Γιατί η λευκή 250 GTO αναμένεται να φτάσει τα 60 εκατομμύρια;
Η Ferrari 250 GTO Bianco Speciale αποτελεί το μοναδικό αυτοκίνητο που βγήκε από τη γραμμή παραγωγής στη συγκεκριμένη απόχρωση.
Μια άψογα συντηρημένη και μη αναπαλαιωμένη Ferrari 250 GTO του 1962 είναι προς πώληση. Ωστόσο, όπως θα περίμενε κανείς, η τιμή της ξεφεύγει από τα καθιερωμένα κι η δημοπρασία που θα πραγματοποιηθεί στο Kissimmee της Florida από τις 6 έως τις 18 Ιανουαρίου, θα μπορούσε να ξεπεράσει τα 60 εκατομμύρια ευρώ.
Γιατί τόσα πολλά; Διότι το συγκεκριμένο αυτοκίνητο -με αριθμό πλαισίου 3729GT- φοράει το σπάνιο χρώμα «Special White» της Ferrari. Είναι ένα μοναδικό μοντέλο, όχι μόνο λόγω του χρώματος, αλλά και λόγω της εξέχουσας αγωνιστικής του ιστορίας και της άψογης κατάστασής του.
Η 250 GTO θεωρείται από πολλούς η απόλυτη Ferrari. Κατασκευάστηκε σε λίγο λιγότερες από 40 μονάδες μεταξύ του 1962 και του 1964. Και τούτη είναι η μοναδική λευκή που έβγαλε το Maranello
Κάτω από το μακρύ αλουμινένιο καπό βρίσκεται ο V12 Type 168/62 Comp κινητήρας με κυβισμό 2.953 cc κι απόδοση 300 ίππων. Συνδυάζεται με 5άρι χειροκίνητο κιβώτιο ταχυτήτων.
Αυτό που κάνει το πλαίσιο της 3729GT πραγματικά μοναδικό είναι η διαμόρφωσή του. Είναι η μόνη Ferrari 250 GTO που παραδόθηκε καινούργια σε λευκό χρώμα, μια επιλογή που έκανε ο πρώτος ιδιοκτήτης της, ο John Coombs.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Ferrari 250 GTO θα γίνει η πιο ακριβή Ferrari έβερ [video]
Ο Βρετανός εισήγαγε ορισμένες λειτουργικές τροποποιήσεις που εξακολουθούν να υπάρχουν, όπως οι υποδοχές στο καπό, μια τρίτη εισαγωγή αέρα στο φτερό και ο αγωγός εξαερισμού της καμπίνας που συνδέεται με έναν μπροστινό προβολέα. Λεπτομέρειες που υποδηλώνουν πραγματική αγωνιστική χρήση και όχι μουσειακό έκθεμα.
Η Ferrari Special White πέτυχε μια νίκη στην κατηγορία της και πολυάριθμες δεύτερες θέσεις, αγωνιζόμενη σε διάσημες βρετανικές και ευρωπαϊκές πίστες. Στο πηδάλιό της βρέθηκαν οδηγοί-θρύλοι όπως οι Graham Hill, Jack Sears, Mike Parkes, Roy Salvadori και Richie Ginther.
Το 1962 και το 1963 τερμάτισε δεύτερη συνολικά στο RAC Tourist Trophy στο Goodwood, έναν αγώνα που προσμετρούσε στο πρωτάθλημα FIA GT, συμβάλλοντας άμεσα στους παγκόσμιους τίτλους της Ferrari. Κάποια εποχή τη δάνεισαν στο αγωνιστικό τμήμα της Jaguar για συγκριτικές δοκιμές, οι οποίες αποκάλυψαν σαφή ανωτερότητα έναντι της E-Type.
Μετά την αγωνιστική της καριέρα, η 250 GTO είχε αρκετούς αξιοσημείωτους ιδιοκτήτες, συμπεριλαμβανομένου του ίδιου του Jack Sears, ο οποίος την κατείχε για σχεδόν 30 χρόνια. Από το 1999, αποτελεί μέρος της συλλογής του Jon Shirley, πρώην CEO της Microsoft.
ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Η Ferrari έχασε τα δικαιώματα για το σχέδιο της 250 GTO
Κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου χρησιμοποιήθηκε τακτικά σε αναγνωρισμένου κύρους εκδηλώσεις όπως το Pebble Beach Concours d'Elegance, το Cavallino Classic και το Goodwood Revival.
Δεν έχει γίνει ποτέ πλήρης αποκατάσταση, μόνο ευλαβική συντήρηση, διατηρώντας ένα σπάνιο επίπεδο αυθεντικότητας, πιστοποιημένη από τη Ferrari Classiche.



