Κατανάλωση 2000-2018: €150 δισ. επιπλέον κόστος μεταξύ νόρμας και πραγματικότητας

Κατανάλωση 2000-2018: €150 δισ. επιπλέον κόστος μεταξύ νόρμας και πραγματικότητας

Οι κατασκευαστές υποεκτίμησαν τόσο την τυποποιημένη κατανάλωση των μοντέλων τους, επιβαρύνοντας επιπλέον την τσέπη των Ευρωπαίων με €150 δισ. και το περιβάλλον με 264 εκατ. τόνους CO2, υποστηρίζει έρευνα.

Όπως γνωρίζετε ήδη, τα επίσημα νούμερα κατανάλωσης που μπορείτε να διαβάσετε στις πινακίδες εμπρός από ένα καινούργιο μοντέλο είναι απολύτως παράλογα. Η κατάσταση θα αλλάξει με το νέο κύκλο πιστοποίησης, αλλά θα παραμένουν ακόμη μακριά από την πραγματικότητα.

Από το 2000 λοιπόν μέχρι σήμερα, οι Ευρωπαίοι χρησιμοποιώντας τα 280 εκατ. αυτοκίνητά τους κλήθηκαν να πληρώσουν παραπάνω €150 δισ. σε σχέση με τις υποσχέσεις των κατασκευαστών. Αυτό δήλωσε η Julia Poliscanova, επικεφαλής της MKO Transport & Environment, σε ό,τι αφορά τις έρευνες για τα καθαρά αυτοκίνητα και την ποιότητα του αέρα, σε συνέντευξή της στον γαλλικό ιστότοπο ouest-france.fr.

«Το πρόβλημα δεν είναι προφανώς μόνο το επιπλέον κόστος, αν και αυτό ανήλθε στα 23,4 δισ. μόνο το 2017», δήλωσε η Poliscanova. «Η επιπλέον κατανάλωση σημαίνει και επιπλέον απελευθέρωση διοξειδίου του άνθρακα. Από το 2000, αυτή η υπερκατανάλωση απελευθέρωσε επιπλέον 264 εκατ. τόνους CO2. Νούμερο που είναι παραπάνω από τις ετήσιες εκπομπές μιας χώρας 17 εκατ. κατοίκων, όπως οι Κάτω Χώρες».

Στην ερώτηση αν η διαφορά μεταξύ τυποποιημένης και πραγματικής κατανάλωσης είναι τόσο σημαντική, η Poliscanova είπε ότι όχι μόνο είναι, αλλά το μεγάλο πρόβλημα προκύπτει από το ότι μεγεθύνεται χρόνο με το χρόνο. «Η διαφορά της κατανάλωσης το 2000 ήταν κατά μέσο όρο 9%. Τον περασμένο χρόνο, τη μετρήσαμε στο 42%! Ναι, 42% παραπάνω, σε σχέση με τα επίσημα νούμερα, αυτά της ομολογκασιόν που αναγράφονται και στις διαφημίσεις».

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Νέο πρότυπο μέτρησης WLTP: Όλα όσα θα θέλατε να ξέρετε [video]

Όταν δε ερωτήθηκε πού αποδίδει αυτή τη ολοένα και αυξανόμενη διαφορά μεταξύ επίσημων και πραγματικών αριθμών, απάντησε χωρίς περιστροφές ότι η ευθύνη ανήκει στους κατασκευαστές. «Σκεφτόμαστε ότι μια διαφορά 9% είναι αποδεχτή. Αλλά μέρα με τη μέρα, οι κατασκευαστές βελτιστοποιούσαν τα μοντέλα που παρουσιάζονταν για να πάρουν την ομολογκασιόν, προκειμένου να καταναλώνουν το δυνατόν λιγότερο κατά τη διάρκεια του τεστ. Τα αυτοκίνητα που μετρούνταν επίσημα ήταν μοντέλα που δεν υπήρχαν στην γκάμα. Για να μη αναφέρουμε τις μικρές ρυθμίσεις, όπως μπαταρίες φορτισμένες στο 100% χωρίς εναλλάκτη για να τις επαναφορτίζει, ειδικά λάστιχα για να εμφανίζουν τη μικρότερη δυνατή αντίσταση στην κύλιση…». 

Προφανώς, η κατάσταση θα πρέπει να είναι καλύτερη με το νέο κύκλο μέτρησης WLTP, αλλά οι διαφορές θα συνεχίσουν να υπάρχουν. Πρώτον διότι και το πρωτόκολλο της νέας δοκιμής δεν είναι αρκετά δυναμικό, με λίγες επιταχύνσεις και ακόμη μακριά από την τυπική οδήγηση του μέσου οδηγού. Οπότε και σε αυτή την περίπτωση, η πραγματική τιμή θα είναι μεγαλύτερη. Και δεύτερον, επειδή οι κατασκευαστές θα συνεχίσουν να βελτιστοποιούν όσο το δυνατόν περισσότερο το μοντέλο δοκιμής για την ομολογκασιόν.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube