H EE μελετά νέα κίνητρα για απόσυρση ρυπογόνων αυτοκινήτων

H EE μελετά νέα κίνητρα για απόσυρση ρυπογόνων αυτοκινήτων

Κίνητρα που θα δίνουν έμφαση στην ανανέωση του στόλου των δημοσίων μεταφορών, αλλά και στην «αναβάθμιση» παλαιών ρυπογόνων οχημάτων, εξετάζει η ΕΕ.

Κίνητρα για την απόσυρση παλαιών οχημάτων φαίνεται να προωθεί η Κομισιόν, καθώς επισημαίνονται οι αρνητικές συνέπειες στο περιβάλλον από την κυκλοφορία παλαιών οχημάτων.

Το θέμα έθεσε στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή η ευρωβουλευτής της ΝΔ και του ΕΛΚ Μαρία Σπυράκη, με τον Επίτροπο Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν να επισημαίνει στην απάντησή του πως το «κλειδί» για να μειωθούν οι ρύποι είναι να δοθούν από τη μια κίνητρα για την ανανέωση του στόλου των οχημάτων, αλλά από την άλλη να αναβαθμιστούν και τα παλαιά και πιο ρυπογόνα οχήματα.

«Τα κίνητρα για την ανανέωση του στόλου οχημάτων με στόχο τη μετάβαση σε οχήματα μηδενικών εκπομπών και υποδομές φόρτισης ή για τη μετασκευή παλαιότερων οχημάτων διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στην επιτάχυνση της μείωσης των εκπομπών ρύπων, υπό την προϋπόθεση ότι είναι καλά στοχευμένα στα παλαιότερα και πιο ρυπογόνα οχήματα και δεν συνδέονται με την αγορά νέου αυτοκινήτου», τόνισε ο Τιερί Μπρετόν.

Σύμφωνα με στοιχεία της Ευρωπαϊκής Ένωσης Κατασκευαστών Αυτοκινήτων(ACEA), η Ελλάδα βρίσκεται στην τελευταία θέση μεταξύ των χωρών της Ευρωπαϊκής Ένωσης αναφορικά με την ηλικία του στόλου αυτοκινήτων, με τον μέσο ηλικιακό όρο των οχημάτων που κυκλοφορούν στη χώρα να είναι τα 17 έτη. 

Συγκεκριμένα, το 2022 δείχνουν στην Ελλάδα κυκλοφορούσαν σχεδόν 910.000 οχήματα με ηλικία άνω των 30 ετών. Να σημειώσουμε πως τα περισσότερα από αυτά τα «υπερήλικα» αυτοκίνητα είναι δημόσιας χρήσης, που εντείνει ακόμη περισσότερο το πρόβλημα. 

Για το λόγο αυτό και ο Επίτροπος Εσωτερικής Αγοράς Τιερί Μπρετόν, λέει πως το πρόγραμμα της ΕΕ δίνει μεγαλύτερη έμφαση στην ανανέωση του στόλου των δημοσίων μεταφορών. Ο Τιερί Μπρετόν τόνισε πως τα προγράμματα της ΕΕ στηρίζουν την ανανέωση του στόλου των δημόσιων μεταφορών, αλλά ο σχεδιασμός και η χρηματοδότηση των συστημάτων παροχής κινήτρων εμπίπτουν στην αρμοδιότητα των επιμέρους κρατών μελών, υπό την προϋπόθεση ότι συμμορφώνονται με τους κανόνες για τις κρατικές ενισχύσεις και άλλες ειδικές ανά ταμείο απαιτήσεις, για παράδειγμα, την αρχή της «μη πρόκλησης σημαντικής βλάβης» στο πλαίσιο του μηχανισμού ανάκαμψης και ανθεκτικότητας.

Στην ερώτησή της η κυρία Σπυράκη ζητά από την Κομισιόν τη χρηματοδότηση νέων μέτρων προκειμένου να καταστεί η ηλεκτροκίνηση οικονομικά προσιτή, αλλά και επιπλέον κίνητρα στους ιδιοκτήτες ώστε να αντικαταστήσουν τα παλαιά οχήματα με σύγχρονα και καθαρότερα αυτοκίνητα. 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube