Επίσημο: Η Leapmotor ξεκινά παραγωγή των πρώτων ηλεκτρικών της στην Ισπανία

Επίσημο: Η Leapmotor ξεκινά παραγωγή των πρώτων ηλεκτρικών της στην Ισπανία

Η κινεζική Leapmotor επιβεβαιώνει ότι από το 2026 θα παράγει ηλεκτρικά μοντέλα στο εργοστάσιο του Ομίλου Stellantis στη Figueruelas, κοντά στη Σαραγόσα, με πρώτο το νέο SUV, B10. Κίνηση που αναμένεται να ταράξει τα νερά της ευρωπαϊκής αγοράς.

Leapmotor B10

Τέσσερα νέα ηλεκτρικά μοντέλα θα βγουν σύντομα από το ισπανικό εργοστάσιο του Ομίλου Stellantis στη Figueruelas, κοντά στη Σαραγόσα, με τα σήματα της Leapmotor. 

Η κινεζική εταιρεία επιβεβαίωσε την είδηση διά στόματος του Ding Yongfei, παγκόσμιου διευθυντή ποιότητας, εξέλιξη που αναμένεται να επηρεάσει δυναμικά την ευρωπαϊκή αγορά αυτοκινήτου.

Με ευρωπαϊκή παραγωγή, θα καταφέρει άραγε η Leapmotor να καθιερώσει το B10 απέναντι στα ιστορικά ονόματα της αγοράς; 

Όπως κι άλλες κινεζικές μάρκες, η Leapmotor επέλεξε να μεταφέρει μέρος της παραγωγής της στην Ευρώπη. Με αυτόν τον τρόπο αποφεύγει τους επιπλέον δασμούς που έχει επιβάλλει η Ευρωπαϊκή Ένωση στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής κατασκευής. Σε συνεργασία με τον Όμιλο Stellantis μέσω της κοινοπραξίας Leapmotor International (LMI), η εταιρεία θα αξιοποιήσει τις εγκαταστάσεις του γκρουπ στη Figueruelas της Ισπανίας. Η έναρξη της παραγωγής έχει πλέον επίσημα προγραμματιστεί για το 2026.

Leapmotor

Σύμφωνα με τον Ding Yongfei, η παραγωγή θα ξεκινήσει το δεύτερο 6μηνο του 2026 με το B10, το 100% ηλεκτρικό SUV μήκους 4,52 μέτρων που δοκιμάσαμε πριν από ελάχιστες ημέρες. Θα ακολουθήσουν τρία ακόμη μοντέλα, τα B05, A10 και A05, έως το 2027, ανάλογα με την εξέλιξη της ζήτησης στην ευρωπαϊκή αγορά. Σε πρώτη φάση, η Leapmotor κάνει λόγο για ετήσια παραγωγή περίπου 40.000 αυτοκινήτων για το πρώτο μοντέλο, αριθμός που μπορεί να αυξηθεί αν οι πωλήσεις κινηθούν σύμφωνα με τις προσδοκίες.

Η παρουσία στην Ισπανία δεν περιορίζεται σε μια απλή γραμμή συναρμολόγησης. Η Leapmotor επενδύει στη δημιουργία τοπικού βιομηχανικού οικοσυστήματος, μεταξύ άλλων μέσω της Lieder Automotive, κοινοπραξίας της Duoli Technology με τη Fagor Ederlan. Από το 2026, η εταιρεία αυτή θα κατασκευάζει εξαρτήματα πλαισίου για το B10. Στόχος του Κινέζου κατασκευαστή είναι να δείξει ότι επιδιώκει ουσιαστική ενσωμάτωση στην ευρωπαϊκή βιομηχανία και όχι απλώς εισαγωγή εξαρτημάτων από την Κίνα.

Leapmotor
Από αριστερά: Ο Mikel Uribeetxebarria, πρόεδρος του Ομίλου Fagor Ederlan. Jon Arano, διευθυντής της επιχείρησης αλουμινίου· Ernesto García, διευθυντής αγοράς· Ding Yongfei, παγκόσμιος διευθυντής ποιότητας της Leapmotor. Yang Yi, διευθυντής της συμμαχίας Duoli Ederlan Kunshan στην Κίνα. και ο Eduardo Arilla, δήμαρχος Borja, υπογράφουν προς 11 ημερών τη θεσμική και επιχειρηματική δέσμευση για το πρότζεκτ στη Figueruelas.

Για τον Όμιλο Stellantis, ιδιοκτήτη του εργοστασίου της Figueruelas, η συμφωνία αυτή αποτελεί σημαντικό πλεονέκτημα. Αφενός επιτρέπει τη βέλτιστη αξιοποίηση της βιομηχανικής δυναμικότητας στην Ευρώπη, αφετέρου ενισχύει τη στρατηγική συνεργασία με τη Leapmotor. Η κίνηση εντάσσεται σε ένα ευρύτερο πλάνο διατήρησης της ανταγωνιστικότητας στον τομέα των προσιτών ηλεκτρικών αυτοκινήτων, μια κατηγορία με ιδιαίτερα έντονο ανταγωνισμό στην Ευρώπη.

Η Leapmotor δεν είναι η μόνη που ακολουθεί αυτή τη στρατηγική. Και άλλοι Κινέζοι κατασκευαστές επιταχύνουν τη βιομηχανική τους εγκατάσταση στην Ευρώπη. Η BYD, παγκόσμιος ηγέτης στα ηλεκτρικά αυτοκίνητα, ετοιμάζει για παράδειγμα το πρώτο της ευρωπαϊκό εργοστάσιο στην Ουγγαρία, με παραγωγή που αναμένεται πριν από το τέλος του 2025, ενώ και η Chery κινείται αντίστοιχα κοντά στη Βαρκελώνη. Κοινός στόχος: η παράκαμψη εμπορικών φραγμών, η μείωση του κόστους logistics και η ενίσχυση της εμπιστοσύνης των ευρωπαϊκών αρχών.

Με ευρωπαϊκή παραγωγή, θα καταφέρει άραγε η Leapmotor να καθιερώσει το B10 απέναντι στα ιστορικά ονόματα της αγοράς; Η άφιξη των πρώτων μοντέλων «made in Spain» μέσα στα επόμενα χρόνια θα αποτελέσει το πρώτο ουσιαστικό τεστ.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube