Opel Diplomat «B» 1969-1977

Επιβλητικές διαστάσεις, μεγάλο μοτέρ V8… Amerikanische… Το Diplomat, ο ευρωπαϊκός κλώνος της Chevrolet Chevelle, ήταν το τελευταίο «αμερικανικό αμάξι» που θρονιάστηκε στην κορυφή της γκάμας της Opel.

Στην ανατολή του ’60, η οικονομική κατάσταση βελτιωνόταν ραγδαία στη Γερμανία. Εκμεταλλευόμενη το γεγονός, η Opel προχώρησε σε ένα φιλόδοξο σχέδιο ανανέωσης της κορυφής στην γκάμα της. Με τη γερμανική εταιρεία να είναι θυγατρική της General Motors, το χορό της ανανέωσης έσυρε το Kapitän, ξαδέλφι της Chevrolet Chevelle, με 6κύλινδρο μοτέρ. Αργότερα, πλαισιώθηκε από το Admiral, πιο πολυτελές και, τέλος, από το Diplomat, κορωνίδα της γκάμας με το μηχανοστάσιο γεμάτο από έναν κινητήρα V8. 

Ισχυρό, γρήγορο (ξεπερνούσε τα 200 km/h στην ευθεία), αλλά και βαρύ (πάνω από 1.600 κιλά), το Diplomat έπαιξε πρωτίστως το χαρτί της αμερικανικής άνεσης και πολυτέλειας. Παρόλα αυτά το μέγεθος του μοντέλου ήταν ξένο για τα ευρωπαϊκά δεδομένα. Ωστόσο, η δελεαστική τιμή το βοήθησε να σημειώσει μια συμπαθητική εμπορική πορεία, χωρίς ποτέ όμως να γίνει σοβαρός αντίπαλος για τις μεγάλες Mercedes-Benz.

Opel Diplomat «B»
Επιβλητικό με τα πέντε μέτρα μήκος, το Diplomat δεν μπορούσε να κρύψει την αμερικανική καταγωγή του. 


Γενικότερα όμως, η γκάμα KAD όπως είναι γνωστή (Kapitän, Admiral, Diplomat), το μεγάλο μέρος των πωλήσεών της το σημείωσε στη Γερμανία και στις άλλες μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές. Ωστόσο και παρά την ασυναγώνιστη σχέση τιμής/εξοπλισμού, τα μεγάλα Opel με τους «αγροτικούς» κινητήρες και την ανέμπνευστη γραμμή πλήττονταν σκληρά από έναν ευρωπαϊκό ανταγωνισμό, σαφώς πιο μοντέρνο και λιγότερο ενεργοβόρο. 

Τελευταίο χαρτί
Το 1969 και απέναντι σε αυτή την κατάσταση, η Opel αντέδρασε ανανεώνοντας την γκάμα KAD. Στο φαίνεσθαι, υπήρχε μια νέα καροσερί με λιγότερη τυποποίηση «sixties» και σαφώς πιο κομψή.

Opel Diplomat «B»
Το μεγάλο Diplomat προερχόταν από τη Chevrolet Chevelle που, για τα αμερικανικά δεδομένα, ήταν ένα μεσαίου μεγέθους σεντάν -το full sized ήταν η Impala.


Για το Diplomat B Series ειδικά, που ξεχώριζε για τα κάθετα φανάρια του, η ανανέωση προχωρούσε βαθύτερα.

Εξοπλισμένο με τέσσερα αεριζόμενα δισκόφρενα (μια πρώτη για τα ευρωπαϊκά δεδομένα) και με ανεξάρτητη ανάρτηση και στους τέσσερις τροχούς, απέδιδε επιτέλους 230 άλογα από τον 8κύλινδρο κινητήρα. 

Opel Diplomat «B»
Ο μεγάλος V8 με τα 230 άλογα κινούσε τη μεγάλη μπερλίνα της Opel χωρίς κόπο, με καλές επιταχύνσεις για το αυτόματο 3άρι GM Turbo Hydramatic THM-400  και με πάνω από 200 km/h στις ευθείες.


Και, παρόλο που με τα πέντε μέτρα και τα 1.700 κιλά του, το Diplomat κινείτο αδέξια στους απαιτητικούς δρόμους, αποδεικνυόταν ανταγωνιστικό έναντι πολυάριθμων Ευρωπαίων αντιπάλων του σε δρόμους με ανοιχτές καμπές. Γρήγορο μιας και έφτανε τα 205 km/h φιλοξενούσε τους επιβάτες του σε ένα σαφώς άνω του μέσου όρου εσωτερικό, εξολισμένο πληθωρικά για τα μέτρα της εποχής: Υδραυλικό τιμόνι, ηλεκτρικά παράθυρα, θερμαινόμενο πίσω τζάμι… 

Opel Diplomat «B»
Ευρύχωρη, η καμπίνα παρείχε άνεση υψηλού επιπέδου με καθίσματα-πολυθρόνες και εξοπλισμό πρώτης γραμμής. 


Με δελεαστική τιμή, έκανε μια καλή εμπορική αρχή. Ιδιαίτερα λαίμαργο σε βενζίνη, όπως τα περισσότερα μεγάλα αυτοκίνητα της εποχής, δεν άντεξε την πετρελαϊκή κρίση. Οι πωλήσεις από το 1974 και ύστερα κατακρημνίσθηκαν με ποσοστό πάνω από 80%. Ύστερα από τρία αργά και βασανιστικά χρόνια εξαφανίστηκε από την γκάμα της Opel, δίνοντας τη θέση του στο καινούργιο Senator, με την πιο ευρωπαϊκή λογική, αλλά και χωρίς καμία προσωπικότητα.

Το Diplomat Β με μια ματιά
Κινητήρας V8
Κυβισμός 5.354 cc
Κιβώτιο ταχυτήτων 3τάχυτο αυτόματο
Ισχύς 230 PS/4.700 rpm
Ροπή 475 Nm/2.800 rpm
0-100 km/h 8,5”
Τελική ταχύτητα 205 km/h
Διαστάσεις 4,92 x1,85 x 1,45 m
Πορτμπαγκάζ 475 lt
Βάρος 1.690 kg
Κατανάλωση υπεραστική/πόλη/εθνική/μέση 13,7-16,4 / 24,5-29,4 / 15,3-18,4 / 19,4 lt/100 km
Παραγωγή 18.725 αυτοκίνητα (1969-1977)
Τιμή σήμερα €25.000-32.000 (άριστη κατάσταση)