Green NCAP
node/43257

Green NCAP: Δύο EV, δύο plug-in και ένα ντίζελ

O Green NCAP ολοκληρώνει τη χρονιά με μια τελευταία παρτίδα πέντε αυτοκινήτων, ενόψει των μεγάλων αλλαγών στις δοκιμές του το 2022: Lexus UX 300e και Nissan Leaf, Volkswagen Golf GTE, Renault Captur E-TECH και Audi A3 Sportback 35 TDI.

Τα 100% ηλεκτρικά Lexus UX 300e και Nissan Leaf e+ επιτυγχάνουν και τα δύο μέγιστη βαθμολογία πέντε αστέρων του Green NCAP. Δύο plug-in hybrid, το Renault Captur E-TECH και το Volkswagen Golf VIII GTE, αξιολογούνται με τρεισήμισι αστέρια και το μοναδικό αυτοκίνητο με κινητήρα εσωτερικής καύσης από αυτή την τελευταία σειρά δοκιμών για το ’21, το Audi A3 Sportback 35 TDI, πεtυχαίνει την αξιόλογη βαθμολόγηση των τριών αστεριών.

Μέχρι στιγμής, ο Green NCAP βαθμολογεί τα αυτοκίνητα μόνο με βάση τις εκπομπές καυσαερίων. Έτσι τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα –τα οποία δεν εκπέμπουν αέρια από την εξάτμιση– έχουν ένα πλεονέκτημα. Τόσο το Nissan όσο και το Lexus εκμεταλλεύονται πλήρως το πλεονέκτημα αυτό για την επίτευξη της μέγιστης βαθμολογίας με αστέρια, με βάση τη συνδυασμένη απόδοση «Καθαρού Αέρα», τις «Εκπομπές Αερίων Θερμοκηπίου» και την «Ενεργειακή απόδοση».

Μόνο στο τελευταίο, τα συγκεκριμένα EV χάνουν ένα κλάσμα πόντου. Ειδικότερα το Lexus πλήττεται κυρίως λόγω της ενέργειας που χρησιμοποιείται για τη θέρμανση του εσωτερικού του στη δοκιμή κρύου περιβάλλοντος (-7 °C). Ο Green NCAP μέτρησε επίσης την αυτονομία του Lexus σημαντικά χαμηλότερη από αυτή που ισχυρίζεται η εταιρεία, αποτέλεσμα των πιο ρεαλιστικών δοκιμών που χρησιμοποιήθηκαν σε σύγκριση με το πρωτόκολλο WLTP.

Από το 2022, o Green NCAP θα βασίζει την αξιολόγησή του για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε ανάλυση well-to-wheel

Green NCAP table results Nov 2021

Από το 2022, o Green NCAP θα βασίζει την αξιολόγησή του για τις εκπομπές αερίων του θερμοκηπίου σε ανάλυση well-to-wheel, πράγμα που σημαίνει ότι θα συμπεριληφθούν και οι περιβαλλοντικές επιπτώσεις στην παραγωγή της ενέργειας. Αυτό θα δώσει μια καλύτερη ένδειξη του πραγματικού περιβαλλοντικού αποτυπώματος των αυτοκινήτων στους καταναλωτές, ειδικά για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα.

Ο Alex Damyanov, τεχνικός διευθυντής για το Green NCAP εξηγεί: «Η εξέταση μόνο των εκπομπών καυσαερίων ευνοεί τα αμιγώς ηλεκτρικά αυτοκίνητα, αγνοώντας την ενέργεια που καταναλώνεται για την παραγωγή της ηλεκτρικής ενέργειας που χρησιμοποιούν. Το γνωρίζουμε αυτό και εργαζόμαστε για να βελτιώσουμε το σύστημα αξιολόγησης, έτσι ώστε να ενσωματώνει αυτό το γεγονός. Το επόμενο έτος, σχεδιάζουμε επίσης να παρέχουμε στους καταναλωτές μια ανάλυση συνολικού κύκλου ζωής (LCA - life-cycle analysis), η οποία θα τους επιτρέψει να δουν μόνοι τους ποιο αυτοκίνητο προσφέρει τον καθαρότερο τρόπο μεταφοράς: Ανάλογα με τη χρήση του, από πού προέρχεται η ηλεκτρική ενέργεια, πού παράγεται το αυτοκίνητο και πώς τελικά ανακυκλώνεται».

Τα δύο PHEV κατατάσσονται από κοινού δεύτερα σε αυτόν τον γύρο δοκιμών, το Golf 8 GTE και το Captur E-TECH Plug-in 160, αξιολογούμενα με τρεισήμισι αστέρια. Όπως συμβαίνει με όλα τα PHEV, αποδίδουν καλύτερα όταν η μπαταρία φορτίζεται τακτικά. Αλλά και τα δύο διαθέτουν αποτελεσματική μετεπεξεργασία καυσαερίων που διατηρεί χαμηλά τις εκπομπές ρύπων όταν λειτουργούν με βενζίνη.

Τέλος, το Audi A3 Sportback 35 TDI με κινητήρα ντίζελ έχει πολύ καλά αποτελέσματα για τον «Καθαρό Αέρα» και την «Ενεργειακή Απόδοση», αλλά η βαθμολογία του πέφτει από τη μέτρια απόδοση στη μείωση των αερίων του θερμοκηπίου. Ωστόσο, η βαθμολογία τριών αστεριών του Green NCAP είναι μια καλή απόδοση για ένα παραδοσιακό, πετρελαιοκίνητο αυτοκίνητο.