Ηλεκτρικό Nissan Juke: Οι Ιάπωνες θέλουν να προκαλέσουν
Η ιαπωνική φίρμα ξεκινά τις δοκιμές του 100% ηλεκτρικού Nissan Juke, δηλώνοντας ότι θα έχει τολμηρή σχεδίαση, μεγάλη αυτονομία και ξεχωριστή προσωπικότητα.
Η ιαπωνική εταιρεία ξεκίνησε επίσημα τις δημόσιες δοκιμές του νέου Nissan Juke EV, του πρώτου 100% ηλεκτρικού μέλους της οικογένειας Juke.
Το μοντέλο θα κατασκευάζεται στο εργοστάσιο του Sunderland στη Βρετανία -το ίδιο που κατασκευάζει τα Leaf και Qashqai- με την εμπορική πρεμιέρα του να είναι προγραμματισμένη για το 2026. Το ηλεκτρικό Juke θα αποτελέσει την απάντηση της ιαπωνικής εταιρείας στα Ford Puma Gen-E και Kia EV3, ενισχύοντας τη θέση της Nissan στην κατηγορία των ηλεκτρικών και των crossover.
Το ηλεκτρικό Nissan Juke θα ξεχωρίζει για το τολμηρό του ντιζάιν
Ο Guillaume Cartier, Chief Performance Officer της Nissan, τόνισε ότι το νέο μοντέλο θα ακολουθήσει τη δική του, τολμηρή σχεδιαστική ταυτότητα. Όπως εξήγησε, «το Juke είναι ένα αυτοκίνητο που θα αγαπηθεί όσο και θα μισηθεί -κάποιοι θα το λατρέψουν και κάποιοι θα πουν “όχι, δεν είναι για μένα”. Ακριβώς γι’ αυτό θα ξεχωρίσει. Δεν θα συγκρίνεται με τίποτα άλλο στην αγορά».
Η Nissan επιδιώκει με αυτό το μοντέλο να διατηρήσει το γνωστό διχαστικό DNA του Juke, διαφοροποιώντας το από τα υπόλοιπα ηλεκτρικά μοντέλα της μάρκας, όπως τα Leaf και Ariya, τόσο σε αισθητικό επίπεδο όσο και σε οδηγικό χαρακτήρα. Το νέο Juke EV θα παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της γκάμας ηλεκτρικών της Nissan στην Ευρώπη, συνδυάζοντας το δυναμικό στιλ με την καθημερινή πρακτικότητα ενός Β-SUV.
Το ηλεκτρικό Juke θα βασίζεται στην πλατφόρμα CMF-BEV, την ίδια που χρησιμοποιεί και το νέο Leaf και θα μοιράζεται μπαταρίες και ηλεκτροκινητήρες με αυτό. Η Nissan αναμένει μέγιστη αυτονομία πάνω από 350 km και ισχύ έως 214 ίππους, με εκδόσεις που θα κινούνται από έναν ηλεκτροκινητήρα για ισορροπημένη απόδοση και επιδόσεις.
Η εξέλιξη του πλαισίου πραγματοποιείται υπό την επίβλεψη του David Moss, επικεφαλής R&D της Nissan Ευρώπης. Όπως εξήγησε, «καθώς αλλάζει το μέγεθος του αυτοκινήτου ή η κατηγορία στην οποία ανήκει, αλλάζει και η ρύθμιση της ανάρτησης. Για το Juke EV εξετάζουμε ένα πιο δυναμικό set-up, προσαρμοσμένο στον χαρακτήρα του».
Αυτό σημαίνει ότι το ηλεκτρικό Juke θα έχει πιο σφιχτή και ακριβή αίσθηση στο δρόμο σε σχέση με το Leaf, διατηρώντας την δυναμική συμπεριφορά που χαρακτηρίζει και τις θερμικές εκδόσεις.
Παρά το γεγονός ότι το νέο Leaf έχει πλέον μεταμορφωθεί σε crossover μήκους 4,35 m, η Nissan διαβεβαιώνει ότι δεν θα υπάρχει επικάλυψη με το Juke. «Οι αγοραστές των SUV μας είναι τελείως διαφορετικοί, με τίποτα κοινό μεταξύ τους», τόνισε ο Cartier. «Το Leaf είναι πιο χάτσμπακ, το Qashqai πιο οικογενειακό SUV, και το Juke… είναι ένα αυτοκίνητο που θα αγαπηθεί όσο και θα μισηθεί».
Η Nissan στοχεύει να προσφέρει το ηλεκτρικό Juke σε τιμή παρόμοια με αυτή της τωρινής θερμικής έκδοσης, αλλά παραδέχεται ότι αυτό είναι μια μεγάλη πρόκληση. Μέχρι την πλήρη μετάβαση στην ηλεκτρική έκδοση, το υπάρχον Juke με κινητήρες εσωτερικής καύσης θα παραμείνει στην παραγωγή, μοιράζοντας τη γραμμή συναρμολόγησης του Sunderland με τα Leaf και Qashqai.




