node/37416

Ηλεκτροκίνηση: Αυτό είναι το σχέδιο της κυβέρνησης

Μέχρι το 2030 ένα στα τρία αυτοκίνητα θα είναι ηλεκτρικό.

Μειωμένα διόδια, έκπτωση στα πλοία, καθημερινή κυκλοφορία στα μεγάλα αστικά κέντρα και ελεύθερο πάρκινγκ στους χώρους ελεγχόμενης στάθμευσης είναι μερικά από τα κίνητρα που εξετάζει η κυβέρνηση για την εξάπλωση των ηλεκτροκίνητων οχημάτων.

Όπως αναφέρεται στο σχετικό κεφάλαιο –Προώθηση της Ηλεκτροκίνησης- του Εθνικού Σχεδίου για την Ενέργεια και το Κλίμα που ενέκρινε την Τετάρτη 28 Νοεμβρίου 2019 το υπουργικό συμβούλιο, «θα μπορούσε να εφαρμοστεί και στη χώρα μας συνδυασμός από τις βέλτιστες πρακτικές» που ήδη εφαρμόζονται στις άλλες χώρες της ΕΕ.

Σύμφωνα με το Εθνικό Σχέδιο «τα κίνητρα διακρίνονται αφενός σε αυτά που παρουσιάζουν αμιγώς οικονομικό χαρακτήρα (επιδότηση στην τιμή αγοράς, μείωση κόστους ταξινόμησης και χρήσης μέσω φορολογικών απαλλαγών, ειδική τιμολογιακή πολιτική στα προγράμματα ασφάλισης, μειωμένα διόδια, έκπτωση στην ακτοπλοΐα για το ηλεκτρικό όχημα κ.α.) και αφετέρου σε αυτά που εμφανίζουν τη μορφή κινήτρων χρήσης (είσοδος και καθημερινή κυκλοφορία εντός των μεγάλων αστικών κέντρων, ελεύθερη στάθμευση στους Δήμους που εφαρμόζεται ελεγχόμενη στάθμευση, υποστήριξη δημιουργίας δικτύων παροχής ενέργειας για την επαναφόρτιση των οχημάτων κλπ.)».

hle

O τομέας των μεταφορών υπογραμμίζεται ότι είναι ένας πλέον ενεργοβόρος τομέας, υπεύθυνος στην Ευρώπη για το ένα τέταρτο των εκπομπών ΑτΘ και γι’ αυτό το λόγο συνιστά την ισχυρότερη πρόκληση και το πλέον γόνιμο έδαφος για την πρώτη εφαρμογή καινοτόμων, φιλικών προς το περιβάλλον τεχνολογιών, και την ανάπτυξη δράσεων τόσο οικονομικά όσο και περιβαλλοντικά επωφελών, όπως η ηλεκτροκίνηση.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Τα 70 υβριδικά της ελληνικής αγοράς: Ποιο ν’ αγοράσω;

Η εφαρμογή του νέου και πιο αυστηρού τρόπου μέτρησης των εκπομπών CO2, σε συνδυασμό με τους αυστηρότερους κανόνες εκπομπών, καθιστούν επιτακτική την ανάγκη για ανάπτυξη και διάθεση στην αγορά οχημάτων χαμηλών ρύπων από τους κατασκευαστές  οχημάτων, με πολυάριθμα νέα ηλεκτροκίνητα μοντέλα να διατίθενται τα επόμενα χρόνια, ξεκινώντας από το έτος 2020. Είναι σημαντικό να τονιστεί , αναφέρεται στο ΕΣΕΚ, πως ο ρόλος των οχημάτων αυτών, θα γίνεται όλο και πιο καίριος, όσο αυξάνεται το μερίδιο της ηλεκτρικής ενέργειας που παράγεται από ΑΠΕ και ταυτόχρονα μειώνεται το αντίστοιχο μερίδιο των ορυκτών καυσίμων.

Για το σκοπό αυτό έχει συσταθεί η Διυπουργική Επιτροπή για την υλοποίηση του Έργου «Προώθηση της ηλεκτροκίνησης στην Ελληνική επικράτεια» με σκοπό μεταξύ άλλων την εκπόνηση εθνικού επιχειρησιακού σχεδίου για την ανάπτυξη της ηλεκτροκίνησης, τη διαχείριση και συντονισμό σε διυπουργικό επίπεδο όλων των ενεργειών και των δράσεων που αφορούν στην προώθηση της ηλεκτροκίνησης, το σχεδιασμό και εφαρμογή ολοκληρωμένου προγράμματος κινήτρων και τον καθορισμό της χωροταξίας και τη διαμόρφωση του ρυθμιστικού πλαισίου των ηλεκτρικών υποδομών φόρτισης.

Γερασμένος ο ελληνικός στόλος
Παρά το μικρό μέγεθος της ελληνικής αγοράς οχημάτων, αυτή παρουσιάζει συγκεκριμένες ιδιοτυπίες σε σύγκριση με τις αντίστοιχες των λοιπών Κρατών Μελών ΕΕ λόγω κυρίως του γεγονότος ότι η ελληνική αγορά καινούργιων επιβατικών έχει συρρικνωθεί σημαντικά την περίοδο 2010-2018. Αυτό οφείλεται, πρώτον, στο γεγονός ότι το αυτοκίνητο έχει υποστεί σοβαρές φορολογικές επιβαρύνσεις και δεύτερον, στην παρατεταμένη οικονομική κρίση των τελευταίων 10 ετών, η οποία προκάλεσε μια ασταθή και ευάλωτη αγορά.

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Οδηγός αγοράς: Όλα τα υβριδικά – Πόσο κάνουν, ποιο συμφέρει να αγοράσω

Όσον αφορά στη διείσδυση ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά οχημάτων, τα αμιγώς Η/0 (BEV) και τα Plug-In Υβριδικά (PHEV), δεν υπερβαίνουν το 0,33% της συνολικής αγοράς έως τον Αύγουστο του 2019. Όπως συνάγεται από τα στατιστικά στοιχεία, η σύσταση του ελληνικού στόλου και η μέση οικονομική δυνατότητα του καταναλωτικού κοινού δεν διευκολύνουν τη διείσδυση της ηλεκτροκίνησης υπό τις συνθήκες λειτουργίας της υφιστάμενης αγοράς. Συνεπώς, κρίνεται αναγκαία η διαμόρφωση ενός αποδοτικού προγράμματος μέτρων και πολιτικών, που θα διευκολύνει την αύξηση των ηλεκτρικών οχημάτων.

Η ανάγκη ρυθμιστικής παρέμβασης του κράτους αποδεικνύεται, κοιτώντας και τα παραδείγματα άλλων ευρωπαϊκών κρατών, στα οποία η αγορά των ηλεκτρικών οχημάτων έχει ήδη ένα αξιοπρόσεκτο μέγεθος, και στα οποία εφαρμόζονται στρατηγικές προώθησης της ηλεκτροκίνησης. Τέτοια παραδείγματα κρατών είναι το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ολλανδία, η Νορβηγία και η Σουηδία. Στις χώρες αυτές, προσφέρονται σημαντικά κίνητρα που μετατρέπουν την αγορά ηλεκτρικών οχημάτων αλλά και τη φόρτισή τους πιο ελκυστική, με αποτέλεσμα η αγορά της ηλεκτροκίνησης εκεί να παρουσιάζει ραγδαία ανάπτυξη. Η χάραξη της εθνικής πολιτικής προώθησης της ηλεκτροκίνησης και η εξειδίκευσή της πραγματοποιείται σε πέντε διαφορετικές κατευθύνσεις:

Tη διεύρυνση της «αγοραστικής βάσης» της Ελληνικής Αγοράς, μέσω της διαφοροποίησης της καταναλωτικής ταυτότητας (προφίλ).

Tην αντικατάσταση παλαιότερων οχημάτων με «καθαρά» οχήματα plug in υβριδικής και αμιγώς ηλεκτρικής τεχνολογίας

Tην αύξηση του υφιστάμενου 0,33% μεριδίου των ηλεκτρικών οχημάτων στην ελληνική αγορά σε τουλάχιστον 8,7% επί των νέων ταξινομήσεων εντός χρονικού διαστήματος 5 ετών (2020-2024).

Tην ανάπτυξη νέου «περιβάλλοντος χρήσης» τόσο από πλευράς υποδομών όσο και παροχών (κινήτρων).

Tην ενημέρωση του κοινού μέσω της προώθησης επικοινωνιακών προγραμμάτων.

Tα δύο σενάρια
Για την εκτίμηση διείσδυσης της ηλεκτροκίνησης στην ελληνική αγορά καταρτίστηκαν δυο διαφορετικά σενάρια:

Σενάριο Α (Σενάριο Αναφοράς): Σύμφωνα με το σενάριο εξέλιξης των ταξινομήσεων κατ’ έτος και εκτιμήσεις της αγοράς, το ποσοστό διείσδυσης ηλεκτρικών οχημάτων θα ανέρχεται σε 24,1% επί των νέων ταξινομήσεων το έτος 2030.

Σενάριο Β (Σενάριο Εμπροσθοβαρές με οικονομική ανάπτυξη και αυξημένα μέτρα πολιτικής): Σύμφωνα με το σενάριο εξέλιξης των ταξινομήσεων κατ’ έτος και με στόχο την επίτευξη του φιλόδοξου στόχου με οικονομική ανάπτυξη και αυξημένα μέτρα πολιτικής έως το έτος 2030, το ποσοστό διείσδυσης των ηλεκτρικών οχημάτων το έτος 2030 ανέρχεται σε 30% επί των νέων ταξινομήσεων.

sena

Βάσει των παραπάνω προβλέψεων το ΕΣΕΚ θέτει ως στόχο κατά το έτος 2030 το μερίδιο των ηλεκτρικών επιβατικών οχημάτων στις νέες ταξινομήσεις να ανέρχεται στο 30%.

node/39638
Sony Vision-S Concept

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Θυμάστε που η Sony μας παρουσίασε online νωρίτερα εφέτος το εντυπωσιακό Vision-S. Τώρα βλέπουμε τη γιαπωνέζικη ηλεκτρική μπερλίνα να βολτάρει στο Tokyo κοντά στην έδρα της Sony.

