node/37416

Ηλεκτροκίνηση: Αυτό είναι το σχέδιο της κυβέρνησης

Μέχρι το 2030 ένα στα τρία αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικό.

Μειωμένα διόδια, έκπτωση στα πλοία, καθημερινή κυκλοφορία στα μεγάλα αστικά κέντρα και ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης είναι μερικά από τα κίνητρα που εξετάζει η κυβέρνηση για την εξάπλωση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Όπως αναφέρεται στο σχετικό κεφάλαιο –Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης- του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα που ενέκρινε την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2019 το υπουργικό συμβούλιο, «θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στη χώρα μας συνδυασμός από τις βέλτιστες πρακτικές» που ήδη εφαρμόζονται στις άλλες χώρες της ΕΕ.

Σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο «τα κίνητρα διακρίνονται αφενός σε αυτά που παρουσιάζουν αμιγώς οικονομικό χαρακτήρα (επιδότηση στην τιμή αγοράς, μείωση κόστους ταξινόμησης και χρήσης μέσω φορολογικών απαλλαγών, ειδική τιμολογιακή πολιτική στα προγράμματα ασφάλισης, μειωμένα διόδια, έκπτωση στην ακτοπλοΐα για το ηλεκτρικό όχημα κ.α.) και αφετέρου σε αυτά που εμφανίζουν τη μορφή κινήτρων χρήσης (είσοδος και καθημερινή κυκλοφορία εντός των μεγάλων αστικών κέντρων, ελεύθερη στάθμευση στους Δήμους που εφαρμόζεται ελεγχόμενη στάθμευση, υποστήριξη δημιουργίας δικτύων παροχής ενέργειας για την επαναφόρτιση των οχημάτων κλπ.)».

hle

O τομέας των μεταφορών υπογραμμίζεται ότι είναι ένας πλέον ενεργοβόρος τομέας, υπεύθυνος στην Ευρώπη για το ένα τέταρτο των εκπομπών ΑτΘ και γι’ αυτό το λόγο συνιστά την ισχυρότερη πρόκληση και το πλέον γόνιμο έδαφος για την πρώτη εφαρμογή καινοτόμων, φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών, και την ανάπτυξη δράσεων τόσο οικονομικά όσο και περιβαλλοντικά επωφελών, όπως η ηλεκτροκίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα 70 υβριδικά της ελληνικής αγοράς: Ποιο ν’ αγοράσω;

Η εφαρμογή του νέου και πιο αυστηρού τρόπου μέτρησης των εκπομπών CO2, σε συνδυασμό με τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων από τους κατασκευαστές  οχημάτων, με πολυάριθμα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα να διατίθενται τα επόμενα χρόνια, ξεκινώντας από το έτος 2020. Είναι σημαντικό να τονιστεί , αναφέρεται στο ΕΣΕΚ, πως ο ρόλος των οχημάτων αυτών, θα γίνεται όλο και πιο καίριος, όσο αυξάνεται το μερίδιο της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ και ταυτόχρονα μειώνεται το αντίστοιχο μερίδιο των ορυκτών καυσίμων.

Για το σκοπό αυτό έχει συσταθεί η Διυπουργική Επιτροπή για την υλοποίηση του Έργου «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελληνική επικράτεια» με σκοπό μεταξύ άλλων την εκπόνηση εθνικού επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, τη διαχείριση και συντονισμό σε διυπουργικό επίπεδο όλων των ενεργειών και των δράσεων που αφορούν στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, το σχεδιασμό και εφαρμογή ολοκληρωμένου προγράμματος κινήτρων και τον καθορισμό της χωροταξίας και τη διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των ηλεκτρικών υποδομών φόρτισης.

Γερασμένος ο ελληνικός στόλος
Παρά το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς οχημάτων, αυτή παρουσιάζει συγκεκριμένες ιδιοτυπίες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες των λοιπών Κρατών Μελών ΕΕ λόγω κυρίως του γεγονότος ότι η ελληνική αγορά καινούργιων επιβατικών έχει συρρικνωθεί σημαντικά την περίοδο 2010-2018. Αυτό οφείλεται, πρώτον, στο γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει υποστεί σοβαρές φορολογικές επιβαρύνσεις και δεύτερον, στην παρατεταμένη οικονομική κρίση των τελευταίων 10 ετών, η οποία προκάλεσε μια ασταθή και ευάλωτη αγορά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγός αγοράς: Όλα τα υβριδικά – Πόσο κάνουν, ποιο συμφέρει να αγοράσω

