node/39536

Χατζηδάκης: Ακόμη μεγαλύτερη επιδότηση για τα φθηνότερα ηλεκτρικά αυτοκίνητα 

Έως και 35% η μείωση στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών οχημάτων σε ορισμένες περιπτώσεις - Επιδότηση 40% στην τιμή αγοράς των ηλεκτρικών ποδηλάτων - Σημαντικά φορολογικά κίνητρα.

Την αύξηση του ποσοστού επιδότησης στο 20% (από 15% προηγουμένως) για ηλεκτροκίνητα αυτοκίνητα με τιμή έως 30.000 ευρώ, με παράλληλη αύξηση του «πλαφόν» του ποσού επιδότησης στα 6.000 ευρώ (από 5.500 ευρώ προηγουμένως), καθώς και ενίσχυση των φορολογικών κινήτρων για ηλεκτρικά δίκυκλα εξήγγειλε ο υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, Κωστής Χατζηδάκης, κατά την εισαγωγική του τοποθέτηση στη σημερινή συζήτηση για το νομοσχέδιο για την ηλεκτροκίνηση στην Ολομέλεια της Βουλής.

«Ακούγοντας τα αιτήματα που κατατέθηκαν στη δημόσια διαβούλευση και τις προτάσεις στη Βουλή, αποφασίσαμε να προχωρήσουμε ακόμα παραπέρα στο πρόγραμμα επιδότησης για την αγορά/μίσθωση ηλεκτροκίνητων ΙΧ και να δώσουμε ακόμα ένα κίνητρο στους πολίτες που θέλουν να αποκτήσουν ηλεκτροκίνητο όχημα» δήλωσε ο κ. Χατζηδάκης.

«Έτσι, το πρόγραμμα προβλέπει πλέον επιδότηση 20% (έναντι αρχικής πρότασης 15%) στα φθηνότερα αυτοκίνητα έως 30.000 ευρώ, με οροφή τις 6.000 ευρώ αντί για 5.500 ευρώ. Για τα ακριβότερα οχήματα αξίας άνω των 30.000 ευρώ, το ποσοστό επιδότησης παραμένει 15%, αλλά η οροφή αυξάνεται στα 6.000 ευρώ (από 5.500)» συμπλήρωσε.

Επιδότηση για τα ηλεκτρικά ποδήλατα
«Με την πρωτοβουλία «Κινούμαι Ηλεκτρικά» που θα οριστικοποιηθεί μόλις το νομοσχέδιο αυτό πάρει ΦΕΚ, επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών ταξί με 25% και οροφή τα 10.500 ευρώ (15% για τα υβριδικά ταξί με οροφή τα 8.000 ευρώ). Επιδοτείται η αγορά ή μίσθωση ηλεκτρικών σκούτερ με ποσοστό 20% επί της τιμής και ποδηλάτων στο 40% της αξίας τους, ποσοστό που είναι το υψηλότερο στην Ευρώπη με οροφή τα 800 ευρώ».

Σημαντικά φορολογικά κίνητρα
«Το νομοσχέδιο αυτό συνδυάζει τα μπόνους, στα οποία αναφέρθηκα, με σημαντικά φορολογικά κίνητρα. Παραδείγματος χάρη, η δαπάνη για την αγορά ή τη μίσθωση όχι μόνο ενός ηλεκτρικού οχήματος, αλλά και ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου ή ενός σκούτερ θα εκπίπτει προσαυξημένη κατά 50% και για τα νησιά κατά 70%. Η αγορά των οχημάτων αυτών θα αποσβένεται με αυξημένους συντελεστές κατά τα πρώτα χρόνια και θα εξαιρείται από τα τεκμήρια διαβίωσης η αρχική αγορά κάθε ηλεκτρικού αυτοκινήτου, αλλά πλέον μετά τη διαβούλευση και ηλεκτρικού μοτοποδηλάτου ή μοτοσικλέτας. Υπολογίζουμε ότι σε ορισμένες περιπτώσεις, με τα νέα ενισχυμένα κίνητρα, θα έχουμε μείωση της τιμής ενός ηλεκτρικού ΙΧ μέχρι και 35%. Αυτό είναι πράσινη πολιτική στην πράξη και προχωράμε σε μια πραγματικά πράσινη οικολογική ατζέντα».

Ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους
«Αντίθετα από ό,τι υποστηρίζει ο ΣΥΡΙΖΑ, το νομοσχέδιό μας έχει ειδικές ρυθμίσεις για ΑΜΕΑ και πολύτεκνους. Ειδικότερα, όσον αφορά το οικολογικό μπόνους που δίδεται μέσω του «Κινούμαι Ηλεκτρικά» για τα ηλεκτρικά ΙΧ, προσαυξάνεται κατά 1.000 ευρώ για άτομα με ειδικές ανάγκες και πολύτεκνους. Επιδοτούμε επίσης τα ηλεκτρικά αναπηρικά αμαξίδια, στην λογική των ηλεκτρικών δικύκλων».

vouli

«Ιστορικές οι σημερινές αποφάσεις για Ελλάδα και Ευρώπη»
Αναφέρθηκε επίσης στις «ιστορικής σημασίας αποφάσεις» για την Ευρώπη και την Ελλάδα, που ελήφθησαν τα ξημερώματα στις Βρυξέλλες και ανέλυσε την πράσινη ατζέντα που υλοποιεί η κυβέρνηση και δημιουργεί προστιθέμενη αξία στην οικονομία με σεβασμό προς το περιβάλλον, «αφήνοντας στην άκρη την μικρόψυχη κριτική της αντιπολίτευσης».

«Αναντίρρητα οι αποφάσεις οι οποίες ελήφθησαν τα ξημερώματα στις Βρυξέλλες είναι ιστορικής σημασίας τόσο για την Ευρωπαϊκή Ένωση όσο και για την Ελλάδα. Συνιστούν ένα αποφασιστικό βήμα προς την ευρωπαϊκή ολοκλήρωση, αλλά ταυτόχρονα είναι και μια έμπρακτη αλληλεγγύη της ΕΕ προς τις οικονομίες και τους πολίτες που έχουν επηρεαστεί τόσο πολύ και τόσο βαθιά από τις επιπτώσεις του κορωνοϊού και ένα μήνυμα ότι η Ευρώπη -που κάποιοι νομίσαμε ότι μπορεί να έχει απομακρυνθεί από τις αξίες που την συνέστησαν- παραμένει πιστή στις αξίες της συνεργασίας, της ειρήνης, της αλληλεγγύης, της κοινωνικής συνοχής».

«Το ΥΠΕΝ στο επίκεντρο του πακέτου των 72 δις. ευρώ που εξασφάλισε η Ελλάδα
«Η Ελλάδα βγαίνει κερδισμένη από αυτό το πακέτο των 72 περίπου δισεκατομμυρίων ευρώ. Ενώ μέχρι σήμερα είχαμε παραδοσιακά ένα ΕΣΠΑ, τώρα θα έχουμε δύο ΕΣΠΑ. Οφείλουμε όχι απλώς να απορροφήσουμε, αλλά να αξιοποιήσουμε γρήγορα και συστηματικά με τον καλύτερο τρόπο αυτά τα κονδύλια, τα οποία δίνουν μια πρόσθετη αναπτυξιακή ώθηση στον τόπο. Το δικό μας Υπουργείο είναι στο επίκεντρο αυτών των δράσεων, όχι μόνο του ΕΣΠΑ, αλλά του Ταμείου Ανάκαμψης που χρηματοδοτεί Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας, ιδιαίτερα μορφές που έχουν να κάνουν με τεχνολογίες υβριδικού χαρακτήρα. Χρηματοδοτεί επίσης το Ταμείο Δίκαιης Μετάβασης στη Δυτική Μακεδονία και στη Μεγαλόπολη. Σύμφωνα με τους υπολογισμούς μας, το ποσό που διατεθεί τελικά είναι διπλάσιο του αρχικώς προταθέντος από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τον περασμένο χειμώνα. Είναι μια ισχυρή ένεση για τις περιοχές αυτές. Υπάρχουν επίσης δράσεις μεγάλης κλίμακας για το λεγόμενο κύμα ανακαινίσεων των κτιρίων, δημόσιων και ιδιωτικών. Αυτές είναι ενταγμένες σε ένα πλαίσιο πολιτικών για την ενεργειακή εξοικονόμηση και θα κάνουν το σημερινή «Εξοικονομώ Κατ’ Οίκον» να φαίνεται ένα πάρα πολύ μικρό πρόγραμμα».
 

node/39947

Νέο τεύχος DRIVE, την Κυριακή 19/9 με την Real News

Ξεκουραστήκαμε και επιστρέψουμε για το τεύχος 288, που έχει απ' όλα. Από αυτοκίνητα μέχρι ποδήλατα.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Αργύρης Τούντας Επικοινωνία

Νέο τεύχος DRIVE, την Κυριακή 19/9 με την Real News

Ποτέ η επάνοδος από τις καλοκαιρινές διακοπές δεν ήταν εύκολη. Προφανώς ούτε και τώρα. Γυρίσαμε όμως φρέσκοι και σπριντάραμε προκειμένου να καλύψουμε το έδαφος που χάθηκε τις ημέρες της ξεκούρασης και να ετοιμάσουμε ένα τεύχος με κεντρικό ήρωα το Audi A3 Sportback. Το πρώτο premium μικρομεσαίο δηλαδή, το οποίο έχει διαχρονικά -και αναλογικά- σαρώσει τις πωλήσεις στη χώρα μας και αναλύεται σε βάθος μέσω της πένας του Αλέξη και τη δοκιμή του Master Test.

Η δεύτερη θέση στο εξώφυλλο ανήκει στην όγδοη γενιά του Golf GTI με τους 245 PS, ενώ το αντικείμενο των ονείρων αυτό τον μήνα είναι η Ferrari F8 Spider που υπόσχεται όλα όσα και η κλειστή Tributo μαζί με πιο άμεση επαφή με το περιβάλλον. Και το γκάζι δεν τελειώνει εδώ, αφού οι 306 ίπποι της X2 Μ35i δίνουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον και εναλλακτικό GTi χαρακτήρα στο μικρότερο Sport Activity Coupe της BMW.

Συγκρίναμε επίσης την plug-in υβριδική έκδοση της BMW X1 με το Volvo XC40 T5 Twin Engine που μόλις ήρθε στη χώρα μας, σε μια μάχη που θα μπορούσε να αναδείξει κάλλιστα το τέλειο εταιρικό αυτοκίνητο. Ωστόσο, σε αυτό το τεύχος ο εξηλεκτρισμός δεν αφορούσε μόνο σε αυτοκίνητα αλλά και σε ποδήλατα. Τώρα που η κρατική επιδότηση έχει εκτοξεύσει το ενδιαφέρον του κοινού γι’ αυτά, αναλύουμε τι ακριβώς είναι και σε ποιους απευθύνονται τα ηλεκτρικά ποδήλατα, ενώ δοκιμάζουμε και τρία από διαφορετικές κατηγορίες.

Οι δοκιμές ολοκληρώνονται με το MINI One D Clubman, την ντίζελ έκδοση του νέου Renault Captur, το Citroen C3 Aircross με τον 120άρη ντίζελ κινητήρα και το αυτόματο κιβώτιο, την επίσης αυτόματη έκδοση του Nissan Micra και τη βασική έκδοση κινητήρα του Mitsubishi Space Star.

