
Mercedes-Benz: Κατάρρευση στα ηλεκτρικά, στα πάνω τους τα PHEV
Παρά την πτώση στις συνολικές πωλήσεις και τη χαμηλή ζήτηση για ηλεκτρικά, η Mercedes-Benz βλέπει ισχυρή άνοδο στα plug-in hybrid και κλείνει σημαντικά deal στα επαγγελματικά ηλεκτρικά, με φόντο τις προκλήσεις των διεθνών αγορών.


Η Mercedes-Benz παρουσίασε τον απολογισμό της για το πρώτο 6μηνο του 2025 και τα αποτελέσματα φέρνουν προβληματισμό.
Με συνολικές πωλήσεις 1.076.300 αυτοκινήτων, η γερμανική φίρμα καταγράφει πτώση 8% σε σχέση με την αντίστοιχη περυσινή περίοδο -και τα ηλεκτρικά μοντέλα βρίσκονται στο επίκεντρο αυτής της πτωτικής πορείας.
Τα 100% ηλεκτρικά μοντέλα της Mercedes-Benz εξακολουθούν να δυσκολεύονται να προσελκύσουν το ενδιαφέρον του κοινού. Κατά το πρώτο 6μηνο του έτους, οι πωλήσεις μειώθηκαν κατά 14%, με μόλις 87.300 ηλεκτρικά να παραδίδονται παγκοσμίως. Το δεύτερο 3μηνο ήταν ακόμη πιο δύσκολο, με πτώση 18%. Το αποτέλεσμα; Τα EV καλύπτουν πλέον μόλις το 8% των συνολικών πωλήσεων του ομίλου.
Η Mercedes-Benz αποδίδει την πτώση στις πωλήσεις εν μέρει σε μια πιο αυστηρή διαχείριση αποθεμάτων, με στόχο την αντιμετώπιση των επερχόμενων δασμών σε βασικές αγορές, όπως οι ΗΠΑ
Ωστόσο, η Mercedes-Benz διατηρεί ελπίδες για ανάκαμψη, ποντάροντας στην ενίσχυση της ηλεκτρικής γκάμας της και στην άφιξη της πολλά υποσχόμενης ηλεκτρικής CLA που αναμένεται μέσα στους επόμενους μήνες.
Εκεί όπου η Mercedes-Benz φαίνεται να ανακάμπτει θεαματικά είναι στα επαναφορτιζόμενα υβριδικά. Μεταξύ Απριλίου και Ιουνίου, οι πωλήσεις των plug-in hybrid αυξήθηκαν κατά 34%, οδηγώντας σε ένα ισχυρό ποσοστό 40% των συνολικών πωλήσεων στην Ευρώπη και 21% σε παγκόσμιο επίπεδο για όλα τα εξηλεκτρισμένα μοντέλα -ηλεκτρικά και PHEV μαζί.

Στον τομέα των επαγγελματικών οχημάτων, τα νέα είναι αισιόδοξα για τα ηλεκτρικά της φίρμας. Οι πωλήσεις των ηλεκτρικών βαν αυξήθηκαν κατά 32% το δεύτερο 3μηνο, αποτελώντας πλέον το 7% των παγκόσμιων πωλήσεων του τμήματος. Μάλιστα, η Mercedes-Benz εξασφάλισε σημαντική συνεργασία με την Amazon, για την προμήθεια 5.000 ηλεκτρικών βαν.
Η ίδια η εταιρεία αποδίδει την πτώση στις πωλήσεις εν μέρει σε μια πιο αυστηρή διαχείριση αποθεμάτων, με στόχο την αντιμετώπιση των επερχόμενων δασμών σε βασικές αγορές, όπως οι ΗΠΑ. Παράλληλα, δίνει έμφαση στη συνεχή ανανέωση των θερμικών και υβριδικών μοντέλων για τη διατήρηση της εμπορικής δυναμικής της.