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Επικοινωνία

To Sony Vision-S εμφανίζεται στο Tokyo [video]

Οι τελείως ψεύτικες και στατικές φωτογραφίες του απροσδόκητου Sony Vision-S μας έδωσαν μια πρόγευση γι’ αυτό που ετοιμάζουν οι Ιάπωνες τον περασμένο Ιανουάριο. Αλλά το 4θυρο Sony φαίνεται ότι κινείται κιόλας! Απόδειξη, αυτό το σύντομο διαφημιστικό κλιπάκι που δημοσιεύτηκε στο Youtube από τον ιαπωνικό γίγαντα.

Στο video, ένα μυστηριώδες λευκό φορτηγό μπαίνει στον υπόγειο χώρο στάθμευσης των κεντρικών γραφείων της Sony. Στη συνέχεια, οι πλευρικές πόρτες αποκαλύπτουν το προφίλ του ιαπωνικού ηλεκτρικού αυτοκινήτου. Οι εικόνες που ακολουθούν μας δείχνουν σε animation την καμπίνα και τον φωτισμό του Vision-S. Και βάζοντας όπισθεν, το αυτοκίνητο κατεβαίνει απαλά, με μικρή ταχύτητα, από την πλατφόρμα του.

Να υπενθυμίσουμε ότι η Sony λέει ότι δεν έχει την πρόθεση να λανσάρει εμπορικά το ηλεκτρικό πρωτότυπό της. Το Vision-S χρησιμοποιείται επίσημα μόνο για την εξέλιξη onboard τεχνολογιών που συνδέονται, μεταξύ άλλων, με την ψυχαγωγία.

node/39635

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Πρόσκληση προς την αυτοκινητοβιομηχανία - Θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές για να διαπιστωθεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους. 

Τετάρτη, 05 Αυγούστου 2020 | Θοδωρής Τσίκας Επικοινωνία

Το υπουργείο Μεταφορών ζητά ηλεκτρικά λεωφορεία για πιλοτική λειτουργία

Το υπουργείο Μεταφορών σκοπεύει να θέσει στο πλαίσιο πιλοτικού προγράμματος σε κυκλοφορία ηλεκτρικά λεωφορεία στην περιοχή της Αθήνας. Τα λεωφορεία θα κινούνται σε προκαθορισμένες διαδρομές και σκόπος του προγράμματος είναι να δοκιμαστεί στην πράξη η λειτουργικότητά τους, αλλά και να μελετηθεί η δημιουργία υποδομών φόρτισής τους. 
Για το λόγο αυτό απευθύνεις πρόσκληση σε αυτοκινητοβιομηχανίες μέσω του ΣΕΑΑ να του διατεθεί ένας αριθμός από ηλεκτρικά λεωφορεία, ώστε να υλοποιήσει το πιλοτικό αυτό πρόγραμμα. 

Το κείμενο της πρόσκλησης που έχει αναρτηθεί στον ιστότοπο του υπουργείου έχει ως εξής: 

«Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών, δράττοντας την ευκαιρία που δίνει το έργο της «Προμήθειας Λεωφορείων Αστικών Συγκοινωνιών για Αθήνα και Θεσσαλονίκη», ενσωματώνει στο μείγμα τεχνολογιών και τα ηλεκτροκίνητα οχήματα. Ωστόσο, προκειμένου να υπάρξει η σωστή προετοιμασία από άποψης υποδομών και οι κατάλληλες λειτουργικές επιλογές οχημάτων–φόρτισης, είναι αναγκαία η δοκιμαστική κυκλοφορία οχημάτων κατά μήκος κατάλληλων διαδρομών από φέτος το καλοκαίρι έως τα τέλη Ιουνίου 2021.

Στην παρούσα χρονική συγκυρία και στο εγχείρημα αυτό, η συμβολή του κλάδου της αυτοκινητοβιομηχανίας και του Συνδέσμου Εισαγωγέων Αντιπροσώπων Αυτοκινήτων (ΣΕΑΑ) είναι καθοριστική. Η δοκιμαστική κυκλοφορία ηλεκτροκίνητων λεωφορείων μπορεί να υλοποιηθεί μόνο μέσα από ευγενικές χορηγίες. Ως εκ τούτου, παρακαλούμε για την ανάληψη όλων των απαραίτητων πρωτοβουλιών από πλευράς σας, ώστε να περιέλθει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών για ένα χρονικό διάστημα ικανός αριθμός ηλεκτροκίνητων λεωφορείων, που θα ενταχθούν στις αστικές συγκοινωνίες της Αθήνας στο αμέσως επόμενο διάστημα.Προσβλέποντας στην ανταπόκρισή σας, παραμένουμε στη διάθεσή σας για διευκρινίσεις και περαιτέρω συνεργασία».