Car-sharing, η λύση για την κυκλοφοριακή συμφόρηση

Car-sharing, η λύση για την κυκλοφοριακή συμφόρηση

Το car-sharing (κοινό αυτοκίνητο) εξαπλώνεται σιγά-σιγά σε όλο τον κόσμο. Αλήθεια ποια τα οφέλη, αυτής της ιδιάζουσας νέας τάσης;

Car-Sharing

Συγκεκριμένα, το νέο trend που γνωρίζει όλο και μεγαλύτερη διάδοση και στην Ευρώπη το car-sharing, μετατρέπει εκτός των άλλων τις υποχρησιμοποιούμενες θέσεις στάθμευσης σε λειτουργικούς δημόσιους χώρους.

Tο Πανεπιστήμιο του Berkley, στην Καλιφόρνια παρακολούθησε εκατοντάδες συνδρομητές City CarShare στο Σαν Φρανσίσκο για 18 μήνες. Σε αυτήν την περίοδο, η μέση απόσταση όλων των διαδρομών ήταν 20.900 km, ενώ επιτυγχάνθηκε εξοικονόμηση καυσίμου 2.725,5 lt βενζίνης και αποφεύχθηκαν 9.072 kg CO2.

Επιπροσθέτως, σχεδόν το 33% των ατόμων που μετείχαν στο πρόγραμμα της κοινής χρήσης του αυτοκινήτου πούλησαν ένα ή περισσότερα από τα αυτοκίνητά τους και περίπου το 65% εγκατέλειψε την ιδέα αγοράς ενός επιπλέον αυτοκινήτου.

Σύμφωνα με μελέτες η δυναμική του car-sharing είναι τέτοια, που το 2027 o αριθμός των χρηστών αναμένεται να φτάσει τους 269,4 εκατομμύρια

Car-sharing

ΔΕΙΤΕ ΑΚΟΜΗ Mobilize: Μικροκινητικότητα με την υπογραφή της Renault

Το car-sharing εξαπλώνεται σε όλο τον κόσμο και παρατηρείται κυρίως σε περιοχές υψηλής αστικοποίησης, καθώς οι καταναλωτές και οι επιχειρήσεις επιθυμούν να επωφεληθούν από τις λύσεις αστικής μετακίνησης. Στην Ολλανδία, για παράδειγμα, τα αυτοκίνητα του car-sharing αυξάνονται συνεχώς για να φθάσουν τα αμέσως επόμενα χρόνια κοντά στο εκατομμύριο.

Τα κοινόχρηστα αυτοκίνητα αντικαθιστούν τα ιδιωτικά ή τα ενοικιαζόμενα αυτοκίνητα στο 38% των συνδρομητών, ενώ το 35% από τους συνδρομητές χρησιμοποιεί τα δημόσια μέσα μεταφοράς.

Αρκετές μελέτες παγκοσμίως δείχνουν την άμεση συσχέτιση μεταξύ της μειωμένης ιδιοκτησίας αυτοκινήτου και της απόστασης που διανύθηκε με το αυτοκίνητο. Μερικά ενδιαφέροντα στοιχεία δείχνουν ότι σημειώθηκε μείωση 1.600 km, γεγονός που ισοδυναμεί με 2.265 kg CO2 ετησίως (ανάλογα με το αυτοκίνητο) ανά νοικοκυριό car-sharing.

Μακροπρόθεσμα, οι χρήστες που μοιράζονται αυτοκίνητα θα σταματήσουν τη συνολική χρήση των αυτοκινήτων και αναμένεται να αρχίσουν να χρησιμοποιούν περισσότερο ποδήλατα, τρένα και αστικές συγκοινωνίες. Ένα κοινόχρηστο αυτοκίνητο αντικαθιστά τέσσερα έως οκτώ ιδιωτικά αυτοκίνητα και ο χώρος που εξοικονομείται από ένα κοινόχρηστο αυτοκίνητο είναι περίπου 36-38 τετραγωνικά μέτρα, εξασφαλίζοντας έτσι αρκετούς χώρους στάθμευσης.

Σύμφωνα με τη McKinsey, το car-sharing έχει μέλλον, ειδικά στην Ευρώπη. Ωστόσο, υπάρχουν προβλήματα που πρέπει να ξεπεραστούν για να επιταχυνθεί η ανάπτυξη. Μερικοί καταναλωτές δεν μπορούν να βρουν διαθέσιμα οχήματα όταν τα χρειάζονται, κάποιοι χρησιμοποιούν car-sharing, ενώ έχουν ιδιωτικά αυτοκίνητα και κάποιοι εξακολουθούν να διστάζουν λόγω της ανησυχίας που έχουν για το αν θα βρουν θέση στάθμευσης.

Car-sharing

Σύμφωνα με τα στοιχεία που δημοσίευσε η Berg Insight, ο παγκόσμιος στόλος car-sharing αυξήθηκε κατά 8,7% με αποτέλεσμα οι συνδρομές να αυξηθούν κατά 43,8% το 2022. Ο αριθμός των χρηστών υπηρεσιών car-sharing παγκοσμίως αναμένεται να αυξηθεί από 123,4 εκατομμύρια το 2022 σε 269,4 εκατομμύρια το 2027, ενώ ο αριθμός των αυτοκινήτων που χρησιμοποιούνται σε υπηρεσίες κοινής χρήσης αυτοκινήτων παγκοσμίως προβλέπεται να ανέβει από 575.000 το 2022 σε 979.000 μέχρι το τέλος του 2027.

Η Ευρώπη και η Ασία ηγούνται της παγκόσμιας επέκτασης του car-sharing ακολουθούμενες από τη Νότια Αμερική και τη Μέση Ανατολή. Ταυτόχρονα, η Βόρεια Αμερική ανέκαμψε το 2022, αυξάνοντας τον στόλο και το μέγεθος των συνδρομητών κατά 7,9% και 9,1%, αντίστοιχα.

 

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube