Τι παραπάνω κάνει η κάμερα της Renault στην κολόνα του οδηγού;

Τι παραπάνω κάνει η κάμερα της Renault στην κολόνα του οδηγού;

Οι πιο παρατηρητικοί θα έχουν ήδη προσέξει τη μικρή κάμερα που είναι ενσωματωμένη στον κολόνα, στην πλευρά του οδηγού, στα πιο πρόσφατα μοντέλα της Renault. Πρόκειται για ένα νέο σύστημα που δεν στοχεύει μόνο στη συμμόρφωση με τους κανονισμούς ασφαλείας.

Renault

Η Ευρωπαϊκή Ένωση επιβάλλει όλο και περισσότερα ηλεκτρονικά συστήματα υποβοήθησης στα αυτοκίνητα, με τη Renault να ανταποκρίνεται υπερκαλύπτοντας τις κανονιστικές απαιτήσεις. 

Από τις 7 Ιουλίου του 2024, ο κανονισμός GSR2 καθιστά υποχρεωτικά μια σειρά από τεχνολογίες για όλα τα νέα αυτοκίνητα που πωλούνται στην Ευρώπη, ορίζοντας επίσης τις ημερομηνίες εφαρμογής τους στα νέα μοντέλα. Η Renault έχει ήδη ενσωματώσει μια διακριτική κάμερα στον εμπρός κολόνα, στη μεριά του οδηγού, του νέου Clio 6, και στις ανανεωμένες εκδόσεις των Austral (βλ. τιμή) και Espace. Πίσω από αυτό το «μάτι» κρύβεται ένα προηγμένο σύστημα ασφαλείας με πολλαπλές λειτουργίες.

Η μικρή κάμερα, αντίστοιχη με αυτές που έχουμε δει σε μοντέλα των περισσότερων κινεζικών εταιρειών, έκανε την πρώτη εμφάνισής στον Ρόμβο με το ανανεωμένο Renault Espace. Πρωταρχική  λειτουργία της είναι να παρακολουθεί το επίπεδο διάσπασης προσοχής του οδηγού.

Η νέα κάμερα της Renault, συνδεδεμένη με ECU, εκτός από τη διάσπαση προσοχής συνδυάζεται με προηγμένο σύστημα επείγουσας ακινητοποίησης και διαθέτει λειτουργία αναγνώρισης προσώπου

Renault

Από τις 7 Ιουλίου 2024 είναι ήδη υποχρεωτική στα νέα μοντέλα που λαμβάνουν έγκριση τύπου και από τις 7 Ιουλίου του 2026 θα βρίσκεται υποχρεωτικά σε όλα τα καινούργια αυτοκίνητα. Πρόκειται για το ίδιο πλαίσιο κανονισμών που προβλέπει το αυτόματο φρενάρισμα με ανίχνευση πεζών/ποδηλατών και την ενισχυμένη προστασία του κεφαλιού σε περίπτωση πρόσκρουσης με πεζό.

Μέχρι σήμερα, τα περισσότερα αυτοκίνητα στην Ευρώπη διέθεταν ένα πιο απλό σύστημα, το οποίο εντόπιζε απώλεια προσοχής ή υπνηλία συγκρίνοντας το στιλ οδήγησης στις πρώτες στιγμές με αυτό που ακολουθούσε στη συνέχεια.

Το νέο σύστημα της Renault έρχεται να συμπληρώσει το υπάρχον. Χρησιμοποιεί κάμερα συνδεδεμένη σε μονάδα ελέγχου, αναλύοντας τη συμπεριφορά του οδηγού σε πραγματικό χρόνο. Αν εντοπίσει διάσπαση προσοχής, στέλνει ηχητικές προειδοποιήσεις καλώντας τον είτε να συγκεντρωθεί στον δρόμο είτε να κάνει διάλειμμα. Στο νέο Clio 6, η τεχνολογία αυτή συνδυάζεται με ένα προηγμένο σύστημα επείγουσας ακινητοποίησης, το οποίο μπορεί να φρενάρει σταδιακά το αυτοκίνητο μέχρι να το σταματήσει τελείως, εάν ο οδηγός δεν ανταποκρίνεται -μια πρωτιά για τη Renault στην Ευρώπη.

Renault

Στα ανανεωμένα Espace και Austral, η κάμερα διαθέτει και λειτουργία αναγνώρισης προσώπου. Ο οδηγός που έχει δημιουργήσει το προσωπικό του προφίλ αναγνωρίζεται αυτόματα μόλις καθίσει στη θέση του. Η Renault ρυθμίζει τότε τις προσωπικές του επιλογές: Θέση καθίσματος και καθρεφτών, αγαπημένους ραδιοφωνικούς σταθμούς και πολυμέσα, καθώς και τις προτιμώμενες εφαρμογές της Google στο σύστημα OpenR Link.

Τα αυτοκίνητα με αυτήν την κάμερα  μπορούν να αποθηκεύσουν μέχρι και πέντε διαφορετικά προφίλ, έτσι ώστε κάθε οδηγός να βρίσκει άμεσα τις ρυθμίσεις του. Τα δεδομένα δεν αποστέλλονται σε εξωτερικούς διακομιστές, αλλά αποθηκεύονται αποκλειστικά στο αυτοκίνητο, διασφαλίζοντας την ιδιωτικότητα. Σήμερα, μόνο το Aiways U5 διαθέτει αντίστοιχη τεχνολογία με αυτή που προσφέρει πλέον η Renault στα δύο SUV της.

 

Ακολουθήστε το DRIVE στο Google News και τα Social Media
 

Google NewsFacebookTwitterInstagramYouTube