node/31956

Αξίζει να πληρώσεις για άζωτο στα λάστιχα;

Αζωτο! Είναι παντού γύρω μας -η ατμόσφαιρα είναι αποτελείται κατά 78% από αυτό το στοιχείο. Κάνει όμως για τα λάστιχά σας; Πιθανώς ναι, πιθανώς όχι.

Στην πράξη, οι περισσότεροι άνθρωποι μπορεί να μην έχουν συνειδητοποιήσει ότι είναι δυνατόν να βάλουμε κάτι άλλο εκτός από κανονικό αέρα (ο οποίος, να υπενθυμίσουμε είναι κυρίως άζωτο) στα λάστιχα του αυτοκινήτου τους.

Εκτός, φυσικά, κι αν κάποιοι έχουν ενδώσει στο Cult of Nitrogen, που βάζουν πράσινα καπάκια στις βαλβίδες (στις ενεργές βαλβίδες κοκκινίζουν όταν πέφτει η πίεση) και διακηρύττουν ότι το αδρανές αυτό αέριο είναι το ιερό δισκοπότηρο της αποδοτικότητας στην οδήγηση.

Κάποιοι χιλιομετροφάγοι και οι οικολογικά προσανατολισμένοι οδηγοί, σε Ευρώπη και Αμερική, υιοθέτησαν εδώ και πολύ καιρό το άζωτο ως το αέριο της επιλογής τους για τα λάστιχα, αποφεύγοντας τον «κοινό» αέρα υπέρ αυτού του πολυσυζητημένου αερίου. Η αστικός μύθος που επικαλούνται οι θιασώτες του N2 λέει ότι το άζωτο είναι καλύτερο -χωρίς να σηκώνουν κουβέντα, μάλιστα- από οτιδήποτε άλλο με το οποίο μπορείς να φουσκώσεις τα λάστιχά σου. Και είναι συχνά μια από τις πεποιθήσεις-μπετόν για κάποιους που επιδιώκουν να μειώσουν τις εκπομπές ρύπων και την κατανάλωση σε καθημερινή βάση.

Nitrogen tyre valve cup

Πόσες από τις υποσχέσεις του αζώτου σχετικά με την αποδοτικότητα και τις επιδόσεις είναι «ευαγγέλιο» και πόσες από αυτές υπάγονται στη «διαβαθμισμένη πληροφορία» των αυτοκινητοβιομηχανιών; Οι απαντήσεις μπορεί να σας εκπλήξουν.

Ατμοσφαιρικός αέρας ή αλλιώς «σχεδόν άζωτο»
Η ουσία για το τι έχει τραβήξει τόσο την προσοχή στο άζωτο εκείνων που θέλουν να οδηγούν οικολογικά και οι εταιρείες που θέλουν να το εκμεταλλευτούν, είναι η ποιότητα στο φούσκωμα. Συγκεκριμένα, υπάρχει μια ισχυρή πεποίθηση ότι ένα λάστιχο που έχει φουσκώσει με άζωτο δεν θα ξεφουσκώσει με τον ίδιο ρυθμό με αυτό που το έχεις φουσκώσει με κοινό αέρα: 78% άζωτο, 21% οξυγόνο και 1% «οτιδήποτε άλλο». Αυτό δηλαδή που βάζει ο καθένας μας με την τρόμπα στο βενζινάδικο.

Γιατί συμβαίνει αυτό; Η μείωση της πίεσης στα λάστιχα αποτελεί σημαντικό παράγοντα που επιβαρύνει την κατανάλωση του αυτοκίνητου. Έρευνα κατασκευαστή ελαστικών διαπίστωσε ότι οι Ευρωπαίοι χάνουν 8,1 δισ. λίτρα βενζίνης ετησίως ως αποτέλεσμα της οδήγησης με λάστιχα των οποίων η πίεση είναι χαμηλότερη από την ενδεδειγμένη. Μια κατάσταση που αφορά πάνω από το 90% των ελαστικών σε όλον τον κόσμο.

alarm tyre pressure gauge

Τα λάστιχα που τα έχεις φουσκώσει με ατμοσφαιρικό αέρα τείνουν να χάνουν πίεση με ρυθμό 1-1,5 psi ανά μήνα. Γι’ αυτό και συνιστάται να ελέγχεις τα λάστιχά σου κάθε λίγες εβδομάδες για να βεβαιωθείς ότι είναι πάντα σωστά φουσκωμένα. Ωστόσο, οι υποστηρικτές του αζώτου υποστηρίζουν ότι, το ελαφρώς μεγαλύτερο μέγεθος των μορίων του σε σύγκριση με του οξυγόνου, σημαίνει ότι είναι λιγότερο πιθανό να περνούν μέσα από το λάστιχο ενός σωστά σφραγισμένου τροχού, μειώνοντας έτσι δραστικά το ρυθμό απώλειας της πίεσης.

Κι ενώ είναι αλήθεια ότι το άζωτο είναι ευκολότερο να συγκρατηθεί μέσα στο λάστιχο, ας γυρίσουμε για μια στιγμή πίσω στη σύνθεση του αέρα που αναπνέουμε, του ίδιου που φουσκώνει τα λάστιχά μας. Είναι ήδη άζωτο κατά 78%, κάτι που σημαίνει ότι η μετατροπή του σε καθαρό άζωτο αυξάνει την ποσότητα αυτού του αερίου μέσα στο λάστιχο μόλις κατά 22%.

Tyres

Μην νομίζετε όμως, ότι αυτό σημαίνει ότι το λάστιχο θα παραμείνει φουσκωμένο κατά 22% περισσότερο από ένα γεμάτο με «κανονικό» αέρα. Όλα τα λάστιχα αζώτου θα αντισταθούν στον απώλεια πίεσης κάπως καλύτερα από τα αντίστοιχα φουσκωμένα με ατμοσφαιρικό αέρα, αλλά όχι με ρυθμό που θα μπορούσε να αξιολογήσει ως «βραδύτερο» ο μέσος οδηγός. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να συνεχίσεις να ελέγχεις την πίεση των ελαστικών σε τακτική βάση. Μόνο που όταν χρειαστεί να ξαναφουσκώσεις ένα λάστιχο δεν θα μπορείς να πας στο οικείο ή σε οποιοδήποτε άλλο βενζινάδικο για τσάμπα αέρα. Θα χρειαστεί να κατευθυνθείς σε ένα μαγαζί ή βουλκανιζατέρ με αυτή τη δυνατότητα και να… πληρώσεις. Η τιμή ποικίλει από τέσσερα έως έξι ευρώ ανά λάστιχο, ήγουν ένα 20ρικο για τα τέσσερα.

Τι γίνεται με τη θερμοκρασία;
Η μείωση της πίεσης είναι επίσης ένα ζήτημα για τα λάστιχα που είναι φουσκωμένα με ατμοσφαιρικό αέρα κατά την αλλαγή των εποχών, όταν ο καιρός αρχίζει και ζεσταίνει ή αντίστροφα. Όταν πέφτει η θερμοκρασία, το ίδιο ισχύει και για τις πιέσεις των ελαστικών. Έτσι, μπορεί να οδηγηθείς σε λάστιχα με χαμηλή πίεση το φθινόπωρο ή το χειμώνα.

winter tyre pressure

Οι θιασώτες του αζώτου συχνά επισημαίνουν ότι το αγαπημένο τους αέριο είναι σε θέση να αντισταθεί σε αυτόν το τύπο απώλειας της πίεσης –κάτι που δεν συμβαίνει στην πραγματικότητα. Η αλήθεια είναι ότι, το άζωτο θα χάσει περίπου δύο psi για κάθε ένα βαθμό Κελσίου που πέφτει το θερμόμετρο -ή περίπου το 2% της πίεσης. Πρέπει ακόμα να ελέγξετε τις πιέσεις των ελαστικών σας κατά τη διάρκεια εποχικών αλλαγών ή αν αλλάξει απότομα ο καιρός (και η θερμοκρασία) είτε είναι φουσκωμένα με άζωτο είτε με απλό αέρα..

