Cupra Tavascan: Nέα φορολογική ρύθμιση θα αναθερμάνει τις πωλήσεις;

Cupra Tavascan: Nέα φορολογική ρύθμιση θα αναθερμάνει τις πωλήσεις;

Πιθανή αλλαγή στον τρόπο φορολόγησης των ηλεκτρικών που κατασκευάζονται στην Κίνα ίσως δώσει «ανάσα» στο Cupra Tavascan, το οποίο έχει πληγεί από τους επιπλέον ευρωπαϊκούς δασμούς. Η Κομισιόν εξετάζει νέο καθεστώς που θα μπορούσε να αλλάξει τα δεδομένα.

Η πορεία του Cupra Tavascan έχει επηρεαστεί αρνητικά από τους δασμούς που έχει επιβάλει η Ευρωπαϊκή Επιτροπή στα ηλεκτρικά που παράγονται στην Κίνα. Ωστόσο, στις Βρυξέλλες βρίσκεται σε εξέλιξη η επανεξέταση του καθεστώτος του.

Το πρώτο ηλεκτρικό SUV της Cupra κατασκευάζεται στην Κίνα, στο πλαίσιο της συνεργασίας του Ομίλου Volkswagen με τη JAC Motors. Η κοινοπραξία VW-Anhui μάλιστα, διαθέτει στην κινεζική αγορά και ένα «δίδυμο» μοντέλο του ισπανικού SUV, με την ονομασία, Volkswagen ID.Unyx 06.

Οι πωλήσεις του Cupra Tavascan αποτελούν μεγαλύτερο ποσοστό των συνολικών πωλήσεων της Abrera

Η επιλογή αυτή είχε κυρίως βιομηχανική λογική. Όμως η θέσπιση αυξημένων δασμών για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα κινεζικής παραγωγής που εισάγονται στην Ευρώπη ανέτρεψε σημαντικά τα δεδομένα. Για τις Βρυξέλλες, δεν έχει σημασία αν το μοντέλο φορά ευρωπαϊκό ή κινεζικό σήμα. Έτσι, το Cupra Tavascan επιβαρύνθηκε με επιπλέον δασμό 20,7%. Παρ’ όλα αυτά, ενδέχεται σύντομα να τύχει ευνοϊκότερης αντιμετώπισης.

Cupra Tavascan

Και οι υπόλοιποι; Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έχει ξεκινήσει να εξετάζει αίτημα της VW-Anhui για αντικατάσταση του δασμού με έναν «κατώτατο επιτρεπόμενο» τιμοκατάλογο. Η φίρμα της Abrera ελπίζει πως αυτό θα αναζωογονήσει την εμπορική πορεία του SUV της. Από την αρχή της χρονιάς, το Tavascan έχει σημειώσει λιγότερες από 30.000 πωλήσεις στην Ευρώπη -περίπου τις μισές σε σχέση με τον ευρωπαϊκής παραγωγής «ξάδερφό» του, το Škoda Enyaq.

Ωστόσο, οι δασμοί δεν εξηγούν τα πάντα. Οι πωλήσεις του Tavascan αποτελούν μεγαλύτερο ποσοστό των συνολικών πωλήσεων της Cupra, σε σύγκριση με το μερίδιο του Enyaq μέσα στη Škoda. Η αναγνωρισιμότητα της μάρκας, η εικόνα του μοντέλου και η διάρθρωση του δικτύου φαίνεται πως παίζουν σημαντικό ρόλο στην πιο συγκρατημένη εμπορική πορεία του Tavascan.

Cupra Tavascan  

Αξίζει δε να σημειωθεί ότι, παρά τους δασμούς, το ισπανικό SUV σε πολλές αγορές είναι φθηνότερο από το τσεχικό! Στην Ελλάδα για παράδειγμα, το Tavascan με την 77άρα μπαταρία και τα 286 άλογα ξεκινά από €48.990 με το Enyaq 85 με το ίδιο ηλεκτρικό πακέτο να κοστίζει €47.960 το στάνταρ. Και από €50.950 το Enyaq Coupé 85 που είναι κοντινότερο σε φιλοσοφία με το Tavascan. 

Για τις Βρυξέλλες, η αποδοχή ενός τέτοιου αιτήματος μπορεί να ανοίξει τον δρόμο και για άλλα παρόμοια. Ήδη η Επιτροπή έχει απορρίψει επανειλημμένα την ιδέα επιβολής ελάχιστης τιμής, την οποία προωθούν η Κίνα και οι Κινέζοι κατασκευαστές. Η αποδοχή της πρότασης της VW-Anhui θα δημιουργούσε λοιπόν ένα προηγούμενο -ειδικά από τη στιγμή που οι δασμοί του 2024 αφορούν και μη κινεζικές μάρκες, όπως οι MΙΝΙ και η Tesla ή η Dacia.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google News Facebook Twitter Instagram YouTube