
Hype: Από πρωτοπόρος στα ταξί υδρογόνου, το γυρίζει στα BEV
Η μεγαλύτερη εταιρεία παγκοσμίως στα ταξί κυψελών υδρογόνου παραμένει μεν ηλεκτρική, αλλάζοντας όμως τον στόλο της με BEV.

Πολλοί σκεπτικιστές των ηλεκτρικών μοντέλων με μπαταρία θεωρούν ότι η λύση της κυψέλης υδρογόνου είναι η επιλογή που θα επικρατήσει στο μέλλον. Προφανώς κανείς μας δεν έχει τη μαγική σφαίρα, αλλά όπως φαίνεται το παρόν είναι μια χαμένη υπόθεση.
Το Toyota Mirai, το πιο καλοπουλημένο μοντέλο υδρογόνου, είχε πτώση 54% στις περυσινές πωλήσεις. Παρότι κάποια στιγμή έγινε σκόντο $40 χιλιάρικα στην τιμή του, για να γίνει πιο ελκυστικό.
Τώρα είναι η σειρά της Hype να γυρίσει την πλάτη στη συγκεκριμένη πηγή ενέργειας. Πρόκειται για δίκτυο ταξί μηδενικών εκπομπών στο Παρίσι, που ξεκίνησε το 2015, κατά τη διάρκεια της 21ης διάσκεψης των Ηνωμένων Εθνών για την Κλιματική Αλλαγή.
Η Hype δημιούργησε στόλο ταξί με κυψέλη υδρογόνου στο Παρίσι, αλλά τώρα το γυρίζει στα BEV
Ήταν πρωτοπόρος στην ανάπτυξη μίας ολοκληρωμένης πλατφόρμας υδρογόνου, από την παραγωγή και διανομή του έως τη χρήση του σε ταξί. Kαι αποτέλεσε τoν μεγαλύτερo στόλo ταξί υδρογόνου στον κόσμο.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ουκρανοί μετέτρεψαν Toyota Mirai σε «βόμβα υδρογόνου» [video]
Ήταν μάλιστα κι ο επίσημος συνεργάτης για τα ταξί των Ολυμπιακών Αγώνων του Παρισιού 2024. Κάποια στιγμή, έφτασε να διαχειρίζεται 300 ταξί H2. Ενώ σκόπευε να φτάσει τα 1.000.
Αλλά τα πράγματα δεν πήγαν όπως τα υπολόγιζε. Οπότε αντί να αυξηθεί ο στόλος των FCEV της, τώρα αναμένεται να μηδενιστεί. Πώς φτάσαμε όμως εδώ; Οι τιμές του υγροποιημένου υδρογόνου εκτοξεύτηκαν από το 2021, κάτι που έκανε το λειτουργικό κόστος απαγορευτικό.
Η McPhy -σημαντικός συνεργάτης στην παραγωγή ηλεκτρολυτών για πράσινο υδρογόνο- κατέρρευσε οικονομικά. Αφήνοντας την Hype εκτεθειμένη με απώλειες έως €6 εκατομμύρια.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Έρχεται το 2026 η νέα BMW X5, από πετρέλαιο έως υδρογόνο
Ταυτόχρονα, η Hype κατηγορεί για ολιγοπώλιο την Air Liquide και την TotalEnergies και υποστηρίζει ότι δεν υπήρχε βιώσιμο σχέδιο για πράσινο υδρογόνο στην περιοχή Île‑de‑France.
Έτσι, η γαλλική εταιρεία έχει βάλει στόχο να μετατρέψει όλο τον παριζιάνικο στόλο σε ηλεκτρικά με μπαταρία μέχρι το 2030. Αξίζει να σημειωθεί ότι μόλις τον περασμένο μήνα ξεκίνησε η λειτουργία του πρώτου ανεφοδιασμού υδρογόνου στους Αγίους Θεοδώρους από την AVIN.