Νέα τέλη κυκλοφορίας από φέτος και επιβαρύνσεις ακόμη και για τα «καθαρά» ΙΧ

Νέα τέλη κυκλοφορίας από φέτος και επιβαρύνσεις ακόμη και για τα «καθαρά» ΙΧ

Μελετάται η επιβολή «τέλους δακτυλίου» για τα παλαιά αυτοκίνητα και μείωση του όριου CO2 για τα μηδενικά τέλη

Παρά τις περί του αντιθέτου διαβεβαιώσεις φαίνεται πως τα νέα (πιο τσουχτερά) τέλη κυκλοφορίας θα ισχύσουν από φέτος. Χαμένοι οι ιδιοκτήτες τόσο των παλαιών ρυπογόνων αυτοκινήτων, αλλά και αυτοί των νέων που μέχρι πρότινος δεν πλήρωναν τέλη, αφού προβλέπεται να πέσει το όριο των 99 g/km CO2 στα 80 g/km CO2.

Το σχέδιο που συζητείται σύμφωνα με ρεπορτάζ της εφημερίδας «Εθνος» με τα τεχνικά κλιμάκια της τρόικας, θα περιλαμβάνεται στο επόμενο νομοσχέδιο με το δεύτερο πακέτο προαπαιτούμενων, και προβλέπει, μεταξύ άλλων, επιβαρύνσεις στα αυτοκίνητα αντιρρυπαντικής τεχνολογίας, που έχουν ταξινομηθεί ύστερα από την 1/1/2010

Στο πλαίσιο αυτό είτε θα καταργηθούν τα μηδενικά τέλη που υπολογίζονται με βάση τους ρύπους είτε θα μειωθεί το όριο των  99 g/km CO2 στα 80 g/km CO2. Σε αυτή την περίπτωση, περίπου 50.000 ιδιοκτήτες θα καταβάλουν τέλη κυκλοφορίας ύψους 50 ευρώ για το 2016.

Ακόμη, εξετάζονται αλλαγές των συντελεστών στα τέλη κυκλοφορίας, τα οποία υπολογίζονται με βάση τις εκπομπές καυσαερίων, τα οποία αφορούν περίπου σε 410.00 ιδιοκτήτες αυτοκινήτων. Οι προτάσεις προβλέπουν αυξήσεις στους συντελεστές από 10% έως και 50%, με τις μεγαλύτερες αυξήσεις να προβλέπονται για τα αυτοκίνητα άνω των 1.800 κ.ε.

Παράλληλα και με  στόχο να μπει τέλος στη μαζική κατάθεση των πινακίδων, το ΥΠΟΙΚ εξετάζει μείωση των τελών κυκλοφορίας για τα παλιά αυτοκίνητα κυρίως μεγάλου κυβισμού, άνω των 2.000 ή 2.500 cc.

Ωστόσο για τα ίδια αυτά αυτοκίνητα που κυκλοφορούν εντός του μικρού δακτυλίου, προβλέπεται η καθιέρωση ειδικού τέλους δακτυλίου. Το εν λόγω τέλος (από 20 έως 350 ευρώ), αναμένεται να επιβληθεί σε αυτοκίνητα, φορτηγά και ταξί που ανήκουν στην κατηγορία ρύπων Euro 5 ή παλαιότερη, ενώ δεν αποκλείεται να ισχύσει και για τους μόνιμους κατοίκους. Το ΥΠΟΙΚ προσδοκά από τη συγκεκριμένη ρύθμιση έσοδα ύψους έως και 100 εκατ. ευρώ.

Βέβαια δεν διευκρινίζεται (σσ: δείγμα της εν κρανίω τρικυμίας των ιθυνόντων), ποιοι θα πληρώνουν αυτό το τέλος δακτυλίου, αφού δακτύλιο έχει μόνον η Αθήνα. Πώς θα εντοπίζεται λοιπόν ένα παλιό ρυπογόνο αυτοκίνητο για να επιβαρυνθεί με το ειδικό αυτό τέλος; Eνα αυτοκίνητο που έχει ταξινομηθεί στην Κρήτη για παράδειγμα θα πληρώνει για τον εν Αθήναις δακτύλιο; Είναι δίκαιο αυτό; Κι αν όχι, είναι πάλι δίκαιο να κυκλοφορεί στην Αθήνα δωρεάν το στην επαρχία ταξινομημένο αυτοκίνητο;

Mάλλον πρόκειται για ασκήσεις επί χάρτου της κυβέρνησης, ασκήσεις πανικού που αναζητούν εναγωνίως έσοδα πέραν λογικής και κοινοτικής λογικής… 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube