Test drive: Range Rover Velar D240

Test drive: Range Rover Velar D240

Δοκιμάζουμε το νέο, μεσαίο Range Rover σε μια πιο προσιτή έκδοση, με τον 2λιτρο διτούρμπινο κινητήρα 240 ίππων.

To Velar είναι το νέο Range Rover που ήρθε για να καλύψει το κενό ανάμεσα στο μικρό Evoque και το μεγάλο Range Rover Sport.

H Land Rover το χαρακτηρίζει «μεσαίο», αν και είναι ένα SUV με μήκος 4,8 μέτρων. Η ειδοποιός διαφορά του όμως δεν είναι το μέγεθος, αλλά το γεγονός ότι είναι το πρώτο μεγάλο Range που είναι βασισμένο σε «ασφάλτινο» πλαίσιο και δεν έχει την κίνηση εκτός δρόμου ως προτεραιότητα.

Στην περίπτωσή μας, ο κινητήρας είναι ο 2λιτρος 4κύλινδρος Ingenium ντίζελ με τα δύο τούρμπο και τους 240 ίππους που γνωρίζουμε από το Range Rover Sport Sd4 και την Jaguar F-Pace, με την οποία το Velar μοιράζεται το αλουμινένιο πλαίσιο και άλλα μηχανικά του μέρη. Ο κινητήρας αυτός έχει σχεδιαστεί για να αποδίδει την ισχύ και τη ροπή ενός 6κύλινδρου, αλλά με σαφώς μικρότερη κατανάλωση, χαμηλότερες εκπομπές ρύπων – και βέβαια με φορολογικά πλεονεκτήματα, ειδικά στην Ελλάδα.

Πώς αποδίδει όμως στην πράξη;

Αρχικά, σου φαίνεται αρκετά τραχύς και θορυβώδης – ιδίως αν έχεις οδηγήσει πρόσφατα το Velar D300 με τον V6. Και τα χαρακτηριστικά αυτά τα επιτείνει το γεγονός ότι το κιβώτιο κατεβάζει συχνά ακόμα και 1η για να αντιμετωπιστεί το βάρος του αυτοκινήτου (για τo οποίο θα μιλήσουμε παρακάτω).

Η ηχομόνωση όμως της καμπίνας είναι πολύ αποτελεσματική και γρήγορα συνηθίζεις τη λειτουργία του 4κύλινδρου ντίζελ και παύει να σε ενοχλεί. Η εντύπωση που σου μένει είναι αυτή ενός ψυχωμένου κινητήρα που μπορεί να κινεί σβέλτα το μεγάλο SUV. Πόσο σβέλτα; Μετρήσαμε 0-100 km/h σε 8,8” και 80-110 km/h σε 4,2”, επιδόσεις συγκρίσιμες με αυτές ενός Audi Q5 2.0 TDI 190PS (8,1”/4,4”) αν και χαμηλότερες από εκείνες μιας Mercedes GLC 250 d των 204 PS (7,7”/3,9”).

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Audi Q5 2.0 TDI 190PS

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Mercedes GLC 220 d 4MATIC

Το Velar D240 ήταν μάλιστα λίγο πιο γρήγορο στο 0-100 από την F-Pace 25d AWD με τον ίδιο κινητήρα, αφού είχε περισσότερα χιλιόμετρα στο οδόμετρο και ο κινητήρας είχε στρωθεί. Το 8,8” όμως που σημείωσε είναι πολύ μακριά από το 7,3” που ανακοινώνει η Land Rover. Γιατί; Διότι απλούστατα η εταιρεία δίνει το βάρος ως 1.841 kg, ενώ για το πλούσια εξοπλισμένο SE της δοκιμής, η πλάστιγγα έδειξε 2.000 kg. Είναι δηλαδή σαν να κουβαλούσε δύο επιπλέον άτομα…

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Jaguar F-Pace 25d AWD

Παρά το βάρος του όμως, το 2λιτρο Velar είναι αρκετά οικονομικό. Η μέση κατανάλωση στα χέρια μας ήταν 9,3 lt/100km, υψηλότερη μεν από τα 8,1 lt/100km των Audi Q5 και Mercedes GLC, αλλά σαφώς χαμηλότερη από τα 11,4 lt/100km του 6κύλινδρου Velar D300.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Test drive: Range Rover Velar D300

Κατά τα άλλα, το 4κύλινδρο Velar είναι όπως το V6. Έχει το ίδιο «διαστημικό» ταμπλό με τις τρεις οθόνες αφής και χωρίς κανένα κουμπί, την ίδια πολύ ποιοτική κι εξαιρετικά ευχάριστη καμπίνα, το ίδιο κορυφαίο πορτμπαγκάζ 673 λίτρων. Η συμπεριφορά του στο δρόμο είναι πιο κοντά σε αυτήν της F-Pace παρά σε εκείνη του Range Rover Sport. Δεν είναι μαγικό χαλί στην ανώμαλη άσφαλτο, αλλά εξακολουθεί να είναι άνετο (ακόμα και με τους τροχούς 21 ιντσών), ενώ στις στροφές είναι πολύ πιο ευέλικτο και δεμένο με το δρόμο απ’ ό,τι τα μεγάλα αδέλφια του. Το νιώθεις μεν ψηλό και ογκώδες, όμως με την αερανάρτηση στο Dynamic και με τη βοήθεια του torque vectoring, κρατάει καλά και στρίβει πολύ πιο ζυγισμένα απ’ ό,τι θα περίμενες. Έχει και δυνατά φρένα, και πιστεύουμε ότι θα σημείωνε καλύτερες αποστάσεις ακινητοποίησης αν φορούσε κανονικά, ασφάλτινα λάστιχα.

Τα λάστιχα βέβαια που φοράει δεν είναι για εκτός δρόμου εξορμήσεις – ούτε και το ίδιο το αυτοκίνητο είναι Land Rover με την κλασική έννοια του όρου. Δεν έχει κοντές βοηθητικές σχέσεις, αλλά έχει το σύστημα Terrain Response, την απόσταση από το έδαφος και τις γωνίες προσπέλασης για να φτάσει πολύ πιο μακριά από ότι θα είναι διατεθειμένος να το πάει ο τυπικός ιδιοκτήτης του.

Αυτός, ως υποψήφιος αγοραστής, δεν ξέρουμε αν θα εκτιμήσει τόσο το γεγονός ότι το Velar D240 είναι σχεδόν 10.000 ευρώ φθηνότερο, 2,1 lt/100km πιο οικονομικό σε καύσιμο και με χαμηλότερα πάγια έξοδα από το πιο δυνατό κι εκλεπτυσμένο D300. Μπορεί να το προτιμήσει για να μη δίνει τόσο μεγάλο στόχο στην εφορία, αλλά όποια έκδοση και να επιλέξει, θα έχει ένα από τα πιο ολοκληρωμένα κι ελκυστικά SUV που κυκλοφορούν.

Τι λέει το DRIVE
Μπορεί να μην είναι τόσο δυνατό κι εκλεπτυσμένο όσο το D300 V6, όμως είναι αρκετά γρήγορο, αισθητά πιο οικονομικό, σχεδόν δέκα χιλιάρικα φθηνότερο, και παραμένει ένα από τα πιο ελκυστικά SUV της αγοράς.
Τιμή Aπό €79.800 
Τεχνολογία 1.999 cc, i4, 16v, 2 ΕΕΚ, άμεσος ψεκασμός common-rail, δύο τούρμπο σε σειρά, 240 PS @ 4.000 rpm, 51,0 kgm @ 1.500 rpm, αυτόματο κιβώτιο 8 σχέσεων, ηλεκτρονικά ελεγχόμενη τετρακίνηση.
ΕΠΙΔΟΣΕΙΣ
0-100 km/h
 8,8”
0-400 m 16,2” @ 138,0km/h
0-1.000 m 29,8” @ 175,1km/h
50-110 km/h με αλλαγές 7,4”
50-80 km/h 3,2”
80-110 km/h 4,2”
110-140 km/h 6,2”
Φρένα 100-0 km/h 42,9 m
Τελική ταχύτητα 217 km/h
Μέση κατανάλωση 9,3lt/100 km
Εκπομπές CO2 154 g/km
Διαστάσεις 4,803 x 2.145 x 1.665 mm
Μεταξόνιο 2.874 mm
Χώρος αποσκευών 673 lt
Βάρος 2.000 kg
Μετρήσεις DRIVE. Οι μετρήσεις έγιναν με το κιβώτιο στην αυτόματη λειτουργία.

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube