node/15608

Tokyo Motor Show 2015: Νέο Yamaha Sports Ride Concept

Στο Tokyo Motor Show, η Yamaha παρουσίασε ένα σπορ αυτοκίνητο, στην δημιουργία του οποίου ρόλο έχει και ο Gordon Murray, δημιουργός της θρυλικής McLaren F1.

Είναι γνωστό ως Yamaha Sports Ride Concept. Ο Murray παρέχει στον Ιάπωνα κατασκευαστή μοτοσικλετών μια εναλλακτική εφαρμογή της δικής του μεθόδου κατασκευής iStream και τεχνογνωσία σε νέες πρωτοποριακές εφαρμογές ανθρακονημάτων. Ωστόσο δεν έχει συμμετοχή στον σχεδιασμό, για τον οποίο υπεύθυνος είναι ο πρώην σχεδιαστής της Toyota, Dezi Nagaya.

«Χρειάστηκαν περίπου πέντε μήνες, από την σχεδίαση στην κατασκευή», εξηγεί ο Nagaya, ο οποίος δούλεψε με μια ομάδα Ιαπώνων και Άγγλων σχεδιαστών γνωστή με το όνομα Design & Realizations και έχει έδρα στην Shizuoka. Ο Nagaya εξήρε τον ρόλο του Gordon Murray και παραδέχτηκε ότι πολλές σχεδιαστικές λεπτομέρειες είναι εμπνευσμένες από τις μοτοσικλέτες της εταιρείας.

Η νέα εκδοχή της κατασκευαστικής τεχνολογίας του Gordon Murray θέλει το υαλόνημα να αντικαθίσταται από ανθρακόνημα. Έχει εξελιχθεί σε συνεργασία με την ιαπωνική εταιρεία Toray, για την οποία ο Murray σχεδίασε το 2011 ένα σπορ αυτοκίνητο που ονομάζονταν Teewave. Πρόκειται για μια κατασκευή τύπου sandwitch, με κυψελωτό πυρήνα πεπιεσμένου χαρτιού ανάμεσα σε δύο φύλλα ανθρακονήματος.

Το βάρος του Yamaha Sports Ride Concept δεν αποκαλύφθηκε, αλλά εκτιμάται ότι θα είναι σημαντικά χαμηλότερο από 900 kg. Το κόστος παραγωγής εξαρτάται άμεσα από τον όγκο παραγωγής. Αλλά ο Murray υποστηρίζει ότι το σύστημα θα μπορούσε να λειτουργήσει με κερδοφορία για παραγωγή από 1.000 ως και 350.000 αυτοκίνητα. Με αυτή τη λογική, το αυτοκίνητο θα μπορούσε να τοποθετηθεί απέναντι στην Lotus Elise, με τιμή γύρω στις €40.000 (στην Αγγλία).



Το Sports Ride Concept έρχεται να συνεχίσει την συνεργασία Gordon Murray Design και Yamaha. Οι δύο εταιρείες είχαν δείξει στο Σαλόνι Αυτοκινήτου του Τόκιο το 2013 ένα μικρό αυτοκίνητο πόλης στο μέγεθος του Smart. Το Motiv, όπως λέγονταν, χρησιμοποιούσε την τεχνολογία iStream του Murray.

Η Yamaha δεν έκανε επισήμως λόγο για τον κινητήρα που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί στο Sports Ride Concept. Θα μπορούσε ωστόσο να συνδυαστεί το σασί του Murray με μια αναβαθμισμένη έκδοση του τρικύλινδρου χιλιάρι που χρησιμοποιούσε το Motiv. Ο κινητήρας εκείνος απέδιδε 70-80 ίππους, αλλά αναβαθμισμένος πάνω από τους 100 ίππους θα έδινε μια αναλογία περίπου 140 ίππους / τόνο. Στην κλάση της Elise, δηλαδή.



Άλλωστε τότε, ο Masato Suzuki, γενικός διευθυντής καινοτομίας της Yamaha, είχε αποκαλύψει ότι πάνω στο σασί του Motiv θα μπορούσαν να προκύψουν διαφορετικά σχέδια και τύποι αμαξώματος. Ενώ και ο ίδιος ο Murray είχε πει ότι θα μπορούσε εύκολα να δημιουργηθεί ένα σπορ κουπέ και ένα κάμπριο βασισμένο στο αρχικό concept του Motiv.

TAGS