Όσον αφορά στη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά οχημάτων, τα αμιγώς Η/0 (BEV) και τα Plug-In Υβριδικά (PHEV), δεν υπερβαίνουν το 0,33% της συνολικής αγοράς έως τον Αύγουστο του 2019. Όπως συνάγεται από τα στατιστικά στοιχεία, η σύσταση του ελληνικού στόλου και η μέση οικονομική δυνατότητα του καταναλωτικού κοινού δεν διευκολύνουν τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης υπό τις συνθήκες λειτουργίας της υφιστάμενης αγοράς. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η διαμόρφωση ενός αποδοτικού προγράμματος μέτρων και πολιτικών, που θα διευκολύνει την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ανάγκη ρυθμιστικής παρέμβασης του κράτους αποδεικνύεται, κοιτώντας και τα παραδείγματα άλλων ευρωπαϊκών κρατών, στα οποία η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων έχει ήδη ένα αξιοπρόσεκτο μέγεθος, και στα οποία εφαρμόζονται στρατηγικές προώθησης της ηλεκτροκίνησης. Τέτοια παραδείγματα κρατών είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία, η Νορβηγία και η Σουηδία. Στις χώρες αυτές, προσφέρονται σημαντικά κίνητρα που μετατρέπουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και τη φόρτισή τους πιο ελκυστική, με αποτέλεσμα η αγορά της ηλεκτροκίνησης εκεί να παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη. Η χάραξη της εθνικής πολιτικής προώθησης της ηλεκτροκίνησης και η εξειδίκευσή της πραγματοποιείται σε πέντε διαφορετικές κατευθύνσεις:

Tη διεύρυνση της «αγοραστικής βάσης» της Ελληνικής Αγοράς, μέσω της διαφοροποίησης της καταναλωτικής ταυτότητας (προφίλ).

Tην αντικατάσταση παλαιότερων οχημάτων με «καθαρά» οχήματα plug in υβριδικής και αμιγώς ηλεκτρικής τεχνολογίας

Tην αύξηση του υφιστάμενου 0,33% μεριδίου των ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά σε τουλάχιστον 8,7% επί των νέων ταξινομήσεων εντός χρονικού διαστήματος 5 ετών (2020-2024).

Tην ανάπτυξη νέου «περιβάλλοντος χρήσης» τόσο από πλευράς υποδομών όσο και παροχών (κινήτρων).

Tην ενημέρωση του κοινού μέσω της προώθησης επικοινωνιακών προγραμμάτων.

Tα δύο σενάρια
Για την εκτίμηση διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά καταρτίστηκαν δυο διαφορετικά σενάρια:

Σενάριο Α (Σενάριο Αναφοράς): Σύμφωνα με το σενάριο εξέλιξης των ταξινομήσεων κατ’ έτος και εκτιμήσεις της αγοράς, το ποσοστό διείσδυσης ηλεκτρικών οχημάτων θα ανέρχεται σε 24,1% επί των νέων ταξινομήσεων το έτος 2030.

Σενάριο Β (Σενάριο Εμπροσθοβαρές με οικονομική ανάπτυξη και αυξημένα μέτρα πολιτικής): Σύμφωνα με το σενάριο εξέλιξης των ταξινομήσεων κατ’ έτος και με στόχο την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου με οικονομική ανάπτυξη και αυξημένα μέτρα πολιτικής έως το έτος 2030, το ποσοστό διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων το έτος 2030 ανέρχεται σε 30% επί των νέων ταξινομήσεων.

sena

Βάσει των παραπάνω προβλέψεων το ΕΣΕΚ θέτει ως στόχο κατά το έτος 2030 το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις να ανέρχεται στο 30%.

node/40215

KOSMORIDE: Πρόγραμμα απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου με ένα ηλεκτρικό

Το πρόγραμμα απόσυρσης λειτουργεί συνδυαστικά με την κρατική επιχορήγηση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ».

Παρασκευή, 23 Οκτωβρίου 2020 | Επικοινωνία

KOSMORIDE: Πρόγραμμα απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου με ένα ηλεκτρικό

Η KOSMORIDE παρέχει την δυνατότητα απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου -ακόμα και με μηδενική εμπορική αξία- με ένα ηλεκτρικό, επιλέγοντας ανάμεσα από τα καλύτερα Ε-Βikes του κόσμου, αναγνωρισμένα για την τεχνολογία τους και την ποιότητα κατασκευής τους. 

Η καινοτόμα πολιτική της KOSMORIDE προσφέρει bonus απόσυρσης του συμβατικού ποδηλάτου με πρόσθετο όφελος 5% της αξίας επιλεγμένων κορυφαίων Ε-Βikes.

