node/32257

Κατανάλωση 2000-2018: €150 δισ. επιπλέον κόστος μεταξύ νόρμας και πραγματικότητας

Οι κατασκευαστές υποεκτίμησαν τόσο την τυποποιημένη κατανάλωση των μοντέλων τους, επιβαρύνοντας επιπλέον την τσέπη των Ευρωπαίων με €150 δισ. και το περιβάλλον με 264 εκατ. τόνους CO2, υποστηρίζει έρευνα.

Όπως γνωρίζετε ήδη, τα επίσημα νούμερα κατανάλωσης που μπορείτε να διαβάσετε στις πινακίδες εμπρός από ένα καινούργιο μοντέλο είναι απολύτως παράλογα. Η κατάσταση θα αλλάξει με το νέο κύκλο πιστοποίησης, αλλά θα παραμένουν ακόμη μακριά από την πραγματικότητα.

Από το 2000 λοιπόν μέχρι σήμερα, οι Ευρωπαίοι χρησιμοποιώντας τα 280 εκατ. αυτοκίνητά τους κλήθηκαν να πληρώσουν παραπάνω €150 δισ. σε σχέση με τις υποσχέσεις των κατασκευαστών. Αυτό δήλωσε η Julia Poliscanova, επικεφαλής της MKO Transport & Environment, σε ό,τι αφορά τις έρευνες για τα καθαρά αυτοκίνητα και την ποιότητα του αέρα, σε συνέντευξή της στον γαλλικό ιστότοπο ouest-france.fr.

«Το πρόβλημα δεν είναι προφανώς μόνο το επιπλέον κόστος, αν και αυτό ανήλθε στα 23,4 δισ. μόνο το 2017», δήλωσε η Poliscanova. «Η επιπλέον κατανάλωση σημαίνει και επιπλέον απελευθέρωση διοξειδίου του άνθρακα. Από το 2000, αυτή η υπερκατανάλωση απελευθέρωσε επιπλέον 264 εκατ. τόνους CO2. Νούμερο που είναι παραπάνω από τις ετήσιες εκπομπές μιας χώρας 17 εκατ. κατοίκων, όπως οι Κάτω Χώρες».

Στην ερώτηση αν η διαφορά μεταξύ τυποποιημένης και πραγματικής κατανάλωσης είναι τόσο σημαντική, η Poliscanova είπε ότι όχι μόνο είναι, αλλά το μεγάλο πρόβλημα προκύπτει από το ότι μεγεθύνεται χρόνο με το χρόνο. «Η διαφορά της κατανάλωσης το 2000 ήταν κατά μέσο όρο 9%. Τον περασμένο χρόνο, τη μετρήσαμε στο 42%! Ναι, 42% παραπάνω, σε σχέση με τα επίσημα νούμερα, αυτά της ομολογκασιόν που αναγράφονται και στις διαφημίσεις».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο πρότυπο μέτρησης WLTP: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε [video]

Όταν δε ερωτήθηκε πού αποδίδει αυτή τη ολοένα και αυξανόμενη διαφορά μεταξύ επίσημων και πραγματικών αριθμών, απάντησε χωρίς περιστροφές ότι η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές. «Σκεφτόμαστε ότι μια διαφορά 9% είναι αποδεχτή. Αλλά μέρα με τη μέρα, οι κατασκευαστές βελτιστοποιούσαν τα μοντέλα που παρουσιάζονταν για να πάρουν την ομολογκασιόν, προκειμένου να καταναλώνουν το δυνατόν λιγότερο κατά τη διάρκεια του τεστ. Τα αυτοκίνητα που μετρούνταν επίσημα ήταν μοντέλα που δεν υπήρχαν στην γκάμα. Για να μη αναφέρουμε τις μικρές ρυθμίσεις, όπως μπαταρίες φορτισμένες στο 100% χωρίς εναλλάκτη για να τις επαναφορτίζει, ειδικά λάστιχα για να εμφανίζουν τη μικρότερη δυνατή αντίσταση στην κύλιση…». 

Προφανώς, η κατάσταση θα πρέπει να είναι καλύτερη με το νέο κύκλο μέτρησης WLTP, αλλά οι διαφορές θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Πρώτον διότι και το πρωτόκολλο της νέας δοκιμής δεν είναι αρκετά δυναμικό, με λίγες επιταχύνσεις και ακόμη μακριά από την τυπική οδήγηση του μέσου οδηγού. Οπότε και σε αυτή την περίπτωση, η πραγματική τιμή θα είναι μεγαλύτερη. Και δεύτερον, επειδή οι κατασκευαστές θα συνεχίσουν να βελτιστοποιούν όσο το δυνατόν περισσότερο το μοντέλο δοκιμής για την ομολογκασιόν.

TAGS
node/39064
Tyre microplatics

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Το Σουηδικό Ινστιτούτο Έρευνας για την Ασφάλεια των Μεταφορών, δείχνει σε μελέτη του, ότι ο ρόλος των ελαστικών στη ρύπανση με μικροσωματίδια και ιδιαίτερα οι επιπτώσεις στο περιβάλλον -και όχι μόνο στην ανθρώπινη υγεία, εξακολουθεί να εξετάζεται ελάχιστα

Δευτέρα, 25 Μαΐου 2020 | Επικοινωνία

Μικροπλαστικά: Tο λάστιχο, ένας αόρατος και συχνά ξεχασμένος ρυπαίνων

Ακούμε συχνά για τα μικροσωματίδια, αυτά τα μικροσκοπικά σωματίδια που εκπέμπονται από τους κινητήρες εσωτερικής καύσης, επιβλαβή για το αναπνευστικό σύστημα των ανθρώπων. Ωστόσο, έχουν πραγματοποιηθεί λίγες μελέτες σχετικά με τη φθορά των ελαστικών, η οποία έχει μεγάλη ευθύνη -μαζί με τα φρένα- γι’ αυτήν την αόρατη ρύπανση που δυνητικά είναι πολύ επικίνδυνη.