Υπάρχει και ένα «αλλά»
Υπάρχει ένας μεγάλος αστερίσκος που πρέπει να προστεθεί στα παραπάνω και έχει να κάνει με την υγρασία. Παρόλο που το καθαρό άζωτο χάνει την πίεση σχεδόν στο ίδιο ρυθμό με το ατμοσφαιρικό αέρα σε ένα φουσκωμένο λάστιχο, έχει το πλεονέκτημα ότι είναι σχεδόν τελείως ξηρό, με ένα τρόπο που ο «κανονικός» αέρας δεν είναι.

Γιατί είναι σημαντική αυτή η έλλειψη υγρασίας; Η παρουσία υδρατμών μέσα σε ένα λάστιχο μπορεί να οδηγήσει σε μεγαλύτερες διακυμάνσεις της πίεσης που σχετίζονται με τη θερμοκρασία. Αυτό συμβαίνει όταν το λάστιχο ζεσταθεί ύστερα από οδήγηση για παρατεταμένο χρονικό διάστημα (αυξανόμενη πίεση) ή όταν κρυώσει το χειμώνα (μείωση της πίεσης). Και αυτό γίνεται επειδή ο υδρατμός δεν είναι το ίδιο σταθερός όσο είτε το οξυγόνο είτε το άζωτο, όταν πρόκειται να αντισταθεί στις μεταβολές της θερμοκρασίας.

Nitrogen tyre valve cup

Είναι δύσκολο να ελέγξεις πόση υγρασία υπάρχει σε μια τρόμπα στο βενζινάδικο, χώρια που από πρατήριο σε πρατήριο το όργανο της αντλίας έχει διαφορετικό σφάλμα. Το άζωτο, από την άλλη πλευρά, είναι σχεδόν 95% καθαρό, κάτι που εγγυάται ότι σχεδόν καθόλου υγρασία δεν θα μπει στο λάστιχο κατά το φούσκωμα, αλλά και το ίδιο το όργανο για την πλήρωση με άζωτο είναι ακριβέστερο. Αυτό έχει και άλλα οφέλη, συμπεριλαμβανομένης της μείωσης της πιθανότητας διάβρωσης του ελαστικού και αυτής της ζάντας με την πάροδο του χρόνου.

Δεν αξίζει το επιπλέον κόστος
Ακόμη κι αν ληφθεί υπόψη η υγρασία, είναι δύσκολο να ανακηρύξεις το άζωτο στο αέριο-πανάκεια, όσο κι αν κάποιοι έμποροι ή επαγγελματίες προσπαθούν να μας πείσουν για να το αγοράσουμε. Ναι, η ξηρότητα και η καθαρότητα του δίνουν ένα μικρό εποχικό πλεονέκτημα όσον αφορά τη σταθερότητα του φουσκώματος και στην αντοχή στη διάβρωση, αλλά δεν αξίζει το πρόσθετο κόστος και την ταλαιπωρία της διαδικασίας έναντι του κοινού αέρα. Το άζωτο μπορεί να διαφεύγει από τα λάστιχα με ρυθμό λίγο πιο αργό από τον ατμοσφαιρικό αέρα, αλλά αυτό δεν σε απαλλάσσει από τον έλεγχο της πίεσης, και μάλιστα σε παρόμοια διαστήματα, αν θέλεις να οδηγείς όσο πιο αποδοτικά και ασφαλώς γίνεται. Ένα πράσινο καπάκι στο στέλεχος της βαλβίδας δεν είναι, δυστυχώς, υποκατάστατο της επαγρύπνησης.

node/39428

18 απαραίτητα εργαλεία για το «συνεργείο» σου

Η συντήρηση και η επισκευή του αυτοκινήτου δεν χρειάζεται σε όλες τις περιπτώσεις «ειδικό». Αν έχεις στοιχειώδεις γνώσεις, μεράκι και τα κατάλληλα εργαλεία, πολλά πράγματα μπορείς να τα φτιάξεις ο ίδιος.