Ως δοκιμή κλασικού μοντέλου αυτό το μήνα εξασφαλίσαμε επιτέλους το FIAT 124 Sport Spider που κυνηγούσαμε εδώ και πολύ καιρό, ενώ ο Legend του τεύχους ονομάζεται Tom Tjaarda και είναι ο άνθρωπος που έπλασε την εικόνα του.
Εκτός από τις δοκιμές αυτοκινήτων και ποδηλάτων, το DRIVE 288 έχει επίσης και θέματα εγκυκλοπαιδικού ενδιαφέροντος. Όπως για παράδειγμα μια ανάλυση για την τεχνολογία των κυψελών υδρογόνου και το πόσο ρεαλιστικό είναι τελικά αυτή να αποτελέσει επόμενο βήμα για την αυτοκίνηση. Αλλά και την άποψη του υφυπουργού Αθλητισμού για το μηχανοκίνητο αθλητισμό, καθώς και την περιγραφή του πλάνου που υπάρχει για την επιστροφή του ράλι Ακρόπολις στο ημερολόγιο των παγκόσμιων αγώνων.
Καλή ανάγνωση!

node/39944
Volkswagen ID.4 concept

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Επικεφαλής της παγκόσμιας ηλεκτρικής επίθεσης του γερμανικού ομίλου, το VW ID.4, το επερχόμενο ηλεκτρικό SUV, αναμένεται να αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του όγκου παραγωγής του κατασκευαστή.

Παρασκευή, 18 Σεπτεμβρίου 2020 | Επικοινωνία

VW: Πρόβλεψη πώλησης 500.000 ID.4 μέχρι το 2025

Το ID.3 μόλις ντεμπουτάρισε στις εκθέσεις των αντιπροσωπειών, αλλά η Volkswagen βρίσκεται ήδη στο επόμενο βήμα. Σχεδιασμένο πάνω στην ίδια πλατφόρμα με το κόμπακτ EV της φίρμας, το Volkswagen ID.4 έρχεται να τοποθετηθεί σε μια πολύ πιο δημοφιλή κατηγορία, αυτή των κόμπακτ SUV. Ένα μοντέλο που το Wolfsburg τοποθετεί ως την ναυαρχίδα της παγκόσμιας επίθεσης όλου του ομίλου.

Πρέπει να ειπωθεί ότι το ID.4 θα είναι το πρώτο μοντέλο της φίρμας που θα κυκλοφορήσει ταυτόχρονα σε πολλές ηπείρους. Ενώ λοιπόν το Volkswagen ID.3 περιορίζεται μόνο στην ευρωπαϊκή αγορά, το ID.4 θα είναι επίσης διαθέσιμο στην Κίνα και στις Ηνωμένες Πολιτείες.

«Η Volkswagen θέλει να γίνει ηγέτης στην παγκόσμια αγορά ηλεκτρικής κινητικότητας -αλλά αυτό είναι κάτι που δεν θα συμβεί από μόνο του. Η Volkswagen θα επενδύσει περίπου 11 δισεκατομμύρια ευρώ έως το 2024. Και ως ένα κόμπακτ SUV, το ID.4 έχει τις καλύτερες προϋποθέσεις για μεγάλη επιτυχία σε όλες τις σημαντικές αγορές», δήλωσε ο Ralf Brandstätter, πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της φίρμας.

Volkswagen ID.4

Μέχρι το 2025, η Volkswagen έχει θέσει στόχο την παραγωγή 1,5 εκατ. ηλεκτρικών αυτοκινήτων κάθε χρόνο. Σύμφωνα με τον επικεφαλής της VW, το ID.4 θα αντιπροσωπεύει το ένα τρίτο του παραπάνω όγκου παραγωγής ή 500.000 αυτοκίνητα ετησίως.

Με λανσάρισμα το 2021, το ηλεκτρικό SUV της Volkswagen θα υιοθετήσει τη φιλοσοφία άλλων EV που έχουν σχεδιαστεί με βάση την σπονδυλωτή πλατφόρμα MEB, προσφέροντας διαφορετικά ηλεκτρομοτέρ και διαμορφώσεις μπαταρίας. Η επίσημη παρουσίαση του ID.4 θα πραγματοποιηθεί στις 23 Σεπτεμβρίου.