Το VTI (Σουηδικό Ινστιτούτο για την Ασφάλεια των Μεταφορών) μόλις διενήργησε μια μακρά μελέτη, μεταφρασμένη στα αγγλικά, σχετικά με τις μεθόδους μέτρησης των «μικροπλαστικών» που εκπέμπονται από τα λάστιχα των τροχοφόρων. Πρόκειται για σωματίδια μεγαλύτερα από τα διάσημα μικροσωματίδια, υποθετικά λιγότερο επικίνδυνα για την αναπνευστική οδό μας αλλά επικίνδυνα σε άλλους βαθμούς. Αυτά τα μικρά κομμάτια ελαστικού και χημικών πολυμερών στη συνέχεια περνούν στο έδαφος και στο νερό, και όλη η δυσκολία είναι η επεξεργασία του νερού ακριβώς στους ειδικούς σταθμούς για την εξάλειψή τους. Ή μήπως αυτό δεν συμβαίνει στο βαθμό που απαιτείται;

Στη συνέχεια έρχεται το πρόβλημα της δημόσιας υγείας: Το VTI αναγνωρίζει ότι προς το παρόν, κανείς δεν έχει αντιμετωπίσει πραγματικά αυτά τα προβλήματα. Τα μικροπλαστικά στους ωκεανούς (λόγω των απορριμμάτων) αποτελούν πλέον αντικείμενο συζήτησης, αλλά όχι αυτά που προέρχονται από τις μεταφορές. Και όμως το επίπεδό τους θα μπορούσε να είναι ιδιαίτερα υψηλό:

«Με βάση τις τρέχουσες γνώσεις μας στη Σουηδία, μπορούμε να πούμε ότι τουλάχιστον οι μισές από τις εκπομπές μικροπλαστικών της χώρας προέρχονται από τη φθορά των ελαστικών. Άλλες πηγές εκπομπών μικροπλαστικών περιλαμβάνουν, για παράδειγμα, τη φθορά των σημάνσεων στην άσφαλτο. Ένα μεγάλο μέρος της διασποράς στο περιβάλλον αυτών των πλαστικών σωματιδίων προέρχεται από τις μετακινήσεις στους δρόμους, από τους ανέμους, από τον εκχιονισμό και τον καθαρισμό του δρόμου». Η μελέτη διευκρινίζει ότι αυτά τα μικρά κομμάτια πλαστικού στη συνέχεια τα βρίσκουμε στις αρόσιμες γαίες.

Προς το παρόν, η γνώση σχετικά με την επιδράσεις αυτών των πλαστικών σωματιδίων όταν καταναλώνονται από τον άνθρωπο (σε πόσιμο νερό ή σε τρόφιμα) είναι πενιχρή, επισημαίνει το VTI.

node/39028

Ένα πατίνι από τη Škoda για μέσα στην πόλη

Το νέο πατίνι της Škoda πιάνει ελάχιστο χώρο, ζυγίζει μόλις 5 kg και μπορεί να μεταφέρει ενήλικα βάρους μέχρι 100 kg.

Πέμπτη, 21 Μαΐου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Ένα πατίνι από τη Škoda για μέσα στην πόλη

Σκεφτείτε ότι θέλετε να πάτε κάπου στο κέντρο της πόλης, όπου το αυτοκίνητο δεν φτάνει. Δύο είναι οι λύσεις: Ή το... κόβετε με τα πόδια ή έχετε ένα μικρό πατίνι που σας πηγαίνει παντού. Αυτό το δεύτερο είναι και η λύση που προκρίνει η Škoda και για το λόγο αυτό παρουσιάζει ένα μίνι σκούτερ που ταιριάζει απόλυτα σε δύο μοντέλα της. 

Καταρχήν να πούμε ότι έχει διαστάσεις μόλις 49x42x11 cm (όταν αναδιπλωθεί), και ότι σχεδιάστηκε έτσι ώστε να αποθηκεύεται εύκολα στο πορτμπαγκάζ των Scala και Kamiq, στο χώρο του εφεδρικού τροχού. Όντας κατασκευασμένο από ατσάλι και αλουμίνιο αντέχει βάρος 100 kg, που σημαίνει ότι ένας ενήλικας μπορεί να μετακινηθεί άνετα. Το βάρος του φτάνει μόλις τα 5 κιλά, που σημαίνει ότι μπορεί να μεταφερθεί εύκολα στα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς αλλά και στο γραφείο. Τέλος να πούμε πως τα χρώματά του (μαύρο και πράσινο) παραπέμπουν ευθέως στα εταιρικά χρώματα της μάρκας. 

Για όσους θα πουν ότι η Škoda τώρα ανακάλυψε την κίνηση στους δύο τροχούς θα πρέπει να τους υπενθυμίσουμε ότι οι ιδρυτές της Laurin και Klement ξεκίνησαν την επιχείρηση με καινοτόμα για την εποχή τους ποδήλατα, προτού στρέψουν την προσοχή τους στα αυτοκίνητα.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Όλα τα μοντέλα της Škoda στο site της εταιρίας

[Πηγή: Carscoops]