Τετάρτη, 08 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

18 απαραίτητα εργαλεία για το «συνεργείο» σου

Πιάνουν τα χέρια σου; Θα ήθελες να μπορείς ο ίδιος να επισκευάζεις κάμποσα πράγματα στο αυτοκίνητό σου; «Μάστορας» χωρίς εργαλεία δεν υπάρχει σε αυτόν τον κόσμο. Αν υπάρχει πάντως η βούληση, δεν χρειάζεται να αγχώνεσαι. Στο antallaktikaonline.gr θα βρεις κάθε εργαλείο της λίστας που συντάξαμε και κρίνουμε ως «απαραίτητα» για να γίνεις «μάστορας»… 

1. «Δεματικά»
Γνωρίζεις ότι υπάρχουν «δεματικά» για χρήση σε αυτοκίνητα; Τα γνωστά μας tie wrap δεν κάνουν μόνο για καλώδια, αλλά μπορούν να χρησιμοποιηθούν π.χ. για να διατηρήσουν προσωρινά σταθερά τα τάσια που δεν κουμπώνουν σωστά ή άλλα εξωτερικά μέρη του αυτοκινήτου που έχουν χαλαρώσει.

2. Ισχυρός μαγνήτης
Ακόμα ένα «εργαλείο» που θα σε κάνει να αναρωτηθείς «για ποιο λόγο χρειάζομαι έναν ισχυρό μαγνήτη στην εργαλειοθήκη μου;». Διότι ένας ισχυρός, ανθεκτικός μαγνήτης μπορεί να σε βοηθήσει να συγκρατήσεις με χαλαρό τρόπο μεταλλικά κομμάτια κατά τη διάρκεια μιας επισκευής. 

3. Πολυεργαλεία
Για να κάνεις κάποιες εργασίες στο αυτοκίνητο με απόλυτη ασφάλεια χρειάζεται να έχεις αξιόπιστο εξοπλισμό ανύψωσης.

jack
α. Γρύλος: Είναι βασικό εργαλείο που σου επιτρέπει να σηκώνεις το αυτοκίνητο για να πραγματοποιήσεις μια επισκευή ή συντήρηση. Για παράδειγμα να αντικαταστήσεις ένα σκασμένο λάστιχο ή να αλλάξεις λάδια. Αλλά, προσοχή! Το βάρος του αυτοκινήτου δεν πρέπει να υπερβαίνει την ικανότητα του γρύλου. Οπότε χρειάζεται να επιλέξεις εάν χρειάζεσαι μηχανικό γρύλο, καροτσόγρυλο ή υδραυλικό γρύλο-μπουκάλα…strip
Τρίποδα: Ή τριπόδια ή (σ)τριπόδια… Αυτά θα σου επιτρέψουν να υποστηρίξεις το αυτοκίνητο με ασφάλεια ενώ δουλεύεις από κάτω του. Για να διασφαλίσεις μάλιστα την καλύτερη σταθερότητα του αυτοκινήτου, επίλεξε τρίποδα με κρεμαγέρα, όπως οι επαγγελματίες.

5. Μετρητής βάθους πέλματος
Για να κινείσαι με ασφάλεια, θα πρέπει να ελέγχεις τακτικά τη φθορά των ελαστικών του αυτοκινήτου. Πώς μπορείς να το κάνεις; Με τη χρήση του μετρητή βάθους πέλματος για το λάστιχο. Αλλά να ξέρεις ότι παρά τη σύσταση για κατώφλι αντικατάστασης των ελαστικών το 1,6 mm, συστήνουμε τα 2 mm. 

6. Κομπρεσέρ αέρα
Για να διευκολύνεις με επαγγελματικό τρόπο την εργασία σου, επίλεξε έναν αεροσυμπιεστή. Το κομπρεσέρ θα σου επιτρέψει να φουσκώνεις τα λάστιχα στο άψε-σβήσε και να τροφοδοτείς ένα πνευματικό πιστόλι για καρυδάκια ή ένα πιστόλι βαφής.

tools-set

7. Σετ κλειδιά-καρυδάκια
Για να συντηρήσεις το αυτοκίνητό σου, ένα πλήρες σετ εργαλείων είναι απαραίτητο. Περιλαμβάνει συνήθως καρυδάκια διαφορετικών σχημάτων και μεγεθών, κατσαβίδια, ενώ τα υπερπλήρη, άλεν και torx. Με ένα τέτοιο σετ μπορείς να κάνεις διάφορες εργασίες. Από σφίξιμο ή βίδωμα μέχρι λύσιμο ή απλώς λασκάρισμα. Αποτελεί δε ουσιαστικό εξοπλισμό για όλους τους επαγγελματίες και τους λάτρεις του DIY.

8. Κοπτικές διαγώνιες πένσες
Οι διαγώνιες πένσες σου επιτρέπουν να κόβεις σύρματα, χαλκό, σίδερο... Έτσι, για να πετύχεις στις μικρές επισκευές σου, εφοδιάσου με διαγώνιες πένσες κοπής. Να θυμάστε πάντα ότι ένας καλός πολυτεχνίτης (αλλά όχι ερημοσπίτης) πρέπει να έχει καλά εργαλεία αυτοκινήτου.wrench

9. Πενσοειδή
Διάφορα είδη σε πένσες θα σου λύσουν τα χέρια: Κλασική πένσα, ασφαλειοτσίμπιδο κυρτό και ίσιο, μυτοτσίπμπιδο κυρτό ίσιο (και σε μίνι), τσιμπιδάκι φρυδιών (!), τσιμπιδάκι μοσκίτο…

10. Λεβιέδες μόχλευσης
Οι μπάρες μόχλευσης σου επιτρέπουν να κάνεις διαφορετικές εργασίες. Διατίθενται σε διάφορα μεγέθη και σχήματα. Ορισμένες μάλιστα μπάρες μόχλευσης είναι ιδανικές για όλους τους τύπους εργασιών, απαιτώντας ελάχιστη μόχλευση. Άλλες, σου επιτρέπουν να εκτελείς βαριά βιομηχανική εργασία. Έτσι, πριν αγοράσεις έναν λεβιέ χρειάζεται να λάβεις υπόψη το μέγεθός του.

11. Δυναμόκλειδο
Μπορεί να ακούγεται εξεζητημένο και να το έχουμε συνηθίζει να το ακούμε σε χρήση μόνο στο καπάκι του μοτέρ και στο σασμάν… Αλλά ένα δυναμόκλειδο (ή ροπόκλειδο) θα σου επιτρέψει να σφίξεις για παράδειγμα με απόλυτη ακρίβεια τα μπουλόνια των τροχών. Ο καλός μάστορας DYI χρειάζεται επαγγελματικά εργαλεία.
torque wrench

12. Πένσα (γκριπ) συγκράτησης
Η πένσα συγκράτησης γνωστή και ως «σκύλα» διαθέτει λειτουργία μέγγενης και είναι απαραίτητο εργαλείο για τη συντήρηση του αυτοκινήτου. Τα πλεονεκτήματα και η αξιοπιστία της είναι αντιστρόφως ανάλογη της μικρής αναφορά της στο άρθρο. Μην την ξεχάσεις! Για πλήρη κάλυψη πάρε και μια με μακριές μύτες. Κι αν είσαι ψαγμένος, παίρνεις και μια γκριπ Milwaukee!

13. Σταυρός
Το κλειδί σταυρός με τις τέσσερα «καρύδια» του είναι ένα εργαλείο σχήματος «+». Αποτελεί δε το ιδανικό εργαλείο για το σφίξιμο και το λασκάρισμα στα μπουλόνια των τροχών. Το «συνεργείο» ενός καλού ερασιτέχνη πολυτεχνίτη πρέπει να είναι εξοπλισμένο με αυτό το βασικό εργαλείο.

14. Φλόγιστρο-μπεκ κοπής ασετυλίνης
Το πιο σημαντικό πλεονέκτημα αυτού του εργαλείου είναι η ευελιξία του και είναι ένα από τα πιο χρήσιμα εργαλεία DIY για την επισκευή αυτοκινήτων. Το φλόγιστρο ακετυλενίου χρησιμοποιείται για τη θέρμανση ενός βαρέως επικαλυμμένου στοιχείου για τη διευκόλυνση της αφαίρεσής του, αλλά και για την κοπή του μετάλλου. Μακριά από παιδιά!

torque acet

15. Πυροσβεστήρας
Ένας πυροσβεστήρας στο γκαράζ που εργάζεσαι αποτελεί εκ των ων ουκ άνευ για να το κάνεις με ασφάλεια. Μόνο, θυμήσου να ελέγχεις κάθε χρόνο ότι η πίεση του πυροσβεστήρα είναι στο συνιστώμενο επίπεδο για να αποφύγεις δυσάρεστες εκπλήξεις την κακιά την ώρα.

16. Δυνατά φώτα
Ακόμα και ένα ερασιτεχνικό ατελιέ χρειάζεται να είναι καλά φωτισμένο για να εργάζεσαι με τη μέγιστη δυνατή ευκολία στο αυτοκίνητό σου. Μπορεί τα βιβλία να λένε ότι η παραγωγική ικανότητα παραμένει αναλλοίωτη μέχρι το επίπεδο του σεληνιακού φωτός, αλλά οι σκοτεινές γωνιές δεν είναι ό,τι καλύτερο για τεχνικές εργασίες.

16. Ηλεκτρική σκούπα
Αδιαμφισβήτητα μια ηλεκτρική σκούπα είναι ό,τι καλύτερο για τον καθαρισμό του αυτοκινήτου. Και όπως καλά γνωρίζεις, αν χρησιμοποιείς καθημερινά το αυτοκίνητο, η καμπίνα του βρομίζει γρήγορα από τη σκόνη. Για να έχεις λοιπόν ωραίο αισθητικό αποτέλεσμα αλλά και για λόγους υγιεινής, κάνε το τακτικά. Μην διστάσεις όμως να εξοπλίσεις το γκαράζ με ένα κατάλληλο επαγγελματικό μοντέλο για να καθαρίζεις χωρίς να καταστρέφεις το αυτοκίνητο.

car vacuum

17. «Αναγνώστης» της OBD II
Ένα διαγνωστικό της OBD II θα μπορούσε να σου δώσει μια ιδέα για τον λόγο που για παράδειγμα ανάβουν κάποιες ενδεικτικές λυχνίες στο ταμπλό… και να σε οδηγήσει στη σωστή κατεύθυνση για την επίλυση του προβλήματος. Σήμερα, τη δουλειά την κάνουν και τα smartphone, αλλά ένα εξειδικευμένο εργαλείο είναι καλύτερο από μια app σε ios ή android, χώρια που υποστηρίζει τόσο πρωτόκολλα OBD όσο και τα καινούργια CAN -Controller Area Network.

18. Mighty Puller
Προφανώς το μηχανικό μηχανολογικό κομμάτι σε συναρπάζει ως ερασιτέχνη μηχανικό, αλλά γιατί να μην κάνεις και μια εύκολη «φαναρτζοδουλειά» Ένα σωστά εξοπλισμένο ερασιτεχνικό συνεργείο χρειάζεται το ειδικό εργαλείο για την επιδιόρθωση βαθουλωμάτων στην καροσερί. Με το Mighty Puller μπορείς να αφαιρέσεις ή τουλάχιστον να εξαφανίσεις με μια βεντούζα ένα χτύπημα στα πλευρά στο καπό, στο εμπρός ή στο πίσω μέρος, ακόμη και στην οροφή.

Mighty Puller

Αν έχεις τον κατάλληλο χώρο, πιάνουν τα χέρια σου και θες να το κάνεις όπως οι επαγγελματίες, μην διστάσεις να εξοπλίσεις το γκαράζ σου με τα παραπάνω 18 εργαλεία.

node/39384

Goodyear Fleet Tracker: Η έξυπνη εφαρμογή για τη σωστή διαχείριση των ελαστικών 

Η Goodyear λανσάρει την εφαρμογή Goodyear Fleet Tracker διευκολύνοντας τους στόλους στη σωστή διαχείριση όλων των οχημάτων, συμπεριλαμβανομένων των τρέιλερ. 

Πέμπτη, 02 Ιουλίου 2020 | Επικοινωνία

Goodyear Fleet Tracker: Η έξυπνη εφαρμογή για τη σωστή διαχείριση των ελαστικών 

Το Goodyear Fleet Tracker είναι μία πολύ φιλική και έξυπνη εφαρμογή προς το χρήστη και παρέχει λεπτομερή καταγραφή και παρακολούθηση των χιλιομέτρων των οχημάτων. H συνεχής παρακολούθηση του «υπολειπόμενου πέλματος» επιτρέπει στους στόλους και τους παρόχους σέρβις να καθορίσουν την κατάλληλη στιγμή για την αντικατάσταση των ελαστικών και προληπτικά να προγραμματίσουν την συντήρησή τους, δίχως καμία διακοπή κατά τη λειτουργία τους. Επιπλέον, η έξυπνη συσκευή θα υποστηρίζει τη βιώσιμη λειτουργία των στόλων, επεκτείνοντας τη διάρκεια ζωής των ελαστικών, διασφαλίζοντας ότι ο σκελετός των ελαστικών, παραμένει σε βέλτιστη κατάσταση για αναγόμωση. 

Ακόμη, η λύση αυτή που παρέχει η Goodyear, διευκολύνει τον εντοπισμό των οχημάτων στο δρόμο που βρίσκονται σε απομακρυσμένες τοποθεσίες. Η συσκευή που λειτουργεί με μπαταρία, μπορεί να εγκατασταθεί σε οποιοδήποτε τύπο οχήματος, διευκολύνοντας κατά πολύ τη διαχείριση των ρυμουλκούμενων οχημάτων.  Πρόκειται για μια καινοτόμο λύση, η οποία στέλνοντας σήμα μέσω GPS, επιτρέπει στο διαχειριστή του στόλου και στον πάροχο σέρβις να βελτιώσει την ανεύρεση των οχημάτων που βρίσκονται σε λειτουργία ή να εντοπίσει κάποιο ρυμουλκούμενο όχημα που βρίσκεται σταθμευμένο σε απομακρυσμένη τοποθεσία για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα. 

Η πρόταση εντοπισμού της Goodyear, συμπεριλαμβάνει εσωτερική μνήμη αποθήκευσης με χωρητικότητα περισσότερων από 55.000 εγγραφών ενώ χρησιμοποιώντας απλώς το δίκτυο κινητής τηλεφωνίας, μεταφέρει τα συγκεντρωμένα δεδομένα σε ένα cloud. Ακόμα και σε περίπτωση που ένα όχημα που έχει εξοπλιστεί με τη συσκευή βρίσκεται εκτός εμβέλειας, η χωρητικότητα της μνήμης είναι αρκετά μεγάλη ώστε να διασφαλίσει ότι τα δεδομένα δεν θα χαθούν.

 Ένας ενσωματωμένος μετρητής κίνησης 3 σταδίων επιτρέπει στο σύστημα να εισέλθει σε ‘κατάσταση αναστολής λειτουργίας’ και να μπει σε κατάσταση ‘εξαιρετικά χαμηλής ισχύος’, όπου η τεχνολογία θα επαναεργοποιηθεί όταν ανιχνευθεί κίνηση του οχήματος. Από προεπιλογή, το GPS στέλνει σήμα κάθε δεκαπέντε λεπτά, ενώ η αποστολή δεδομένων πραγματοποιείται κάθε δύο ώρες ή όταν το όχημα σταματά ή ξεκινά τη λειτουργία του. Tο διάστημα μεταφοράς των δεδομένων μπορεί να διαμορφωθεί για να καλύψει συγκεκριμένες ανάγκες στόλου και του τύπου μεταφοράς. Τα ισχυρά συστήματα τεχνολογίας δεδομένων της Goodyear, θα αναλύσουν τα δεδομένα που συλλέγονται.  Ο χρήστης έχει πρόσβαση σε λεπτομερή δεδομένα διανυθέντων χιλιομέτρων και σε δεδομένα δρομολογίων ανά εξοπλισμένο όχημα, μέσω μιας προσαρμοσμένης αναφοράς, ενώ μπορεί να παρακολουθήσει το συνολικό ιστορικό του στόλου με τη βοήθεια ενός φιλικού προς το χρήστη πίνακα σε εφαρμογές κινητών τηλεφώνων και διαδικτυακές πύλες. 

[Πηγή: Goodyear]