
Renault: Η Ευρώπη πρέπει να ρίξει τις τιμές των EV
Ο νέος CEO της Renault, François Provost, ζητά λιγότερους περιορισμούς και περισσότερα μέτρα για να καταστούν πιο προσιτά τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, καλώντας τις ευρωπαϊκές αρχές να αναλάβουν δράση πέραν των υποχρεωτικών στόχων.


Ο François Provost, που αναλαμβάνει τη θέση του CEO στο Renault Group διαδεχόμενος τον Luca de Meo, υπογράμμισε σε συνέντευξη στο πλαίσιο της Έκθεσης Αυτοκινήτου του Μονάχου ότι η Ευρώπη θα πρέπει να δώσει προτεραιότητα σε πολιτικές που μειώνουν το κόστος των ηλεκτρικών αυτοκινήτων, αντί να επιβάλλει αυξημένους ποσοτικούς στόχους πωλήσεων.
Ο Provost χαρακτήρισε τον εαυτό του «άνθρωπο της συνέχειας», επισημαίνοντας πως η κύρια αποστολή του είναι να προωθήσει το σχέδιο Renaulution που ξεκίνησε ο de Meo το 2021, να δημιουργήσει μια ισχυρή γκάμα αυτοκινήτων στην Ευρώπη και στη συνέχεια να την ανανεώσει, με έμφαση τόσο στα EV μέσω της Ampere όσο και στα συμβατικά οχήματα καύσης μέσω της Horse, τις δύο αποκεντρωμένες διαιρέσεις του ομίλου.
«Δεν αρκεί ο στόχος του 2035, η πρόκληση είναι να γίνουν τα EV πραγματικά προσιτά», τονίζει ο François Provost
Όσον αφορά την ανταγωνιστικότητα απέναντι στα κινεζικά μοντέλα, ο Provost εξήγησε πως η Renault επιταχύνει την ανάπτυξη νέων μοντέλων ώστε ο χρόνος από την ιδέα έως την υλοποίηση να είναι μικρότερος των δύο ετών. Επιπλέον, τόνισε τη σημασία του σχεδίου, του συναισθήματος και των σχεδιαστικών στοιχείων -χαρακτηριστικά στα οποία, όπως είπε, η Renault υπερέχει συγκριτικά με πολλούς ανταγωνιστές, ειδικά από την Κίνα.
Σχετικά με το ευρωπαϊκό πλαίσιο για τους στόχους CO2 και το απαγορευτικό μέτρο πώλησης αυτοκινήτων μηδενικών εκπομπών μετά το 2035, ο Provost υπογράμμισε ότι η προσοχή «δεν πρέπει να είναι στο 2035» με την έννοια του χρονοδιαγράμματος ως σημείο αναφοράς, αλλά στην άμεση μείωση του κόστους των ηλεκτρικών, καθώς «οι τιμές τώρα είναι πολύ υψηλές για τον κόσμο και λόγω αυτού παράγουμε περισσότερους ρύπους απ’ ό,τι θα έπρεπε».
Για να επιτευχθούν οι μειώσεις κόστους, η Renault προτίθεται να παρουσιάσει ως «δεύτερη» επιλογή μπαταρίες LFP (Lithium Iron Phosphate) που είναι φθηνότερες και δεν περιέχουν κοβάλτιο, σε όλα τα υπάρχοντα μοντέλα της μέχρι το επόμενο έτος, με στόχο συνολική μείωση της τιμής των EV κατά περίπου 40% μεταξύ 2023-2028.
Επιπλέον, ο Provost τόνισε ότι η ευθύνη δεν βαρύνει μόνο τους κατασκευαστές αυτοκινήτων. Για να ανθίσει η αγορά των EV χρειάζονται μεγαλύτερη βελτίωση στις υποδομές φόρτισης και στα δίκτυα ηλεκτρικής ενέργειας στην Ευρώπη, και οι αρμόδιες αρχές πρέπει να αντιληφθούν το επείγον του ζητήματος.