
Horse: Το θερμικό μοτέρ που εκσυγχρονίζει τα ηλεκτρικά Renault
Η εταιρεία που ειδικεύεται σε θερμικούς κινητήρες, η Horse Powertrain, θα παρουσιάσει ένα νέο μπλοκ στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Μονάχου για τη μετατροπή ενός ηλεκτρικού σε υβριδικό με επέκταση αυτονομίας.

Όλο και περισσότερες παραδοσιακές αυτοκινητοβιομηχανίες διατυμπανίζουν πλέον την προσήλωσή τους στη θερμική τεχνολογία. Κι ενώ μέχρι πρόσφατα ανακοίνωναν συγκεκριμένες ημερομηνίες πλήρους εξηλεκτρισμού, τώρα σπεύδουν να ανασκευάσουν. Στην αλλαγή πορείας ίσως χρειαστούν κάμποση βοήθεια από την Horse.
Πρόκειται για την κοινοπραξία της κινεζικής Geely και της γαλλικής Renault. Η Horse δεν μας είναι άγνωστη. Έχει αναλάβει σημαντικά πρότζεκτ το τελευταίο διάστημα. Τον δίλιτρο τούρμπο βενζινοκινητήρα που θα φοράει η νέα Mercedes-Benz CLA.
Αλλά και τον βενζινοκινητήρα των 1,3 lt αντικαθιστά τον Ford Sigma στα αγωνιστικά Caterham. Και τώρα ήρθε η ώρα της επίσημης παρουσίασης για το μοτέρ «τσέπης» που πρωτοδημοσιεύσαμε τον περασμένο Απρίλιο.
Το μεγάλο του πλεονέκτημα είναι οι περιορισμένες διαστάσεις του. Που του επιτρέπουν να «κουμπώσει» σε μοντέλα που είχαν σχεδιαστεί εξαρχής ως BEV

Ονομάζεται Horse C15 και θα έχει EREV διάταξη. Δηλαδή θα λειτουργεί ως γεννήτρια, φορτίζοντας την μπαταρία και εξαλείφοντας κάθε άγχος αυτονομίας. Οι διαστάσεις του «δεν είναι μεγαλύτερες από έναν χαρτοφύλακα», σύμφωνα με τα λόγια των τεχνικών της εταιρείας
Στην ατμοσφαιρική του έκδοση, οι διαστάσεις του είναι λιλιπούτειες: 500 Χ 550 Χ 275 mm. Εντάξει, είναι μπόλικες για χαρτοφύλακα, αλλά πολύ συμπαγείς για ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης που αποτελείται από 4κύλινδρο 1,5 lt, ινβέρτερ και σύστημα ψύξης. Μπορεί να εγκατασταθεί εγκάρσια ή κατά μήκος.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Horse, θερμική συμμαχία της Renault με τους Κινέζους
Το C15 θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να μετατρέψει μπαταριοκίνητα ηλεκτρικά μοντέλα σε EREV εν μία νυκτί -που λέει ο λόγος. Κάτι ευεργετικό για κατασκευαστές που βλέπουν τις χαμηλές BEV πωλήσεις των μοντέλων τους και θέλουν χρόνο για να εξελίξουν ως υβριδικά.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα το FIAT 500e, που αρχικά σχεδιάστηκε ως αποκλειστικά ηλεκτρικό. Αλλά ένεκα της χαμηλής ζήτησης, ο Όμιλος Stellantis αποφάσισε να το προσφέρει κι ως υβριδικό. Κάτι που σύμφωνα με τα επίσημα χείλη, θα απαιτήσει τουλάχιστον 18μηνη προσαρμογή.

Η Horse λέει ότι το C15 σχεδιάστηκε για να πληροί τους κανονισμούς ρύπων Euro 7. Παράγει έως 95 ίππους σε ατμοσφαιρική μορφή, η οποία έχει σχεδιαστεί για οχήματα κατηγορίας B και C.
Για μεγαλύτερα μοντέλα, ο υπερτροφοδοτούμενος κινητήρας προσφέρει έως 163 ίππους. Η εταιρεία δήλωσε επίσης ότι το σύνολο είναι ικανό να καταναλώνει βενζίνη, αιθανόλη, μεθανόλη, καθώς και συνθετικά καύσιμα.
Ο διευθύνων σύμβουλος της Horse Powertrain, Matias Giannini, δήλωσε: «Τα EREV είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη διάταξη σε πολλές παγκόσμιες αγορές. Η λύση μας προσφέρει στους OEM κατασκευαστές έναν απλό και οικονομικό τρόπο να προσαρμόσουν τις BEV πλατφόρμες τους σε EREV».