
Αυτό το ηλεκτρικό Volkswagen απέτυχε εμπορικά και θα κοπεί
Το Wolfsburg βάζει τέλος στην παραγωγή του Volkswagen ID.5 από το 2027, καθώς οι πωλήσεις του κουπέ SUV δεν μπόρεσαν ποτέ να ανταγωνιστούν τον πιο πρακτικό και δημοφιλές ID.4, οδηγώντας την εταιρεία σε αναπροσαρμογή στρατηγικής.


Οι Γερμανοί δεν σκοπεύουν να συνεχίσουν την πορεία του Volkswagen ID.5. Στην εμπορική σκιά του ID.4, το γερμανικό κουπέ SUV δεν κατάφερε ποτέ να πετύχει τις πωλήσεις που προσδοκούσε το Wolfsburg
Λανσαρισμένο το 2021, το Volkswagen ID.5 προοριζόταν να φέρει τη «διασκεδαστική» και πιο σπορ πινελιά στην γκάμα των ηλεκτρικών μοντέλων της φίρμας. Βασισμένο στην πλατφόρμα MEB, μοιράζεται τα περισσότερα τεχνικά χαρακτηριστικά με το ID.4, αλλά διαθέτει πιο χαμηλή και κεκλιμένη γραμμή οροφής και πιο σικάτο σπορ χαρακτήρα. Αρχικά σχεδιασμένο για την κινεζική αγορά, δεν κατάφερε να κερδίσει το ενδιαφέρον του κοινού εκεί.
Απογοητευτικά αποτελέσματα όμως, σημειώθηκαν και στην Ευρώπη: Μόλις 7.000 μονάδες πουλήθηκαν το πρώτο 6μηνο του 2025.
Σε τέσσερα χρόνια καριέρας -ή έξι, αν φτάσουμε μέχρι το 2027- το Volkswagen ID.5 είχε μια διαδρομή μάλλον διακριτική, σχεδόν «αθόρυβη», παρά τα κοινά τεχνικά και αισθητικά πλεονεκτήματα έναντι του ID.4
Το ID.4, πιο ευρύχωρο και πιο πρακτικό, έγινε γρήγορα η πρώτη επιλογή των αγοραστών, με 39.000 πωλήσεις στο ίδιο διάστημα στην Ευρώπη. Έτσι, η Volkswagen αποφάσισε: Το ID.5 θα αποσυρθεί από τον κατάλογο μοντέλων από το 2027. Στο Wolfsburg θέλουν να κατευθύνουν τους πόρους της φίρμας σε μοντέλα με μεγαλύτερες πωλήσεις.
Η απόφαση αυτή έρχεται σε μια περίοδο που η Volkswagen αναθεωρεί ριζικά τον σχεδιασμό της για τα επόμενα χρόνια. Η γερμανική φίρμα επιλέγει πιο «ασφαλή» βήματα και καλύτερη κερδοφορία. Ένα μικρό ηλεκτρικό πολυμορφικό, εμπνευσμένο από το Touran, εγκαταλείφθηκε υπέρ νέων SUV που θεωρούνται πιο εμπορικά. Στη λίστα με τα «θύματα» βρίσκεται και το Touareg.
Σε τέσσερα χρόνια καριέρας -ή έξι, αν φτάσουμε μέχρι το 2027- το ID.5 είχε μια διαδρομή μάλλον διακριτική, σχεδόν «αθόρυβη», παρά τα κοινά τεχνικά και αισθητικά πλεονεκτήματα έναντι του ID.4. Μια πορεία που δείχνει πόσο δύσκολο είναι, ακόμα και για έναν κολοσσό όπως η Volkswagen, να πολλαπλασιάζει εκδόσεις σε μια ήδη κορεσμένη κατηγορία.