνητο που πουλά.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Xiaomi SU7 με ουκρανικές πινακίδες στην Αλεξανδρούπολη
Και πράγματι, αυτή η στιγμή είναι πολύ κοντά. Μέχρι το τέλος του 2024, είχε πουλήσει 140.000 SU7 και έθεσε ακόμη πιο φιλόδοξους στόχους για το 2025.
Το πρώτο 3μηνο του 2025, είχε ήδη ταξινομήσει πάνω από 75.000 μονάδες και ετοιμάζεται να ξεκινήσει την παραγωγή του δεύτερου μοντέλου του, του crossover YU7.
Όλα αυτά συνέβαλαν ώστε τα €8.700 ζημίας να έχουν πλέον περιοριστεί στα €802. Και μάλιστα, τώρα που η Xiaomi έγινε γνωστή, θα τιμολογήσει το YU7 πολύ πιο κοντά στην πραγματική του αξία.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Xiaomi SU7 Ultra, στην τελευταία αναβάθμιση «έχασε» 650 ίππους
Κατά τη διάρκεια της παρουσίασής του, ο ιδρυτής Lei Jun δήλωσε ότι με τόση τεχνολογία και εξοπλισμό, θα κοστίζει κάμποσες χιλιάρικα ακριβότερα από τον μεγάλο ανταγωνιστή, Model Y. Μεγάλη διαφοροποίηση από το SU7, που ήταν επίτηδες πολύ φθηνότερο από το αντίστοιχο Tesla, ώστε να του αποσπάσει αγοραστές. Κάτι που κατάφερε περίτρανα.