FIA: Υβριδικοί κινητήρες από το 2022 στο WRC

Ο Τodt πιέζει για γρήγορες εξελίξεις – Οι κατασκευαστές ζητούν να οριστικοποιηθούν οι λεπτομέρειες μέσα στο 2019.

Από το 2022 το WRC θα αποκτήσει υβριδικούς κινητήρες. Η απόφαση έχει ληφθεί από το τις αρχές της περασμένης χρονιάς, όμως ο πρόεδρος της FIA Jean Todt δηλώνει απογοητευμένος από την μέχρι τώρα αντιμετώπιση των κατασκευαστών, τονίζοντας ότι δεν «τρέχουν» τόσο γρήγορα τις αλλαγές.
Όπως είπε, η πρόοδος που σημειώνεται είναι πολύ αργή και οι άνθρωποί μου, λένε ότι η αίσθηση που έχουν είναι πως οι κατασκευαστές δεν το θέλουν τόσο πολύ.
«Πηγαίνω σε όλες τις διεθνείς εκθέσεις, στη Φρανκφούρτη, στη Γενεύη, στο Παρίσι ή στην Κίνα και την Ιαπωνία και παντού βλέπω μόνον νέες τεχνολογίες. Και στη συνέχεια απογοητεύομαι όταν βλέπω ότι οι κατασκευαστές σε ένα παγκόσμιο event όπως είναι αυτό του WRC, οι ίδιοι κατασκευαστές δεν θέλουν αυτήν την τεχνολογία», είπε ο Todt.

Ωστόσο, και παρά τα όσα λέει ο Todt (προφανώς για να πιέσει τις εξελίξεις), οι κατασκευαστές κινούνται προς αυτήν την κατεύθυνση, με σκοπό από το 2022 να έχουμε αυτές τις νέες τεχνολογίες στα ράλι. Ο ισχύον πενταετής κύκλο κανονισμών λήγει το 2021, οπότε από τώρα ετοιμάζονται οι νέοι κανονισμοί που θα ισχύσουν από το 2022 και οι οποίοι θα ανακοινωθούν μέσα στο 2019.

«Ξέρουμε πολύ καλά ποιο είναι το χρονικό μας πλαίσιο, θα είναι το 2019 όταν θα κυκλοφορήσουμε τους νέους κανονισμούς », δήλωσε ο διευθυντής ράλι της FIA Yves Matton. Την ίδια στιγμή ο επικεφαλής της M-Sport, ο Rich Millener, δήλωσε ότι οι κατασκευαστές βρίσκονται στη διάθεση της FIA για να προχωρήσουν στη νέα εποχή. Είναι ο μόνος τρόπος – δήλωσε ο Millener στο Autosport – και να παραμείνουν οι τρέχοντες κατασκευαστές στο WRC, αλλά και να προσελκύσουμε νέους.

Είναι πολύ σημαντικό, είπε, οι νέοι κανονισμοί να γίνουν γνωστοί μέσα στη χρονιά, έτσι ώστε να υπάρχει το χρονικό περιθώριο να πάμε σε νέους κατασκευαστές και να «πουλήσουμε» το καινούργιο πακέτο.

«Όλοι γνωρίζουμε ότι θέλουμε τη μετάβαση σε μια νέα εποχή, αλλά το πρόβλημα είναι να συμφωνούμε τι ακριβώς θέλουμε.  Όλοι παρουσιάζουν ιδέες για την καλύτερη λύση που θα ταιριάζει στο δικό τους προϊόν και αυτό είναι κατανοητό. Η FIA πρέπει να πάρει αυτές τις απόψεις και να επιστρέψει και να μας πει τι θα κάνουμε. Πρέπει να γνωρίζουμε, για παράδειγμα, ότι αν θα υπάρξουν κοινά τμήματα και, αν ναι, ποια θα είναι αυτά.

Το ερώτημα είναι αν θα υπάρξει κάποιο είδος τυποποιημένου συστήματος σε όλα τα αυτοκίνητα. Βρισκόμαστε σε ένα κενό τώρα, οπότε χρειαζόμαστε κάποια συγκεκριμένη κατεύθυνση για να δρομολογήσουμε τις επόμενες κινήσεις μας», είπε ο Millener.

TAGS