
Ελληνοαμερικανός απέρριψε $100 εκατ. για τη Ferrari F50 GT1 που κατέχει
Ο Art Zafiropoulo δε δέχτηκε να πουλήσει τη Ferrari F50 GT1 του για $100 εκατομμύρια. Κάτι που θα την καθιστούσε την ακριβότερη Ferrari όλων των εποχών.

Η Ferrari F50 GT1 του βραβεύτηκε ως «Best in Show» στην εβδομάδα αυτοκινήτου του Monterey. Πολλοί τον προσέγγισαν για να του κάνουν μια πρόταση αγοράς. Ένας μάλιστα έφτασε στο σημείο να προσφέρει 100 εκατομμύρια δολάρια.
Αστρονομικό ποσό, δίχως άλλο. Που αυτομάτως θα καθιστούσε τη Ferrari F50 GT1 το ακριβότερο μοντέλο του Maranello όλων των εποχών. Αλλά ο Art Zafiropoulo δεν συγκινείται από τα χρήματα. Έχει πολλά άλλωστε.
Πρόκειται για επιτυχημένο επιχειρηματία στην California, γνωστό από τον χώρο της τεχνολογίας ημιαγωγών και παθιασμένο συλλέκτη. Τόσο σπάνιων Ferrari, όσο και McLaren F1, Porsche 959 και πολλών ακόμα.
Τακτικά συμμετέχει σε εκδηλώσεις όπως το Concours d’Elegance και το Cavallino Classic
Μόνο τρεις GT1 έχουν κατασκευαστεί και η συγκεκριμένη ξεχωρίζει. Αφενός έχει τον αριθμό πλαισίου 001, αφετέρου λέγεται ότι είναι η μοναδική που θα μπορούσες δυνητικά να αγοράσεις. Καθώς τα υπόλοιπα δύο πρωτότυπα παρέμειναν υπό την κατοχή της Ferrari.
Όλες διαθέτουν έναν ενδοεταιρικά βελτιωμένο V12 4,7 lt, ο οποίος αποδίδει 750 ατμοσφαιρικούς ίππους. Ήταν καθαρά αγωνιστικό πρότζεκτ της Ferrari για να συμμετάσχει στην κατηγορία GT1, με σκοπό να ανταγωνιστεί αγωνιστικά όπως η McLaren F1 GTR και η Porsche 911 GT1 στα τέλη της δεκαετίας του '90.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari Daytona SP3 «599+1»: Πουλήθηκε σε υπέρ-10πλάσια τιμή
Το πρόγραμμα ακυρώθηκε πριν καν ξεκινήσουν οι αγώνες. Η Ferrari έκρινε ότι το αυτοκίνητό της δεν θα μπορούσε να ανταγωνιστεί επιτυχώς τις McLaren F1 GTR και Porsche 911 GT1, καθώς οι κανονισμοί της κατηγορίας FIA GT1 ευνοούσαν τα «homologation special», όπως την Porsche GT1.
Βλέπεις, το Maranello ξεκίνησε με βάση ένα κανονικό μοντέλο παραγωγής, την F50. Την οποία εξέλιξε σε αγωνιστικό, όπως γινόταν παλιότερα με τις 288 GTO και F40 LM. Αυτό σήμαινε ότι το αυτοκίνητο ήταν βαρύτερο και πιο περιορισμένο τεχνικά, γιατί έπρεπε να κρατήσει κάποια σχέση με το αρχικό μοντέλο παραγωγής.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Απίστευτη Ferrari SF90 Keyvany αναστατώνει τη Γλυφάδα
Όμως οι κανονισμοί της FIA άφηναν «παράθυρο» που επέτρεπε σε εταιρείες σαν την Porsche και τη Mercedes να φτιάχνουν κατευθείαν αγωνιστικά πρωτότυπα, κατασκευάζοντας μόνο λίγα αντίτυπα για δρόμο.
Πράγματι, η Porsche έφτιαξε μόλις 25 911 GT1 Straßenversion δρόμου, οι οποίες είχαν ελάχιστη σχέση με τις 911 του εμπορίου.