Το πρόγραμμα απόσυρσης λειτουργεί συνδυαστικά με την κρατική επιχορήγηση «ΚΙΝΟΥΜΑΙ ΗΛΕΚΤΡΙΚΑ» που περιλαμβάνει οικολογικό bonus για την αγορά ηλεκτρικού ποδηλάτου, με επιδότηση στο 40% της αξίας του Ε-Βike και με μέγιστο ποσό τα €800.
Η KOSMORIDE διαθέτει ηλεκτρικά ποδήλατα με κορυφαίες «υπογραφές», όπως αυτές των Ducati, Giant, Gocycle, KTM, Lacros, Moustache, Riese & Müller και Stromer.

Παράλληλα, η KOSMORIDE (Ανδρέα Παπανδρέου 21 - Μαρούσι) δίνει τη δυνατότητα σε όσους θέλουν να πραγματοποιήσουν μια δοκιμή σε όποιο E-Bike θέλουν για να γνωρίσουν τον κόσμο της ηλεκτροκίνησης και με ποδήλατο. 

[Πηγή: Δελτίο Τύπου KOSMORIDE]

node/40187

Η Renault αναβαθμίζει την αυτονομία του ηλεκτρικού Twingo [video]

Αρχισε η διάθεση του Renault Twingo Z.E. με τιμές που στη Γαλλία ξεκινούν από €21.350. 

Τρίτη, 20 Οκτωβρίου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Η Renault αναβαθμίζει την αυτονομία του ηλεκτρικού Twingo [video]

Η Renault δημοσιοποίησε τις πλήρεις τεχνικές λεπτομέρειες, καθώς και νέες φωτογραφίες και ένα λεπτομερές βίντεο από το μικρότερο EV, το Twingo Ζ.Ε.

Στο ηλεκτρικό Twingo, που ακούει στο κωδικό όνομα Z.E., τη θέση του κινητήρα βενζίνης στο πίσω μέρος έχει πάρει ένα ηλεκτρικό μοτέρ, το οποίο αποδίδει 82 PS και 160 Nm. Ο χώρος αποσκευών των 174-240 lt δεν έχει επηρεαστεί καθόλου από αυτή την αλλαγή, ούτε και οι υπόλοιποι χώροι της καμπίνας, αφού η συστοιχία μπαταριών έχει ενσωματωθεί πλήρως στο πάτωμα, κάτω από τα εμπρός καθίσματα, με αποτέλεσμα όμως να περιορίζεται ελάχιστα η απόσταση από το έδαφος.

twing

Για πρώτη φορά σε ηλεκτρικό Renault, οι μπαταρίες δεν είναι αερόψυκτες, αλλά υγρόψυκτες. Αρχικά η Renault είχε ανακοινώσει πως η χωρητικότητα των 21,3 kWh της μπαταρίας χαρίζει αυτονομία 180 km κατά WLTP, και περίπου 250 km σύμφωνα με τη μέτρηση WLTP City –δηλαδή χωρίς οδήγηση σε αυτοκινητόδρομο. Τώρα η Renault ανέβασε αυτές τις τιμές σε 190 και 270 km αντίστοιχα. 

Το Twingo Z.E. φτάνει από στάση τα 60 km/h σε 4,8", ενώ η απόδοση του μοτέρ μειώνεται στο πρόγραμμα Eco, με το οποίο επιτυγχάνεται η βέλτιστη αυτονομία. Ο λεβιές του κιβωτίου δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να καθορίσει τον τρόπο ανάκτησης ενέργειας μεταξύ τριών επιλογών, αναλόγως αν προτιμά το αυτοκίνητο να ρολάρει ή να επιβραδύνει στο άφημα του γκαζιού. Και ακόμα κι όταν ο ιδιοκτήτης βρίσκεται εκτός αυτοκινήτου, μπορεί να δει το επίπεδο της μπαταρίας, να καθορίσει τη διαδρομή του, να βρει σημεία φόρτισης κ.ά. μέσω της εφαρμογής My Renault.

inter

Με τις πωλήσεις να έχουν ξεκινήσει στη Γαλλία και σε άλλες ευρωπαϊκές αγορές, η τιμή του αυτοκινήτου στη Γαλλία ξεκινά από €21.350. Διατίθεται σε τρία επίπεδα επένδυσης (Life, Zen και Intens), καθώς και Vibes Limited Edition. Το τελευταίο ξεκινά από €26.450 € στη Γαλλία και διαθέτει μοναδικές στιλιτσικές επιλογές, όπως το νέο χρώμα Valencia Orange, λευκές πινελιές στη μάσκα, τροχούς 16 ιντσών και διακοσμητικές λωρίδες στις πίσω πόρτες.  
Ανάλογες σχεδιαστικές λεπτομέρειες έχουμε και στο εσωτερικό που διαφοροποιούν τη συγκεκριμένη έκδοση από την «απλή».