
To Kia EV5 έρχεται στην Ευρώπη, ηλεκτρικό SUV με 81,4 kWh
Πάντα αναρωτιόμαστε γιατί δεν απολαμβάνουμε στην Ευρώπη τα μοντέλα που οι παραδοσιακές εταιρείες προσφέρουν αποκλειστικά στην Κίνα. Έτσι, ενώ το Kia EV5 κυκλοφορεί ήδη κοντά δύο χρόνια στην κινεζική αγορά, τώρα έρχεται και στα λημέρια μας.

To Kia EV5 αποτελεί το πρώτο μοντέλο των Κορεατών που κατασκευάζεται στην Κίνα. Παρουσιάστηκε πριν δύο χρόνια, ενώ τον Απρίλιο του 2024 ξεκίνησε η διεθνής του καριέρα, αρχικά από την Ταϊλάνδη και την Αυστραλία.
Και τώρα ήρθε η ώρα για απόβαση στην Ευρώπη. Αλλά με διαφορετική μπαταρία από το μοντέλο της κινεζικής αγοράς. Έτσι, η LFP χημεία θα αντικατασταθεί με το NMC πακέτο των 81,4 kWh που προσφέρεται επίσης στα μικρότερα EV3 και EV4.
Η αυτονομία θα φτάνει τα 530 km, κατά το πρωτόκολλο WLTP
Το κορεατικό μοντέλο θα μπορεί να ταχυφορτιστεί έως και τα 120kW, το οποίο σημαίνει ότι η επαναφόρτιση από το 10% στο 80% θα διαρκεί μισή ώρα. Η ηλεκτρονική αρχιτεκτονική θα παρέχει δυνατότητες V2L και V2G, επιτρέποντάς του να τροφοδοτεί εξωτερικές συσκευές ή να επιστρέφει ενέργεια στο ηλεκτρικό δίκτυο.
Το ευρωπαϊκό EV5 θα προσφέρεται με μόνο ένα σύστημα μετάδοσης κίνησης κατά την έναρξη της κυκλοφορίας του. Ένα ηλεκτροκινητήρα τοποθετημένο μπροστά, με ισχύ 218 ίππων και 310 Nm. Θα επιταχύνει από στάση στα 100 km/h σε 8,4”.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Το νέο Kia EV5 κοστίζει τα μισά από το Tesla Model Y
Στην Κίνα διατίθεται και μια τετρακίνητη έκδοση με δύο ηλεκτρομοτέρ. Όπου ο μπροστινός ηλεκτροκινητήρας συνδυάζεται με έναν 95 PS πίσω. Δεν θα έρθει στην Ευρώπη, τουλάχιστον αρχικά. Στην κινεζική αγορά ονομάζεται EV5 GT, αν και οι Ευρωπαίοι έχουμε συνδέσει τις GT εκδόσεις των Kia με BEV άνω των 500 ίππων.
Το Kia EV5 αντλεί εμφανή σχεδιαστική έμπνευση από το μεγαλύτερο EV9 κι έχει μήκος 4.615 mm, με μεταξόνιο 2.750 mm. Οι εξωτερικές διαστάσεις του είναι παρόμοιες με το θερμικό Kia Sportage, αν κι οι χώροι της καμπίνας υπερτρερούν.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέo Kia EV4, κλασικό κόμπακτ χάτσμπακ, εντός έτους και στην Ελλάδα
Μία ακόμα διαφοροποίηση με την κινεζική βερσιόν αφορά τα μπροστινά καθίσματα. Εκεί που το EV5 στην Κίνα προσφέρεται με ένα πεπλατυσμένο κάθισμα συνοδηγού, που ακουμπά στο κάθισμα του οδηγού, στην Ευρώπη θα έρχεται με μια πιο συμβατική διάταξη δύο θέσεων με μεγαλύτερη κεντρική κονσόλα.
Τα Kia EV5 που θα πωλούνται στην ευρωπαϊκή αγορά θα κατασκευάζονται στην Κορέα και όχι στην Κίνα. Παρακάμπτοντας τους δασμούς της Ευρωπαϊκής Ένωσης.