DRIVE Legend: Erich Bitter, youngtimer ετών 89

DRIVE Legend: Erich Bitter, youngtimer ετών 89

Ο Erich Bitter δεν περιγράφει τον εαυτό του ως «βελτιωτή», αλλά ως έναν «Hersteller». Έναν κατασκευαστή. Ακόμη και σήµερα, στην ένατη δεκαετία της ζωής του, παραµένει το ίδιο δραστήριος και προσηλωµένος στη µεγάλη αγάπη του: Να φτιάχνει αυτοκίνητα.

DRIVE Legend: Erich Bitter

O Erich Bitter γεννήθηκε το 1933 στο Schwelm, 50 km ανατολικά του Düsseldorf στη Γερµανία. Σε ηλικία 16 ετών, στην υπό ανάπτυξη πλέον µεταπολεµική Γερµανία, εγκατέλειψε το σχολείο και ξεκίνησε να εργάζεται στην οικογενειακή επιχείρηση που πουλούσε ποδήλατα. Έτσι η αγωνιστική ποδηλασία ήταν σχεδόν φυσική κατάληξη για το νεαρό Erich που έγινε επαγγελµατίας και ένας από τους τοπ Γερµανούς ποδηλάτες.

Σε αυτή την πορεία συνδέθηκε στενά µε την NSU, η οποία όµως εκτός από ποδήλατα έφτιαχνε και αυτοκίνητα. Μια σχέση που τον οδήγησε τελικά στους αγώνες αυτοκινήτου. Αρχικά µε NSU και αργότερα, µέχρι το ’69, µε Porsche, Ferrari και Mercedes-Benz 300SL, και τελικά µε συµβόλαιο στην Abarth. Παράλληλα, το 1962, ο Erich ίδρυσε την εταιρεία Rallye-Bitter που ειδικευόταν στην προώθηση κιτ βελτιώσεων και αξεσουάρ.

Σε ηλικία 89 ετών, ο Erich Bitter παραµένει πολύ δραστήριος και σκέφτεται επίσης το µέλλον της φίρµας και της επιχείρησής του.

Το 1969, εγκαταλείποντας οριστικά τον κόσµο των ράλι, έγινε αντιπρόσωπος της Abarth στη Γερµανία και στη συνέχεια της µικρής ιταλικής φίρµας Intermeccanica. Με τα µοντέλα αυτής της τελευταίας να είναι ελάχιστα αξιόπιστα, αποφάσισε το 1971 να εξελίξει δικά του µοντέλα, µε σπορ χαρακτήρα, µε την γερµανική αυστηρότητα και προδιαγραφές ποιότητας.

Erich Bitter
O Erich Bitter και το Bitter «CD» στο Essen Motor Show το 2007.


Όπως ήταν λογικό, µιας και είχε διατελέσει σύµβουλος της Opel για την εξέλιξη σπορ µοντέλων και ειδικά του Rekord των 150 ίππων, για τη νέα επιχειρηµατική δραστηριότητά του στράφηκε προς το Rüsselsheim. Ενθαρρυµένος από τον David Hollsde, σχεδιαστή των Blitz, ξεκίνησε την παραγωγή ενός σπορ αυτοκινήτου, βασισµένου στο πρωτότυπο Opel Coupé Diplomat του ’69. Κόνσεπτ που είχε σχεδιάσει ο Charles Jordan, του οποίου ήταν βοηθός ο Hollsde. 

Το 1974, η Bitter GmbH λανσάρισε εµπορικά το πρώτο Bitter CD. Η κατασκευαστική πορεία της εταιρείας διήρκεσε µέχρι το 1986, µε 395 κοµµάτια από το CD και άλλα 488 κοµµάτια από το µοντέλο SC να βγαίνουν από τη γραµµή παραγωγής της εταιρείας στο Schwelm όπου και ζούσε ο Bitter. Όλα τους πάνω σε πλατφόρµες της Opel.

Από το 1984, πολλά πρωτότυπα κατασκευάστηκαν από τον Bitter, µε στόχο να διατηρήσει έναν µίνιµουµ παραγωγής, πρωτότυπα που του ανέθετε κατά κύριο λόγο η Volkswagen. Αλλά και δικά του κοµµάτια που κανένα τους όµως δεν έγινε εµπορική επιτυχία. Ένα από τα πρόσφατα δηµιουργήµατά του, το Bitter CD2, παρουσιάστηκε στη Διεθνή Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης το 2003 πάνω στο σασί του Holden Monaro, χωρίς και πάλι επιτυχία.

Erich Bitter

Ο Erich δεν το έβαλε κάτω και επανήλθε µε το 4θυρο Bitter Vero το 2007, βασισµένο στην πλατφόρµα του Holden Statesman. Με διακριτική εµφάνιση και ξεχωριστό φινίρισµα, το Vero φιγουράριζε ως εναλλακτική έναντι των ευρωπαϊκών µοντέλων υψηλής κλάσης… αλλά µόνο µια χούφτα αυτοκίνητα πουλήθηκαν.

Το 2009 όµως, ο Erich Bitter κατάφερε να εντυπωσιάσει τους ιθύνοντες της ευρωπαϊκής Opel µε το υπέροχο εσωτερικό του Vero. Έτσι ξεκίνησαν διαπραγµατεύσεις για τη διάθεση ενός Opel Insignia υψηλού επιπέδου µε φινίρισµα αλά Bitter. Για λόγους µάρκετινγκ, τα αυτοκίνητα δεν φορούσαν σήµα «Bitter», αλλά πωλούντο ως «Insignia By Bitter». Μια διαχείριση που επεκτάθηκε στη συνέχεια στα Opel Adam και Opel Mokka.

DRIVE Legend: Erich Bitter

Όταν το Groupe PSA εξαγόρασε την Opel το 2017, ο Bitter δεν ανησύχησε ιδιαίτερα και το πλησίασε οικοδοµώντας µια ζεστή σχέση µε τον CEO του, Carlos Tavares, χάρη στο κοινό ενδιαφέρον και την ιστορία τους για τους αγώνες αυτοκινήτων. Έτσι, η επιχείρηση «Opel by Bitter» συνεχίστηκε.

Από το 2016, ο Erich Bitter δραστηριοποιείται ως σύµβουλος για την εταιρεία ηλεκτρικών αυτοκινήτων πόλης e.GO Life που εδρεύει το Aachen, την οποία βοήθησε να συνδεθεί µε το Groupe PSA, δίνοντας του ανταλλακτικά. Και ποιος ξέρει, σε κάµποσα χρόνια µε την ηλεκτρική κινητικότητα στο φόρτε της, ίσως δούµε τα «e.GO Life by Bitter».

Σε ηλικία 89 ετών, ο Erich Bitter παραµένει σαφώς ακόµα πολύ δραστήριος, αλλά σκέφτεται επίσης το µέλλον της φίρµας και της επιχείρησής του. Μαζί µε τον ανιψιό του, Marcus Bitter, κάνει νέα σχέδια για τα επόµενα χρόνια και τη συνέχιση του ονόµατός του στα αυτοκινητικά πράγµατα.

Πιθανότατα δεν θα υπάρξουν ποτέ νέα µοντέλα από την Bitter. Αλλά η εταιρεία του Erich θα συνεχίσει να προσφέρει τα αποκλειστικά τριµ «by Bitter» στα µοντέλα της Opel. Πιθανώς ακόµη και µε θερµικούς κινητήρες ή ηλεκτροκινητήρες υψηλών προδιαγραφών που προορίζονται για τα µοντέλα «by Bitter»…

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube